#2 af barbiebie (slettet)
Søger en "slanke-makker"
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+barbiebie (slettet)
re: Søger en "slanke-makker"
hold da op hvor er det flot!
hvis du mangler en makker vil jeg super gerne :)
har selv indtil videre tabt 27,6 kg :) mangler 15,4. jeg vl gerne veje 65 kg. har haft en vægt på 108.
hvor højt har du været oppe? hvor langt vil nu ned? hvor lang en periode tænker du at det skal strække sig over?
held og lykke !
hvis du mangler en makker vil jeg super gerne :)
har selv indtil videre tabt 27,6 kg :) mangler 15,4. jeg vl gerne veje 65 kg. har haft en vægt på 108.
hvor højt har du været oppe? hvor langt vil nu ned? hvor lang en periode tænker du at det skal strække sig over?
held og lykke !
12 år20. april 2012 kl. 08:20
Karlslunde (slettet)
Uhh, god formiddag, Barbiebie og Sweetypiien, jeg vil også gerne være makker med jer. :-) Jeg har været her et stykket tid. Er 1.67 høj og vejer 84,4. Er 38 år og var tilpas på en vægt omkring 60 kg, da jeg var ung og omkring 65-68, da jeg blev lidt ældre. Så mit mål er igen ca. 65-68. Dvs. lidt under 20 kg. (så hurtigt som muligt uden at gå kold)
Jeg svømmer 3 gange om ugen og cykler 1 lang tur i weekenden. Det er jeg GOD til at overholde. Jeg prøver at spise sundt, grønt og ikke at overspise slik hver aften. Det er jeg MINDRE GOD til at overholde. Vejer mig om tirsdagen.
Glæder mig til at høre mere om pointsystemet og jeres mål og kamp...
Karlslunde
Jeg svømmer 3 gange om ugen og cykler 1 lang tur i weekenden. Det er jeg GOD til at overholde. Jeg prøver at spise sundt, grønt og ikke at overspise slik hver aften. Det er jeg MINDRE GOD til at overholde. Vejer mig om tirsdagen.
Glæder mig til at høre mere om pointsystemet og jeres mål og kamp...
Karlslunde
12 år20. april 2012 kl. 10:46
barbiebie (slettet)
hej karlslunde:)
super at du vil være med :) jeg er selv 1,7 m og er UNG :)
hvornår planlægger du at ville være færdig?
super at du vil være med :) jeg er selv 1,7 m og er UNG :)
hvornår planlægger du at ville være færdig?
12 år20. april 2012 kl. 11:18
bruger slettet
Heej Barbiebie og Karlslunde
Super at hører fra jer!
Jamen jeg er en pige på de 21 år, 163 høj og som startede i sidste uge med en vægt på 76,7 kg., hvilke var højere end jeg nogensinde har været oppe før. Indtil videre har jeg sat et delmål som lyder på at komme ned på 65 inden d. 11 Oktober, da jeg så har været i gang i et halvt år og det virker overskueligt og alligevel har jeg lidt i baghovedet om at tabe 1 kg. om ugen - så vil det selvfølgelig gå betydeligt hurtigere. Tror bare det med et halvt år er mere for at jeg ikke skal skuffe mig selv... Mit endelige mål er så også at komme ned på de 60 kg. derefter, virkede bare så uoverskueligt at skulle tabe 16,7 kg. i et huk.
Jeg har valgt at veje mig om søndagen, da det ligesom er slut på ugen og man kan starte på en frisk! Derudover er jeg på torsdagsvejningen herinde, hvilke jeg begyndt på i går. Dette vil jeg bruge til at se om vægten går i den rigtige retning til på søndag.
God fredag til jer begge! :)
Super at hører fra jer!
Jamen jeg er en pige på de 21 år, 163 høj og som startede i sidste uge med en vægt på 76,7 kg., hvilke var højere end jeg nogensinde har været oppe før. Indtil videre har jeg sat et delmål som lyder på at komme ned på 65 inden d. 11 Oktober, da jeg så har været i gang i et halvt år og det virker overskueligt og alligevel har jeg lidt i baghovedet om at tabe 1 kg. om ugen - så vil det selvfølgelig gå betydeligt hurtigere. Tror bare det med et halvt år er mere for at jeg ikke skal skuffe mig selv... Mit endelige mål er så også at komme ned på de 60 kg. derefter, virkede bare så uoverskueligt at skulle tabe 16,7 kg. i et huk.
