Søger en "slanke-makker"

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Søger en "slanke-makker"
Hej KJ 22,

For min skyld gerne - du lyder præcis som mig - altså størrelsesmæssigt, for min alder taler vi ikke om (38!!!). Men højden er 1.67, og vægten er 79,9 i dag. Den var 84,7 for 5 uger siden - har aldrig vejet så meget!! Jeg har taget en kickstart herinde, og jeg synes, at madital er genialt. For slet ikke at forglemme "snakken" med alle herinde - se f.eks. bare, hvordan mig og Barbiebie har chattet i dag. He he he.

Kender i den grad godt det med "ham derhjemme". Min har hele tiden en flødebolle i hånden og siger negative ting som "du taler altså hele tiden om mad..:" Så det gider jeg ikke... Her kan man vende løst og fast uden at nogen bliver trætte af een. :-)

VI har vist også henad samme mål. Ca. 15 kg i alt og så kører jeg også med delmål. P.t. arbejder jeg altså henimod de 75 og er meget bevidst om at komme så hurtigt væk fra 80 som muligt og stadig holde det, så jeg ikke falder i.

1,1 kg lyder som en gevaldig fin start - du gør klart noget rigtigt. Sætter du kun ind på kosten eller har du også opgraderet noget motion?

God kamp.

Karlslunde

12 år22. maj 2012 kl. 14:46
Det er jeg rigtig glad for at høre! :-)

Jeg har heller aldrig vejet så meget som jeg gør nu! Så nu skal der altså ske noget!

For 1 års tiden i januar 2011 stoppede jeg hos diætist (store ændringer i livet) og der havde jeg tabt ca. 10 kg, på bare nogle måneder og var nede på omkring de 70 kg. derefter er det gået støt opad! Men nu skal det være slut, for jeg er ked af hvordan jeg ser ud!

Jeg har lavet en gevaldig kostomlægning - men en som jeg tror på med lidt vilje kan holde resten af livet! Derudover er jeg startet med at løbe med Femina's løbeskole!.
Jeg er i VIRKELIG dårlig kondi og økonomien er heller ikke super god! Derfor startede jeg med dette i sidste uge, hvor man f.eks. første gang skulle gå 7 min, løb 1 min, gå 5 min, løb 1½ min og afslutte med 5 min gå gang! Næste gang var det så forholdsvis 5, 1½, 5, 2, 5 . Dette gør faktisk at jeg kan følge med uden at blive så træt at jeg ikke ville gøre det igen! Starter på uge 2 i dag og glæder mig faktisk! :-) og hver gang jeg er ude, føler jeg en lille sejr, hvis jeg kan løbe den korte tid uden at føle at jeg hellere vil give op!
Derudover bruger jeg min "kæmpe-hula hop ring" (med vægt), for at træne mave og ryg op .!

Desuden må jeg indrømme at for at holde motivationen (for jeg har nok startet på slankekur omkring 20 gange siden jeg stoppede hos diatist! hehe) har jeg lavet mig en motivationsliste!!
Ved hver kg jeg taber, får jeg en lille gave af mig selv! F.eks. ved det første kg købte jeg en Gardenia til mig selv, som jeg elsker!! Når jeg har tabt 2 kg. må jeg købe en anden lille gave osv. i den dur! De fleste gaver ligger under 100 kr. og ved 5 - 10 - 12,5 og 15 kg. er gaverne noget større! Det hjæler mig rigtig meget fordi der går lidt konkurrence i den for mig selv! Fordi jeg så gerne vil have den næste gave!! :P men det er nogle penge jeg gerne giver ud for at tabe mig og være tilfreds med mit udseende!
12 år22. maj 2012 kl. 16:03
Hej igen, KJ 22,

Det er ofte livets bump, der næsten uden at man opdager det, sætter 10 kg ekstra på bagen (og ryggen og lårene og...) :-)

...Men dem skal vi da bare lige af med igen... Mine sidste 10 kg er også gaflet på på ca. et år. Og var det så bare god mad... men nej, jeg er et chokolade monster - hver aften, hvis jeg får lov... men det gør jeg så bare ikke mere... Til gengæld er jeg heller ikke fanatisk. Jeg har stor hjælp af tælleren herinde - og det hjælper mig til at holde fokus.

Det lyder til, at du har godt styr på kosten - også uden at gå over gevind - det skal jo holde i mange år.

Hvor er du sej med løbeturene - og det er jo den helt rigtige årstid til det. Vi skal holde hinanden mere i ørerne til vinter, når vi skal til at holde vores vægttab, og sneen fyger om ørerne på os.

Det er en god ide med motivationslisten. Hvis vi med gratis madital, lidt sparring herinde og god motion kan opnå det samme som en dyr dietist, ja, så kan vi ligeså godt bruge de penge på os selv.

Jeg har også en motivationsliste med ting, jeg må købe eller gøre for mig selv. Endnu ikke tøj, for jeg skal lige lidt længere ned, men jeg har f.eks. bestilt tid til frisør i morgen for at fejre, at jeg er under 80. Når jeg rammer 75 skal jeg noget igen. Ved endnu ikke helt hvad.

Jeg har lidt problemer med svangen, så det gør ondt at gå og løbe for meget (ud over de daglige ture med mine to dejlige hunde), så jeg svømmer 3 gange ugentligt i stedet. Det har jeg ret godt styr på - det er maden, der er faren for mig...

Nå, men ind og taste dagens mad ind... Hav en rigtig god dag.

