#22 af Karlslunde (slettet)
Søger en "slanke-makker"
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Karlslunde (slettet)
re: Søger en "slanke-makker"
Så tog jeg lige 2 dage med en blendet grøntsagssuppe til aftensmad for at "komme med" igen. Det kan anbefales. Nu siger vægten 80,7. Den vil jeg gerne holde, for så er jeg snart i 70erne igen... For aldrig at vende tilbage til 80erne. Whiiii. :-)
Hvordan går det hos jer? Har I nogle spændende tiltag i gang på kost og motion?
Jeg har som sagt kogt en grøntsagssuppe på porre, gulerødder, løg, selleri og et par kartofler, tilsat ½ liter mælk og ½ liter grøntsagsbouillon, blendet og retur i gryde. Som fyld kan man tilsætte stegt kylling om man vil. Jeg lavede et par stykker ristet brød (groft med fibre) til med "pålæg" af hakkede rejer, avokado, lidt dild og et par spsk. light philadelphia neutral, blandet sammen til en frisk forårscreme (fra en af Karolines bøger). Så blev gemalen ikke alt for muggen over suppen, men kunne mæske sig i MANGE brød. Hvordan han holder sig så slank, må Guderne vide. Jeg synes hele tiden, jeg ser ham med en flødebolle i hånden!!! :-)
Karlslunde
Hvordan går det hos jer? Har I nogle spændende tiltag i gang på kost og motion?
Jeg har som sagt kogt en grøntsagssuppe på porre, gulerødder, løg, selleri og et par kartofler, tilsat ½ liter mælk og ½ liter grøntsagsbouillon, blendet og retur i gryde. Som fyld kan man tilsætte stegt kylling om man vil. Jeg lavede et par stykker ristet brød (groft med fibre) til med "pålæg" af hakkede rejer, avokado, lidt dild og et par spsk. light philadelphia neutral, blandet sammen til en frisk forårscreme (fra en af Karolines bøger). Så blev gemalen ikke alt for muggen over suppen, men kunne mæske sig i MANGE brød. Hvordan han holder sig så slank, må Guderne vide. Jeg synes hele tiden, jeg ser ham med en flødebolle i hånden!!! :-)
Karlslunde
12 år14. maj 2012 kl. 10:04
Karlslunde (slettet)
Tillykke med de fine vægttab i torsdagstråden. Min var helt vild, men jeg vil nu liiiige se, om det holder, før jeg jubler for højt. Men det er da en god opvejning for de "kun" 0,3 i sidste uge. Hav en god uge.
Karlslunde
Karlslunde
12 år20. maj 2012 kl. 09:02
barbiebie (slettet)
jeg har spist som et svin i denne lille ferie. og ikke bare inden for en normal overspisningsgrænse. men helt forfærdeligt meget og har spist mig nogle kg på er jeg helt sikker på. vejer mig ikke før torsdag. det gør ikke noget med 3 gode dage så jeg lige kan pynte lidt på vægten. så længe jeg stadig er under 80 vil jeg prøve at holde mig positiv.
12 år21. maj 2012 kl. 17:28
Karlslunde (slettet)
Aj, hvad laaaaaver du da, pigebarn???! Som et svin tilmed?... Altså!! Skynd dig op på hesten og tag nogle gode dage - det er tid til melon og jordbær.
Her kææææmper jeg virkelig for mit nyerhvervede 7-tal. Røg jo under i fin stil i torsdags, men siden er det bare gået op og har stået stille. Så jeg ligger og svinger på 79,9 og 80, og hver gang, den siger 80 igen, hvis jeg tager brillerne af eller tisser. :-) Fnise. Utroligt, hvad det 7-tal betyder.
Men du har i øvrigt helt ret - forbliv positiv - always. Der er jo kun een vej, og det er nedad... :-)
Et stort virtuelt knus fra mig
p.s. Tænk ikke på, at du har "spist fofærdeligt meget", men på, at du har nydt nogle lækre ting her i ferien - det kan faktisk ende med at hjælpe dig videre, for så går du ikke og savler over noget, som du ikke har fået i 5 uger, som f.eks. Kick lakrids stænger - for at tage et helt vilkårligt eksempel... ;-) Som du sagtens kunne munche en 10-12 stykker af.... (hov, det var vist mig, der var ved at ryge i med et brag der....)
Her kææææmper jeg virkelig for mit nyerhvervede 7-tal. Røg jo under i fin stil i torsdags, men siden er det bare gået op og har stået stille. Så jeg ligger og svinger på 79,9 og 80, og hver gang, den siger 80 igen, hvis jeg tager brillerne af eller tisser. :-) Fnise. Utroligt, hvad det 7-tal betyder.
Men du har i øvrigt helt ret - forbliv positiv - always. Der er jo kun een vej, og det er nedad... :-)
Et stort virtuelt knus fra mig
p.s. Tænk ikke på, at du har "spist fofærdeligt meget", men på, at du har nydt nogle lækre ting her i ferien - det kan faktisk ende med at hjælpe dig videre, for så går du ikke og savler over noget, som du ikke har fået i 5 uger, som f.eks. Kick lakrids stænger - for at tage et helt vilkårligt eksempel... ;-) Som du sagtens kunne munche en 10-12 stykker af.... (hov, det var vist mig, der var ved at ryge i med et brag der....)
