#21 af Autum (slettet)
Hvor ofte vejer I jer?
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Autum (slettet)
re: Hvor ofte vejer I jer?
Jeg vejer mig hver morgen, det er OK. Selvfølgelig er der udsving, men det er en god rettesnor.
12 år22. juli 2012 kl. 14:37
frinu (slettet)
Jeg vejer mig hver morgen, for at holde hånd i hanke med hvordan min vægt udvikler sig - så kan jeg fange det i tide, hvis jeg gør noget jeg tror er godt, men som for vægten er skidt. Og omvendt, kan jeg se forskellen fra dag til dag, hvis jeg har gjort noget anderledes, som bare virker på vægten. Jeg hænger mig ikke så meget i det, bare der i det store hele giver underskud på vægten, så jeg taber mig. Og det er virkelig vigtigt ikke at tabe "pusten", hvis vægten svinger lidt - når man er kvinde, så har det altså noget at sige, hvor man er henne i sin cyklus. Derudover har det rigtig meget at sige, hvordan ens toilet-rutine er...
Jeg tror man skal prøve sig lidt ad inden man kan sige hvad der virker :)
¨Held og lykke!
Jeg tror man skal prøve sig lidt ad inden man kan sige hvad der virker :)
¨Held og lykke!
12 år22. juli 2012 kl. 16:47
_A_ (slettet)
re: Hvor ofte vejer I
Jeg kan se der er mange måder at gøre det på. I sidste uge vejede jeg mig, som jeg plejer, hver dag og havde taget flere hundrede gram på hver dag. Jeg forstod det ik, for holdte mig under de kalorier, jeg må få, så var rigtig godt sur og tvær!
Jeg droppede endda at skrive min mad ind i 2 dage efter at have taget 900 gram på, på 4 dage! Nu jeg jeg på ferie og kan ikke veje mig i en uge! Jeg siger jeg det er hårdt! Men til gengæld får jeg skrevet alt ind og holder mig fint kaloriemæssigt, så det bliver spændende at se når jeg kommer hjem:-)
Jeg droppede endda at skrive min mad ind i 2 dage efter at have taget 900 gram på, på 4 dage! Nu jeg jeg på ferie og kan ikke veje mig i en uge! Jeg siger jeg det er hårdt! Men til gengæld får jeg skrevet alt ind og holder mig fint kaloriemæssigt, så det bliver spændende at se når jeg kommer hjem:-)
12 år25. juli 2012 kl. 21:17
Girl next door
Ja, det er med at finde ud af, hvad der passer en bedst. Og det kan jo sagtens skifte i perioder. Kan huske sidste år, hvor jeg var med familien i sommerhus. Uden vægt. Arh, det var sgu svært. Men gjorde som dig; tastede alt ind, så jeg vidste at det burde gå i nul eller endnu bedre et lille vægttab.
Det er svært det der med at acceptere, når vi synes vi burde have tabt os og så ikke gør det. Der er desværre ikke andet at sige end at du "bare" må fortsætte og arbejde videre. Alternativet er at give slip og så kender du jo vejen :-/
Det er svært det der med at acceptere, når vi synes vi burde have tabt os og så ikke gør det. Der er desværre ikke andet at sige end at du "bare" må fortsætte og arbejde videre. Alternativet er at give slip og så kender du jo vejen :-/
12 år25. juli 2012 kl. 23:21
_A_ (slettet)
Du har SÅ ret! Det er bare slet ik til at forstå, når man synes man har gjort alt efter bogen og bare bliver straffet med en øget vægt.. Men må hænge i og håbe det bliver bedre:-)
12 år26. juli 2012 kl. 15:11
janian (slettet)
Jeg vejer mig også hver dag. Men konstaterer egentlig bare hvad den siger og skriver den ind i madital og så har jeg en kalender derhjemme hvor jeg skriver min vægt på hver uge hvor der også står hvad mit mål for ugen er. Der kan man så nemt følge udviklingen fordi der kun står en vægt i ugen. Det virker hvert fald for mig.
12 år29. juli 2012 kl. 05:30
Girl next door
Jeg kan også godt li det der med at kunne følge udviklingen. Senere er det meget rart at kunne kigge tilbage og se, hvad vægten stod på den og den dag.
12 år29. juli 2012 kl. 12:57