#12 af barbiebie (slettet)
Søger en "slanke-makker"
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+barbiebie (slettet)
re: vedr kvalme i forbindelse med løb
hej. det er rigtig flot at du er kommet op på hesten igen. synes det er meget meget flot. mht til min kostomlægning så går det udmærket. jeg har her de sidste par dage haft et kcal underkskud på omkring 500 om dagen og har alligevil taget 300 g på og ikke tabt mig. så det kan meget godt fjerne min motivation rigtig meget. men jeg kan ikke bare give op. hvad med dig? har du tabt dig?
12 år1. maj 2012 kl. 11:56
Karlslunde (slettet)
Hej begge to,
Kostomlægningen går ok her. Jeg KÆMPER om aftenen, hvor jeg plejede at æde chokolade og slik hver dag. Det er "tomt", og jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre af mig selv. Håber, at den gode vane tager over snart. Jeg er ikke faldet i endnu, men der er jo altså også kun gået 2 uger.
Uha, jeg kender godt den med at væske/toiletbesøg m.v. snyder vægten, så man har taget lidt på i stedet for at tabe sig efter det, man har spist... Bare hold fast barbiebie, lige pludselig dykker den igen.
Godt at høre, at der er styr på besvimelserne, sweetypiien, det lød lidt uhyggeligt. Fedt at du bliver ved med at løbe, det er da også bare skøøøønt at være ude i dette gode vejr, sådan en morgen- eller aftenstund. Noget federe end de kolde vinterdage...
Hav en god dag.
Kostomlægningen går ok her. Jeg KÆMPER om aftenen, hvor jeg plejede at æde chokolade og slik hver dag. Det er "tomt", og jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre af mig selv. Håber, at den gode vane tager over snart. Jeg er ikke faldet i endnu, men der er jo altså også kun gået 2 uger.
Uha, jeg kender godt den med at væske/toiletbesøg m.v. snyder vægten, så man har taget lidt på i stedet for at tabe sig efter det, man har spist... Bare hold fast barbiebie, lige pludselig dykker den igen.
Godt at høre, at der er styr på besvimelserne, sweetypiien, det lød lidt uhyggeligt. Fedt at du bliver ved med at løbe, det er da også bare skøøøønt at være ude i dette gode vejr, sådan en morgen- eller aftenstund. Noget federe end de kolde vinterdage...
Hav en god dag.
12 år2. maj 2012 kl. 09:40
barbiebie (slettet)
igen i dag har jeg taget 100 g på. igår havde jeg et underskud på lidt over 600 kcal.... uden indtastning af min motion..... jeg vil i dag prøve at drikke mere vand. jeg har drukket kaffe til morgen men måske jeg skulle droppe kaffen i nogle dage og drikke rigeligt med vand! 3-4 l i 2-3 dage så min krop lige kan blive renset lidt igennem. måske lidt urtete. det er super flot at du ikke er faldet i, i HELE 2 UGER! WAAAUW. jeg holder altid kun en dag eller 2 men holder mig altid i underskud :D
12 år2. maj 2012 kl. 10:35
Karlslunde (slettet)
Tak tak :-) Lad os nu se. Jeg skal på besøg hos min onkel i Randers i weekenden, og han har planlagt et besøg hos en god burgerbar. Ingen fritter til mig og så bare den mest salat-agtige burger, de har. :-)
Det er altid godt at drikke godt med vand. Det mætter også lidt udover at rense ud og holde væskebalancen. Jeg er sikker på, at du vil se nedadgående snart, og at de små stigninger (og jo, de ER små ;-)) bare skyldes de sædvanlige uvisse faktorer. Du holder dig i underskud og er meget obs på det, og hvis bare du fortsætter med det... Så vil jeg gøre det samme og blive ved med at kæmpe med mine chokolademonstre om aftenen. Jeg drikker faktisk også urtete om aftenen, noget af det, der er godt med smag i, så føler man mere, at man "får" noget - og det mætter lidt. God dag og god St. Bededagsferie herfra...
Det er altid godt at drikke godt med vand. Det mætter også lidt udover at rense ud og holde væskebalancen. Jeg er sikker på, at du vil se nedadgående snart, og at de små stigninger (og jo, de ER små ;-)) bare skyldes de sædvanlige uvisse faktorer. Du holder dig i underskud og er meget obs på det, og hvis bare du fortsætter med det... Så vil jeg gøre det samme og blive ved med at kæmpe med mine chokolademonstre om aftenen. Jeg drikker faktisk også urtete om aftenen, noget af det, der er godt med smag i, så føler man mere, at man "får" noget - og det mætter lidt. God dag og god St. Bededagsferie herfra...
