#21 af misspsyco (slettet)
Kan man tabe sig for hurtigt?
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+misspsyco (slettet)
TAK
Tak for al respons jeg har fået, det har fået mig til at tænke. Jeg har besluttet mig for at spise lidt mere, dog tror jeg ikke jeg kan få 1200 kcal i mig med det samme men jeg trapper langsomt op. Jeg har aldrig været vandt til at spise meget, har bare haft en meget sød tand og har derfor taget på.
12 år22. april 2012 kl. 18:22
Ablanu
re: TAK
Jo, det kan du godt!
Du bliver ikke tyk af at spise 1200 kcal, derfor vil det ikke være et problem for dig at komme så højt op.
Er det virkelig svært så vælg alternativer der giver mange kalorier: Letmælk i stedet for mini, nødder, sådan nogle ting. Og start så med at spise tidligere på dagen, ser ud som om du stort set aldrig spiser morgenmad eller mad i løbet af formiddagen.
Få fat på en i din omgangskreds der kan hjælpe dig :)
Du bliver ikke tyk af at spise 1200 kcal, derfor vil det ikke være et problem for dig at komme så højt op.
Er det virkelig svært så vælg alternativer der giver mange kalorier: Letmælk i stedet for mini, nødder, sådan nogle ting. Og start så med at spise tidligere på dagen, ser ud som om du stort set aldrig spiser morgenmad eller mad i løbet af formiddagen.
Få fat på en i din omgangskreds der kan hjælpe dig :)
12 år22. april 2012 kl. 18:29
Girl next door
Dejligt at høre, at du har taget det til efterretning :-)
Held og lykke med dit projekt :-)
Held og lykke med dit projekt :-)
12 år22. april 2012 kl. 18:33
misspsyco (slettet)
Jeg spiser altid morgenmad men det bliver tastet ind som middags eller aftensmad.
12 år22. april 2012 kl. 21:27
Wolfgirl (slettet)
re: Kan man tabe sig for hurtigt?
500kcal om dagen er mindre end hvad jeg spiste da min anoreksi var værst.
12 år22. april 2012 kl. 22:38
Girl next door
Silverchair:
Det tænkte jeg faktisk også på... At 500 kcal er hvad mange med anoreksi spiser - eller mindre.
Jeg tror forskellen er, som du sikkert også kender, at man inden man havner i madmisbrug på den ene eller anden måde, tror, at det ikke sker for en selv. At man kan styre det, man skal bare lige... Og pludselig sidder man i fælden, uden at have indset det, men alle andre er nogle fjolser, fordi de hele tiden påpeger, at det er farligt, det man har gang i.. For til sidst selv at indse det, men ikke længere kunne komme ud af det igen.
Sådan en ond cirkel.
Det tænkte jeg faktisk også på... At 500 kcal er hvad mange med anoreksi spiser - eller mindre.
Jeg tror forskellen er, som du sikkert også kender, at man inden man havner i madmisbrug på den ene eller anden måde, tror, at det ikke sker for en selv. At man kan styre det, man skal bare lige... Og pludselig sidder man i fælden, uden at have indset det, men alle andre er nogle fjolser, fordi de hele tiden påpeger, at det er farligt, det man har gang i.. For til sidst selv at indse det, men ikke længere kunne komme ud af det igen.
Sådan en ond cirkel.
12 år23. april 2012 kl. 09:34
biologi c
det går meget hurtigt i starten fordi, der er mange madvaner der kan forbedres.
det går langsomt til sidst fordi, ens nye madvaner er gode og ikke kan forbedres så tilsidst skal der også laves en masse sport.
det går langsomt til sidst fordi, ens nye madvaner er gode og ikke kan forbedres så tilsidst skal der også laves en masse sport.
12 år23. april 2012 kl. 10:11
liveriksen (slettet)
Ja det kan godt gå for hurtigt. spiser du under 1200 kcal ca om dagen, kan kroppen gå hen og tro at du sultestrejker. du må gerne nogen gange spise under 1200 kcal. men hold det til en dag hver 14 dag. ellers speed op for træningen og omkring 1200 kcal,
Det der sker er at kroppen også kan gå i katabolsk stress, hvor den faktisk begynder at tage af de muskler der hjælper dig til at trække vejret, plus tage af hjertemusklen. Du dør nok ikke på nuværende tidspunkt af det, men du svækker bestemt både din vejrtrækning og hjertefunktion. Det gælder faktisk for alle, også dem der vejer lidt mere.
Det der sker er at kroppen også kan gå i katabolsk stress, hvor den faktisk begynder at tage af de muskler der hjælper dig til at trække vejret, plus tage af hjertemusklen. Du dør nok ikke på nuværende tidspunkt af det, men du svækker bestemt både din vejrtrækning og hjertefunktion. Det gælder faktisk for alle, også dem der vejer lidt mere.
12 år23. april 2012 kl. 10:29
Girl next door
Det var godt nok lige at få den der med at det gælder alle uanset vægt :-)
12 år23. april 2012 kl. 11:20
misspsyco (slettet)
hmmmm
Jeg tror problemet er mere psykisk. jeg er begyndt at træne mere ca. 8 timer om ugen og så siger jeg til mig selv at så kan jeg tillade mig at spise mere. Men det kan jeg simpelthen ikke få mig selv til. Hvis jeg spiser noget "forbudt" så kaster jeg op, helt spontant. Noget i mig siger at mad er ulækkert selvom jeg ELSKER mad. Jeg er ret forvirret :(
Jeg har for flere år siden haft bulimi, men det her er slet ikke det samme.
Jeg har for flere år siden haft bulimi, men det her er slet ikke det samme.
12 år23. april 2012 kl. 11:21