#2 af bruger slettet
Kan man tabe sig for hurtigt?
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+bruger slettet
re: Kan man tabe sig for hurtigt?
Tror ulempen hvis du taber dig for hurtigt er, at det ikke altid er at huden kan følge med resten af kroppen og kan ende med at blive lidt slatten. Men står selv lidt i samme "problem", da jeg selv lige er startet på at tabe mig og allerede de første 7 dage havde jeg bagt mig 3,2 kg. og havde ikke rigtig gjort andet end det man anbefalede... Men har samtidig hørt, at de første 2-5 kg. skulle være ren væske der ryger, så er ikke sikkert det kommer til at gå helt i samme tempo fremover ;)
Held og lykke med vægttabet!
12 år20. april 2012 kl. 14:47
anzhomg (slettet)
Min tanke er, at når hun nu ikke vejer mere end det, så er hængende hud nok ikke så stort et problem :)
Så længe du får nok kalorier og det ikke er fordi du sulter, tror jeg ikke, at du skal være bekymret. Nyd at det er gået hurtigt, pludselig begynder det at gå en del langsommere ;)
Så længe du får nok kalorier og det ikke er fordi du sulter, tror jeg ikke, at du skal være bekymret. Nyd at det er gået hurtigt, pludselig begynder det at gå en del langsommere ;)
12 år20. april 2012 kl. 15:06
krysser (slettet)
Ofte så skyldes et hurtigt vægttab væske. Dette sker, når man pludselig ændrer sin kost og starter med at træne. Derfor skal du også være opmærksom på, at det godt kan stå stille et stykke tid, fordi du vil opbygge muskler, der vejer mere end fedt.
Flot med det store vægttab, god vind fremover :o)
Flot med det store vægttab, god vind fremover :o)
12 år20. april 2012 kl. 16:29
Crashe (slettet)
.
Det er nok lidt irrelevant om muskler vejer mere end fedt, da muskler fylder meget mindre end fedt.
12 år20. april 2012 kl. 17:31
misspsyco (slettet)
Tror måske godt det kan gå ud over min hud hvis det fortsætter i den her fart, og jeg har født Med kejsersnit og al vægten sidder på maven, så det kommer nok til at hænge i starten men hellere det end alle de kg. Jeg kommer til at smide 26 kg i alt
12 år20. april 2012 kl. 18:42
Girl next door
Hvis du taster alt det ind, som du spiser og din dagbog er opdateret, så JA! Man kan tabe sig for hurtigt. 5-600 kcal om dagen er ikke nok for en voksen kvinde at leve af. Heller ikke selvom hun ønsker at tabe sig.
Jeg vil mene, at du som minimum skal spise 1200 kcal om dagen - helst lidt mere. Det handler ikke kun om at tabe sig, men også om at gøre det på en god måde uden at man tager skade af det.
Jeg vil mene, at du som minimum skal spise 1200 kcal om dagen - helst lidt mere. Det handler ikke kun om at tabe sig, men også om at gøre det på en god måde uden at man tager skade af det.
12 år21. april 2012 kl. 08:47
misspsyco (slettet)
Jeg spiser netop omkring 500 kcal om dagen og har det godt med det. Jeg bliver ikke sulten. Så på hvilken måde er det usundt?
12 år21. april 2012 kl. 12:03
calcit
500 kcal om dagen er at lege russisk roulette med de indre organer og sit helbred.
12 år21. april 2012 kl. 12:34
Crashe (slettet)
500 kcal
misspsyco, problemet er, at de næringsstoffer som din krop behøver for at den kan fungere optimalt og for at du ikke udvikler mangelsygdomme, dem kan du umuligt få fra en kost på 500 kcal. Det kræver som Girl Next Door siger, at du kommer op over de 1200 kcal per dag. Så selvom du har det godt med det nu, kan du risikere at udvikle sygdomme i det lange løb.
12 år21. april 2012 kl. 14:22
Jeg er 174cm og vejer 77 kg.
Jeg besluttede mig for at tabe mig for 11 dage siden og har nu smidt 5 kg på de 11 dage. Jeg ændrede på min kost og træner nu 3 gange om ugen.
Mit spørgsmål er nu om der er nogle ulemper ved at det går så hurtigt?