Jeg har valgt at veje mig om søndagen, da det ligesom er slut på ugen og man kan starte på en frisk! Derudover er jeg på torsdagsvejningen herinde, hvilke jeg begyndt på i går. Dette vil jeg bruge til at se om vægten går i den rigtige retning til på søndag.
God fredag til jer begge! :)
12 år20. april 2012 kl. 11:21
barbiebie (slettet)
jeg vajer mig selv mandag og torsdag. torsdag fordi jeg gerne vil være med til ugens taber og mandag for ligesom at tænke lidt mere over hvad jeg spiser i weekenderne :)
12 år21. april 2012 kl. 08:32
Karlslunde (slettet)
Hej igen,
Jeg vil nok også være med i ugens taber og veje mig torsdag, men jeg har nu også den søndagstanke, som sweetypiien (ugens slutning osv.), så i dag har jeg, fra sidste tirsdag faktisk tabt 1,4 kg, men det er ikke noget at råbe hurra for, for det gør jeg altid, når jeg kickstarter en kur.
Jeg syntes også, at de kg, vi skal tabe, er uoverskuelige. Det er derfor, vi skal holde os til del mål. Og til dit spørgsmål, Barbiebie, jeg håber, at jeg lander på ca. 65 kg til jul eller inden, så jeg er i gang med at "Holde vægten" til den tid. I første omgang har jeg en delplan, der hedder 1. juli, ca. 77 kg. I dag vejede jeg så 83,2 kg. Håber, at I har haft - og har - en god weekend. Vi høres ved.
Karlslunde
Jeg vil nok også være med i ugens taber og veje mig torsdag, men jeg har nu også den søndagstanke, som sweetypiien (ugens slutning osv.), så i dag har jeg, fra sidste tirsdag faktisk tabt 1,4 kg, men det er ikke noget at råbe hurra for, for det gør jeg altid, når jeg kickstarter en kur.
Jeg syntes også, at de kg, vi skal tabe, er uoverskuelige. Det er derfor, vi skal holde os til del mål. Og til dit spørgsmål, Barbiebie, jeg håber, at jeg lander på ca. 65 kg til jul eller inden, så jeg er i gang med at "Holde vægten" til den tid. I første omgang har jeg en delplan, der hedder 1. juli, ca. 77 kg. I dag vejede jeg så 83,2 kg. Håber, at I har haft - og har - en god weekend. Vi høres ved.
Karlslunde
12 år22. april 2012 kl. 10:32
bruger slettet
Heej igen
Ja i må undskylde der lige er gået nogle dage uden lyd fra mig, men har virkelig kørt surt i det med vægttabet siden lørdag, hvor jeg var til konfirmation :( ... Men det går ikke på den måde, så jeg må op på hesten igen og det starter fra NU! Men kan se på vægten jeg har taget 0,6 kg. på siden sidste torsdag, så er meget øv - men sådan er det :)
Jeg har ikke løbet siden lørdag morgen. Har haft så meget kvalme og svimmelture de sidste to gange jeg løb, at lysten helt er forsvundet (det skal så siges, at jeg besvimede nogle gange sidste år og frygter en del at jeg gør det igen, hvilke nok også har været med til at få mig fra at løbe). Men jeg vil kunne løbe mig igennem de 5 kg. stafet, så skal i gang igen... Med ved i hvad der kan forudsage så slem en kvalme når jeg løber? Og tvivler på det er overanstrengelser
Sweetypiien
12 år26. april 2012 kl. 10:07
Karlslunde (slettet)
Hej søde dig,
Det er godt at høre fra dig igen, Sweetypiien. Og nu er det vel ikke her, jeg skal svare "graviditet"? Hø hø.
