#32 af misspsyco (slettet)
Kan man tabe sig for hurtigt?
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+misspsyco (slettet)
re: hmmmm
Jeg kaster ikke op hvis jeg spiser for meget, for jeg spiser ikke for meget. Det er kun hvis jeg får noget usundt i mig som chokolade, shawarma og lignende. Grunden til jeg siger det ikke er bulimi er fordi jeg ikke stikker en finger i halsen for at få maden op og jeg overspiser jo heller ikke. Det er bare tanken om kalorier og fedt der får mig til at kaste op. Jeg får det helt dårligt når jeg tænker på hvordan jeg ser ud indeni med alle de overfyldte fedtdepoter... puha
12 år23. april 2012 kl. 12:08
Ablanu
re: hmmmm
Igen: Få fat på nogen!
Kan du godt selv se, at det er et problem?
Kan du godt selv se, at det er et problem?
12 år23. april 2012 kl. 12:16
misspsyco (slettet)
.
Jeg kan godt se der er et problem, kan bare ikke rigtig sætte navn på det
12 år23. april 2012 kl. 13:00
malenebritt
re: .
For mig lyder det som om du har anorexia bulimia. Om du stikker fingrene i halsen er underordnet; bare det at du kaster op, ved tanken om fedt er nok. OG træningsmængden du omtaler er også et symptom på anorexia. Du skal helt klart snakke med din læge.
Jeg ved hvad jeg taler om. Jeg har også en spiseforstyrrelse og gik fornylig på en 550 kcal's kur, hvor jeg smed 20 kg på 3 måneder. Resultatet var at min spiseforstyrrelse brød ud i lys lue og min psyke tog generelt ret alvorlig skade. Derudover; på en diæt under dit basalstofskifte (hvad din krop har brug for, hvis du tilbringer hele døgnet liggende i din seng eller på sofaen) vil dit stofskifte falde markant og du vil miste mange muskler, også selvom du træner meget. Din krop vil simpelthen æde direkte af musklerne, for at få den næring, som du ikke selv giver den. = både stofskiftetab og tab af muskler vil betyde at hver enkelt kalorie, som du herefter indtager, vil fede langt mere end de gjorde, da du startede
!
Jeg ved hvad jeg taler om. Jeg har også en spiseforstyrrelse og gik fornylig på en 550 kcal's kur, hvor jeg smed 20 kg på 3 måneder. Resultatet var at min spiseforstyrrelse brød ud i lys lue og min psyke tog generelt ret alvorlig skade. Derudover; på en diæt under dit basalstofskifte (hvad din krop har brug for, hvis du tilbringer hele døgnet liggende i din seng eller på sofaen) vil dit stofskifte falde markant og du vil miste mange muskler, også selvom du træner meget. Din krop vil simpelthen æde direkte af musklerne, for at få den næring, som du ikke selv giver den. = både stofskiftetab og tab af muskler vil betyde at hver enkelt kalorie, som du herefter indtager, vil fede langt mere end de gjorde, da du startede
!
12 år23. april 2012 kl. 13:37
malenebritt
RETTELSE: Jeg læste forkert under træningsmængden: Jeg læste det som noget mere, så bare glem den del :-)
12 år23. april 2012 kl. 13:47
Ablanu
Det er godt, at du kan se, at der er et problem :)
Så smut til lægen! Forklar hvad du spiser og hvordan, så vil lægen (forhåbentligt) kunne komme med noget der kan hjælpe dig :)
Så smut til lægen! Forklar hvad du spiser og hvordan, så vil lægen (forhåbentligt) kunne komme med noget der kan hjælpe dig :)
12 år23. april 2012 kl. 14:19
Girl next door
Fik du hjælp dengang du havde builimi eller kom du selv ud af det?
Tænker lidt på, at der er mange, der starter med den ene eller anden spiseforstyrrelse og ender i den anden grøft.
I bund og grund er spiseforstyrrelse jo "bare" at have et forstyrret forhold til mad, så det er måske det du kan kalde det i mangel af bedre. Eller voldsom madlede/madforskrækkelse.
Hvis du fik hjælp dengang med bulimi er det måske også der du kan få hjælp denne gang... Og ellers så skal du selvfølgelig have hjælp af nogen, der kender til det her og forstår at hjælpe dig videre bedst muligt.
Hellere i dag end i morgen. Også selvom det er skræmmende at skulle gøre noget ved det :-)
Tænker lidt på, at der er mange, der starter med den ene eller anden spiseforstyrrelse og ender i den anden grøft.
I bund og grund er spiseforstyrrelse jo "bare" at have et forstyrret forhold til mad, så det er måske det du kan kalde det i mangel af bedre. Eller voldsom madlede/madforskrækkelse.
Hvis du fik hjælp dengang med bulimi er det måske også der du kan få hjælp denne gang... Og ellers så skal du selvfølgelig have hjælp af nogen, der kender til det her og forstår at hjælpe dig videre bedst muligt.
Hellere i dag end i morgen. Også selvom det er skræmmende at skulle gøre noget ved det :-)
12 år23. april 2012 kl. 17:56
misspsyco (slettet)
Jeg kom selv ud af det efter 2 år med bulimi, men det skal så siges at jeg ikke havde det så voldsomt. Jeg så det ikke som en spiseforstyrrelse dengang men kan godt se det nu.
12 år23. april 2012 kl. 20:22
Ablanu
Hvad med det du har nu? Kan du også se spiseforstyrrelsen i det? :)
12 år23. april 2012 kl. 20:28
Hvis du før har haft det, er du stadig i farezonen i den grad. Se at få fat på en læge + folk omkring dig, som kan få dig på ret spor igen.
500 kcal er for lidt, og når du endda træner ved siden af.. Du skal ud af det der! Og det kan ikke gå for hurtigt!