Karlslunde
12 år23. maj 2012 kl. 09:12
Hvor er det dejligt med svar! :-)

Kender godt til det med chokoladen!! Uhhh!!! Derimod fik jeg af vide fra diatisten, at hvis man VIRKELIG var lækkersulten - så skulle man købe mørk chokolade med f.eks. orange smag, så det stadig smager godt men kun nøjes med et lille stykke som mellemmåltid!

Ja det bliver svært at holde motivationen til vinter - den har jeg ikke helt regnet ud endnu - men det ser jeg på til den tid! Lige nu nyder jeg godt af det dejlige vejr om aftenen!

Ej, hvor dejligt med frisøren! OG det er bare så flot klaret!

Sikke en god ide med svømning - måske det jeg skulle til vinter? ;-) Det er en super måde at træne på, samtidigt med at det er god ved kroppen!

Kender godt til med at selve maden er farlig! Det sværeste for mig er faktisk portionerne! Jeg bor stadig hjemme og min far er udlært kok ( = Mega lækkert mad!!) og derfor havde jeg en tendens med at spise meget mere end jeg behøvede, bare fordi det smager godt! Men heldigvis er jeg blevet bedre til det!

Nu vil jeg spise mig en fersken og et stykke rugbrød m. pålæg til middag og så ud og cykle i eftermiddag!

God kamp derude! :-)
12 år23. maj 2012 kl. 12:29
Håber, at du havde en god cykeltur i går. Det har nok været varmt.

AJ, en far, der er kok!! Uha, DET var noget af en udfordring. Mine portioner ville også blive større, tror jeg. Det gør de også altid, når det er noget godt.

Ja, svømning er rigtig godt - elsker den vægtløse fornemmelse og det, at det er mildt mod leddene, når man er overvægtig. Dog har jeg lige været ved min frisør og hun syntes ikke, at mit hår har så godt af det. Hmm. Nå, men så måtte hun jo bare klippe lidt mere af. Badehætte er for klaustrofobisk for mig. :-)
Har nu let og luftigt hår, der krøller supergodt - klar til sommer. NICE...

Keep up the good work.

Vi høres ved.

K
12 år24. maj 2012 kl. 12:51
Hvor dejligt med lækkert sommerhår! :-)
- Flot klaret!!

Jeg havde en rigtig dejlig cykeltur - skøn måde at få rørt sig lidt når det er så skønt vejr! Havde desværre en dag i går hvor jeg fik spist for meget :( - ved ikke lige hvorfor, men om aftenen kunne jeg se at jeg havde overskrevet min grænse da jeg tastede ind her..

Vejedag for mig i morgen tidlig! Ved ikke helt om jeg glæder mig ... Så skal ud og løbe idag for lige at gøre en ekstra indsats :-)

God kamp.

KJ22
12 år25. maj 2012 kl. 13:39
Vægten sagde 79,7 kg her til morgen !! :-) Er så glad!!
Tabt 2,2 kg i alt indtil videre og skal ud og købe en lillle gave til mig selv, fordi jeg nåede over 2 kg :-)

God dag og god kamp - En glad KJ22
12 år26. maj 2012 kl. 10:21
Seeeejt, tillykke. Det er vigtigt med en god startfase, synes jeg. Vi følges i den grad ad. Min sagde i dag 79,2. Så er det 78 næste gang! Hurra for det.

God ide med gaven. Jeg tror også, min næste gave bliver noget med sandaler. Deichmann har ret mange fede modeller, som man kan købe uden at bruge hele juni måneds budget på det. :-)

Jeg havde også en dag i forgårs, hvor jeg var hjemme alene. Pludselig syntes jeg, at det var salt, jeg havde brug for, og før jeg havde set mig om, havde jeg spist chips. Ikke mange, men nok til, at det ville vælte dagsbudgettet, hvis jeg ikke sprang frokosten over. Øv, så kunne man sidde der og være sulten hele eftermiddagen. DET var chips ikke værd, men så lærte jeg det - og er stolt af, at jeg straks fik rettet op. Jeg ved godt, at jeg nogle gange gerne må få "et eller andet usundt med måde". Jeg har bare sådan en fornemmelse af, at det først er, når jeg engang nærmer mig 60erne. Jeg er jo lige kommet i gang, og har virkelig brug for at se, at jeg kan.

Nå, fortsat god pinse til alle. Jeg tror også, jeg vil forsøge mig med en cykeltur i dag - selvom det godt nok er VARMT derude. Skal vist have vand med!!

K
12 år27. maj 2012 kl. 08:49
Ja Deichmann har nogle rigtige søde sandaler!!

Jeg fik mig et par nye shorts og en sommertop til det skønne vejr! :-)

Og stort tilykke - du klarer det bare flot!

Synes virkelig du skal være stolt over dig selv! En ting er at man får spist de pokkers chips, men at du faktisk mentalt siger: Ok det var ikke godt, og det var ikke det værd! Istedet for bare at "give op" og sige: Nå ja, det kan jo ske..

VIRKELIG FLOT!! :-)

Ja det er skønt vejr, jeg overvejer også en cykeltur.

God pinse derude :-)
12 år28. maj 2012 kl. 12:30
Ja, det lykkes nogle gange at stoppe op og gøre det rigtige. Men jeg er også topmotiveret her i starten af "den nye livsstil".

Lyder også dejligt med indkøb af sommertøj - omend det måske ikke lige er i dag, du skal have det på. Fnyse. Men okay, det har virkelig været nogle skønne feriedage. Så klarer vi nok også lidt regn.

Keep up the good work.

K
12 år29. maj 2012 kl. 09:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...