12 år22. maj 2012 kl. 07:47
barbiebie (slettet)
jeg er desværre en såkaldt tvangsspiser. så nyder ikke maden når jeg spiser den. men du kan tro at folk som der der "sparker" mig lidt på plads en gang i mellem er med til at jeg aldrig kommer over 80 igen og helt sikkert under 70. men nu må jeg se om vægten ser bedre ud på torsdag end sidste uge. ellers har jeg jo bare fået mig en ny startvægt :) igår gik forresten langt over forventning. spiste overhovedet ikke for meget. måske nærmere for lidt faktisk. men det gør vel heller ikke noget med sådan en dag når man lige har haft 5 dage med alt for meget :) så vægten ´SKAL behage min psyke på torsdag. eller er det jo bare videre i livet og bedre til næste gang. tror at fra nu af og bare til ugensvejning uge 22 vil jeg til mindst et måltid om dagen lære at levne lidt. det tror jeg at jeg har utroligt meget brug for at lære. og så selvfølgelig at drikke en masse vand inden jeg spiser så at jeg ikke overspiser ligeså meget. håber det stdaig kører for dig :D
12 år22. maj 2012 kl. 09:55
Karlslunde (slettet)
Tvangsspiser du, fordi du keder dig? Er træt eller ked? Ikke tænker? Uanset hvad, synes jeg, at det lyder til, at du er god til at få taget det i opløbet, så der ikke går en måned og 5 -6 kg. Du får standset op efter nogle dage, hvor evt. vægt-øgning er minimal. SEJT.
Fin ide med at levne lidt ved et måltid - den er jeg med på - og så vand naturligvis.
Jeg er sikker på, at det ser fint ud på torsdag!! WHiii, hvor bliver vi slanke og fiiiiine. Uha, ja, under 70, det vil jeg bare også gerne...
Og jo, tak, jeg undgik lakridsstængerne indtil videre. Har i stedet gaflet en coke zero til min frokost. Det er vist helt ok. :-)
Fin ide med at levne lidt ved et måltid - den er jeg med på - og så vand naturligvis.
Jeg er sikker på, at det ser fint ud på torsdag!! WHiii, hvor bliver vi slanke og fiiiiine. Uha, ja, under 70, det vil jeg bare også gerne...
Og jo, tak, jeg undgik lakridsstængerne indtil videre. Har i stedet gaflet en coke zero til min frokost. Det er vist helt ok. :-)
12 år22. maj 2012 kl. 11:10
barbiebie (slettet)
Det er en psykisk lidelse. altså en spiseforstyrelse. ligesom folk med bulimi eller anoreksi. bare helt modsat adfærd. :)
Jep, masser af vand! Og lækker sund mad.. :)
jeg satser på at vægten er med mig. selv efter disse ikke så gode dage. men nu får vi jo at se. super med en light cola.
Jep, masser af vand! Og lækker sund mad.. :)
jeg satser på at vægten er med mig. selv efter disse ikke så gode dage. men nu får vi jo at se. super med en light cola.
12 år22. maj 2012 kl. 11:46
MissKJ (slettet)
Hej tøser!
Må jeg også være med her? ..
Jeg er 22 år, 165 cm, startede med en vægt på 81,9 kg, tirsdag sidste uge, og vil gerne smide ca. 15 kg. - men har 5 kg, som delmål...! :-)
Jeg var nede på 80,5 kg. i lørdags, men vægten imorges stod på 80,8 kg :(
Så på en uge har jeg tabt 1,1 kg. hvilket egentlig er ok tænker jeg.!
Synes jeg mangler nogle at snakke omkring dagligdagens udfordringer, da min kæreste ikke synes det er det sjoveste emne! (men han er også rigtig slank!! hehe )
Må jeg være med her? :-)
Må jeg også være med her? ..
Jeg er 22 år, 165 cm, startede med en vægt på 81,9 kg, tirsdag sidste uge, og vil gerne smide ca. 15 kg. - men har 5 kg, som delmål...! :-)
Jeg var nede på 80,5 kg. i lørdags, men vægten imorges stod på 80,8 kg :(
Så på en uge har jeg tabt 1,1 kg. hvilket egentlig er ok tænker jeg.!
Synes jeg mangler nogle at snakke omkring dagligdagens udfordringer, da min kæreste ikke synes det er det sjoveste emne! (men han er også rigtig slank!! hehe )
Må jeg være med her? :-)
12 år22. maj 2012 kl. 12:26
Karlslunde (slettet)
Torsdag, here we come...
Hej igen, Barbiebie. Jeg har godt læst om tvangsspisning. I flere omgange har jeg selv troet, at jeg led af overspisning på et eller andet plan, da jeg spiser med følelserne - jeg syntes bare ikke, at jeg kunne finde penge til kognitiv terapi - og nu lader det jo til, at det her madital holder os gevaldigt i fokus!! Whiii. Vi høres jo nok ved igen, torsdag.
Karlslunde
Karlslunde
12 år22. maj 2012 kl. 14:40
Jeg er selv "gået lidt i stå", da jeg vejede 81,7 i fredags, 81,6 i forgårs og 81,8 i dag. Det er i min optik en uge, hvor der ikke er sket en skid, selvom jeg har givet den gas på kost og motion.
Burgerne i lørdags kom jeg fint med et vægttab til følge, men alligevel føler jeg mig oppustet og "øv"... Skal vist bare klappe 81,8 ind i skemaet for ugen og se at komme videre uden at fokusere på "komma noget"... Jeg er snart under 80, og det glæder mig. :-)