Jeg tænker, at du måske har givet den for meget gas. Jeg kæmper med nogle smerter under hælen p.t., så jeg løber ikke, men hvis jeg har cyklet for langt for hurtigt (givet den totalt gas), kan jeg godt få kvalme, når jeg er færdig - dog ikke mens jeg cykler. Det kan måske også hænge sammen med de lavere mængder mad, du spiser. Ellers ved jeg ikke rigtig. Det med at besvime lyder ikke rart. Fandt du dengang ud af, hvad det skyldtes?
Kan godt forstå, at du gerne vil løbe 5 km stafet. Jeg tænker, at du måske bare skal prøve nogle små ture og holde lidt øje med det og så ellers måske finde en anden træningsform at supplere med for at holde/bygge op på konditionen. Jeg eeelsker jo selv at svømme, så det vil jeg anbefale. Du må jo lige hanke op i ham kærsten og tage ham med på løbeturene. Det er rart at have nogen med, hvis man bliver utilpas. I øvrigt mener jeg, at 0,6 kg er ingenting - det skal man ikke slå sig selv i hovedet over. Bare videre med dig. :-)
Mange hilsner og god weekend
Karlslunde
Det er godt at høre fra dig igen, Sweetypiien. Og nu er det vel ikke her, jeg skal svare "graviditet"? Hø hø.
Jeg tænker, at du måske har givet den for meget gas. Jeg kæmper med nogle smerter under hælen p.t., så jeg løber ikke, men hvis jeg har cyklet for langt for hurtigt (givet den totalt gas), kan jeg godt få kvalme, når jeg er færdig - dog ikke mens jeg cykler. Det kan måske også hænge sammen med de lavere mængder mad, du spiser. Ellers ved jeg ikke rigtig. Det med at besvime lyder ikke rart. Fandt du dengang ud af, hvad det skyldtes?
Kan godt forstå, at du gerne vil løbe 5 km stafet. Jeg tænker, at du måske bare skal prøve nogle små ture og holde lidt øje med det og så ellers måske finde en anden træningsform at supplere med for at holde/bygge op på konditionen. Jeg eeelsker jo selv at svømme, så det vil jeg anbefale. Du må jo lige hanke op i ham kærsten og tage ham med på løbeturene. Det er rart at have nogen med, hvis man bliver utilpas. I øvrigt mener jeg, at 0,6 kg er ingenting - det skal man ikke slå sig selv i hovedet over. Bare videre med dig. :-)
Mange hilsner og god weekend
Karlslunde
12 år27. april 2012 kl. 10:05
dygtig
vedr kvalme i forbindelse med løb
Uden at skulle gøre mig alt for klog på det, kan det være at du ikke trækker været helt fornuftigt medens du løber, det kan igen føre til let hyperventilation som forårsager et hurtigt fald i blodtrykket og DET kan give kvalme...
12 år27. april 2012 kl. 10:13
Heeej derude :)
I sidste uge tog jeg beslutningen og at nu skulle det være nok! Jeg var/er træt af at skulle gå rundt og føle mig så dårlig tilpas med mig selv. Humørsvingninger, kvalme, dårlig samvittighed, træt hele tiden.
Jeg har i en længere periode kigget lidt rundt på nettet med hvad der var af slankekure, men ikke rigtig noget der havde sagt mig noget. Så kom min kæreste i tanke om at, hans mor havde prøvet med Vægtvogternes pointsystem og havde det liggende der hjemme, så det har jeg lånt og begyndte op med det i sidste uge(11/4-12), og til min store overraskelse, var/er det meget nemmere end jeg havde turde håbe på. Jeg har overholdt pointene hver eneste dag, uden de mindste problemer og på de første 7 dage røg 3,2 kg., så er bare monster glad og fyldt med gå på mod. Ud over dette er jeg begyndt at løbe med kæresten, som er ved at træne op til maraton, som vi også startede på i sidste uge, så vi starter langsomt og bevæger os fremad.
Men da man altid kan bruge nye ideer eller bare nogle at snakke med om ens kamp mod målet, søger jeg nu en makker (gerne flere) at dele mine tanker og følelser med.
Håber at hører fra nogen! :)