tvangsspisning

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: tvangsspisning
Jeg kender ikke ngt til forløb med sagsbehandler så pas - men prøv da at tale med dem. Min terapeuts kontakt er:

akk-psykoterapi.dk
12 år25. juli 2012 kl. 12:06
tusind tak :) et forsøg kan jo ingen skade gøre :D
12 år25. juli 2012 kl. 13:22
Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at mange af os der er herinde på madital jo egentlig har samme problem. Højst sandsynlig bare i mindre grad. Jeg vil ikke bagatellisere dit problem; jeg ved godt at bare fordi man er overvægtig er det ikke sikkert at man direkte er tvangsspiser.
Hvis tvangsspisning bl.a. defineres ved at man spiser mere, når man ikke længere er sulten... Hold da op... Hvor mange gør ikke lige dét?!

Det tager lang tid at finde ud af at tabe sig og endnu mere holde vægten, netop fordi der bag langt de fleste af os, der har problemer med mad og spisning på en eller anden måde er fanget i nogle gamle mønstre, vaner og ikke mindst følelser. Og jeg tror på, at det først er det øjeblik, hvor vi får løst de problemer, at vi kommer videre.

Det jeg prøver at sige er, at mange af dem der er her på madital har mange af de samme problemer som du har. Der er en hel skare af forskellige problemer og udfordringer repræsenteret her, så mon ikke det er muligt at finde støtte og opbakning hos nogen af os, der er her, men som ikke nødvendigivis lider af tvangsspisning.

Uanset hvad, så synes jeg det er vigtigt, som Lia skriver, at du får noget hjælp hos en psykolog eller terapeut, som kan hjælpe dig. En psykolog kan være et fantastisk redskab til at komme videre, men det kræver at psykologen kan tage fat i dig, der hvor der skal tages fat og på de rigtige tidspunkter. Når terapien ikke hjælper dig, skyldes det sandsynligvis at der ikke helt er tale om et match.
12 år25. juli 2012 kl. 14:05
Uh sådan en vigtig pointe du får frem der, "girl next door"! Det er netop nogle gange lidt for "nemt" at sige "spiseforstyrrelse" for mennesker der vejer for meget - og det helt essentielle her er, om du spiser ( eller ikke spiser (anorexi)) fordi du basal set har det så skidt med dig selv at det er den eneste måde du kan komme i kontakt med dig selv på og dulme dit indre, eller om du "bare" hyggespiser, spiser for meget eller indimellem "bare" har lyst til at spise den der pose chips.

Når jeg skriver til Barbiebie som jeg gør, er det ud fra en fornemmelse at der her er andet på spil end "bare" at spise for meget...

Jeg er selv uddannet coach indenfor personlig udvikling og selvindsigt (påbegyndte min egen personlige udviklingsvej et års tid efter at jeg erkendte at jeg havde en spiseforstyrrelse) og kald det et instinkt, men jeg fornemmer klart at barbiebie har brug for noget professional sparring, derforjeg sendte linket til min egen terapeut der er ekspert indenfor alle former for spiseforstyrrelse. Jeg arbejder selv ikke med spiseforstyrrelser decideret, men derimod med at finde ind til hvad der gør individet glad for livet, hvad er din passion etc.

God vind fremover!
12 år25. juli 2012 kl. 14:40
Jeg er helt enig i både den betragtning GND kommer med, om at der med garanti er masser herind som kan komme med støtte og hjælp selvom vi ikke lider af en spiseforstyrrelse, men også i Lias observation om, at Barbiebie helt tydeligt trænger til en terapeut/psykolog som er et bedre match end hidtil oplevet.
For mig er det bare 2 sider af samme sag: Barbiebie er startet det helt rigtige sted, ved at erkende ikke bare at der er et problem, men er endda kommet så langt, at hun søger desperat efter nogen der kan hjælpe med at løse problemet. Der skal professionel hjælp til (og Barbiebie, du må virkelig love mig, at du bliver ved med at presse på i forhold til din sagsbehandler, hvis han/hun virker uforstående overfor dit behov for at få en anden psykolog/terapeut tilknyttet!) men ud over det, så er madital.dk jo for mange stedet for de - fordomsfrit - kan lukke tanker ud, og få respons, støtte og hjælp. Og det tror jeg faktisk Barbiebie i lige så høj grad har brug for :)

Barbiebie - jeg håber du får skiftet den professionelle hjælp ud med en der får sat gang i det hele for dig. Og så håber jeg naturligvis, at du vil dele dine op- og nedture med os andre herinde :)
12 år25. juli 2012 kl. 16:06

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...