#41 af misspsyco (slettet)
Kan man tabe sig for hurtigt?
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+misspsyco (slettet)
re: .
Jeg kan se at det KAN udvikle sig til en spiseforstyrrelse.....
12 år24. april 2012 kl. 10:51
Misspsyco (slettet)
re: .
OK people, nu har jeg trappet op i kalorieindtaget, har spist op til 1200 per dag og gæt engang..... Jeg har taget på :(
Jeg føler at jeg spiser lige så meget som da jeg ikke var på kur.
Hvad gør jeg nu? Vil så gerne tabe mig....
Jeg føler at jeg spiser lige så meget som da jeg ikke var på kur.
Hvad gør jeg nu? Vil så gerne tabe mig....
12 år7. maj 2012 kl. 12:51
Fluffy82
Re
Måske skal du overveje at skære kraftigt ned på kulhydrater og især sukker. Der er vist er noget diskussion i videnskabelige kredse om sukker har større tendens til at sætte som mavefedt, men jeg mener at det er relativt accepteret at kroppen er længere tid om at behandle raffineret sukker, og man derfor får tendens til for oppustet mave.
Prøv at kigge på Low Carb High Fat (LCHF) kost og prøv hvordan din krop reagerer på det.
De fleste "klassiske" kure hviler i meget høj grad på at en "kcal er en kcal", men noget tyder på at det ikke nødvendigvis er tilfældet. Prøv evt at kigge disse videoer igennem:
uctv.tv
Men lad være med at lade dig skræmme alt for meget. Det handler i høj grad om nogle af de hormonforstyrrelser, der sker i kroppen ved overvægt, og jeg tvivler på at du er påvirket af det. Men især tanken om sukkers effekt er ganske interessant - jeg mener især afsnit 4 giver en god forklaring på hvorfor sukker er problematisk.
Nu skriver du også at du har sat kalorieindtaget op, og har taget på, men ikke hvor land tid og hvor meget du har taget på. Du skal huske på at lige meget hvad du udsætter kroppen for, er der en vis reaktionstid (flere dage) og din vægt vil også altid have naturlige udsving.
Prøv at kigge på Low Carb High Fat (LCHF) kost og prøv hvordan din krop reagerer på det.
De fleste "klassiske" kure hviler i meget høj grad på at en "kcal er en kcal", men noget tyder på at det ikke nødvendigvis er tilfældet. Prøv evt at kigge disse videoer igennem:
uctv.tv
Men lad være med at lade dig skræmme alt for meget. Det handler i høj grad om nogle af de hormonforstyrrelser, der sker i kroppen ved overvægt, og jeg tvivler på at du er påvirket af det. Men især tanken om sukkers effekt er ganske interessant - jeg mener især afsnit 4 giver en god forklaring på hvorfor sukker er problematisk.
Nu skriver du også at du har sat kalorieindtaget op, og har taget på, men ikke hvor land tid og hvor meget du har taget på. Du skal huske på at lige meget hvad du udsætter kroppen for, er der en vis reaktionstid (flere dage) og din vægt vil også altid have naturlige udsving.
12 år7. maj 2012 kl. 13:33
Misspsyco (slettet)
re: Re
Tak jeg skal prøve at kigge på det lidt senere :D
Ca 10 dage siden jeg begyndte at spise mere og har nu taget 1,5 kg på. Jeg synes ikke selv at jeg spiser tilsat sukker, en is engang imellem, ellers ikke.
Ca 10 dage siden jeg begyndte at spise mere og har nu taget 1,5 kg på. Jeg synes ikke selv at jeg spiser tilsat sukker, en is engang imellem, ellers ikke.
12 år7. maj 2012 kl. 14:08