12 år3. maj 2012 kl. 07:41
bruger slettet
Syntes selv at vægten er gået helt i stå, den har ikke rykket sig ud af stedet siden søndags. Men til gengæld har jeg dog tabt mig 1,4 kg. siden sidse torsdag, så fra torsdag til søndag er det gået hurtigt og nu helt i stå :/ ...
Barbiebie, som Karlslunde siger kan væske og toiletbesøg have super meget at sige, så lad endelig ikke det vælte sig om kuld, det vender lige pludselig! Jeg har selv de sidste par uger begyndt at drikke 2 l. vand om dagen, fra hvor der har kunne gå dage imellem jeg overhoved drak noget. Det var super svært at holde styr på alle de glas man skulle have, så derfor hentede jeg en app ned fra mobilen som hedder "Water Lite", hvor du skriver din vægt og hvor meget vand der er i dine glas og så regner den ud hvor mange af disse du skal have om dagen, hvilke du kan hakke af på mobilen. Har virkelig været en enorm hjælp for mig og er det stadig, så kan være det også kan hjælpe dig?! Er selvfølgelig bare et forslag :)
Karlslunde, uuuh hvor jeg har kendt det med den søde tand om aftenen, det var helt som der var uro i kroppen efter det... Men her de sidste 14 dage har der ikke været den mindste trang OVERHOVED, hvilke jeg aldrig havde regnet med skulle ske - så jo jeg tror på at de gode vaner nok skal tage over, bare giv det lidt tid endnu! :) Men syntes det er sejt gået du har kunne overholde det, trods fristelserne ;)
God weekend
Sweetypiien
12 år4. maj 2012 kl. 13:17
Karlslunde (slettet)
Tak, tak, Sweetypiien, jeg er også rimeligt stolt af mig selv, men hold da op, hvor er det barskt nogle gange. Turen til Randers gik rimeligt. Fik burgere og pommesfrites og islagkage, men resten af dagen og weekenden var jeg sund, grøn og asketisk :-) Spændt på vægten i morgen, men jeg tror, det går.
Pyt med, at den er gået lidt i stå, Sweetypiien - den flytter igen snart, men øv, hvor er i - stå - perioderne sure!! Det er meget sjovere, når man ruller nedad!!! Det er i øvrigt godt at høre, at den søde trang VIL forsvinde på sigt, bare man holder stand - så kæmper jeg videre..
Nå, men hav nu en rigtig god dag... Vi høres ved.
Karlslunde
Det lyder som en god vand-app!! Tak for tippet.
Pyt med, at den er gået lidt i stå, Sweetypiien - den flytter igen snart, men øv, hvor er i - stå - perioderne sure!! Det er meget sjovere, når man ruller nedad!!! Det er i øvrigt godt at høre, at den søde trang VIL forsvinde på sigt, bare man holder stand - så kæmper jeg videre..
Nå, men hav nu en rigtig god dag... Vi høres ved.
Karlslunde
Det lyder som en god vand-app!! Tak for tippet.
12 år7. maj 2012 kl. 09:11
barbiebie (slettet)
re: Søger en "slanke-makker"
jeg havde igen taget på i torsdags... så jeg har spist som jeg ved ikke hvad her i weekenden og taget en masse kg på.... jeg tror at jeg helt mistede modet ved ikke at tabe mig. puha. men nu er jeg tilbage igen og glemmer alle tidlige talt min vægt har fortalt mig. nu er jeg hvor jeg er og så er det bare det jeg skal arbejde udfra. :) held og lykke til jer. ps er begyndt at drikke 3 l vand om dagen. det fjerner meget af min mavesyre også så det er rart ! :D
12 år7. maj 2012 kl. 10:32
Karlslunde (slettet)
Hej der, Barbiebie,
Du skal nu ikke helt glemme, hvad din vægt tidligere har fortalt dig - jeg kan godt huske, hvor du "kommer fra" vægtmæssigt (for det skrev du øverst i denne tråd :-)) så jeg ser dine resultater i torsdagstrådene som totale successer uanset at du så svinger lidt her og der... for selvom der kan være + et par kg og - et par kg er du stadig på vej mod målet i FIN stil. Klap dig selv på skulderen i stedet for at vrisse over en dum weekend... Og sig det samme til mig, når jeg begynder at stå stille igen... :-) For jeg ved godt, at det er røv og nøgler, når det ikke bare ruller derned ad...
God ide med vandet - det er altså også det, der redder mig om aftenen, hvis maven rumler for meget. Vand og te.
Fortsat god dag.
Karlslunde
Du skal nu ikke helt glemme, hvad din vægt tidligere har fortalt dig - jeg kan godt huske, hvor du "kommer fra" vægtmæssigt (for det skrev du øverst i denne tråd :-)) så jeg ser dine resultater i torsdagstrådene som totale successer uanset at du så svinger lidt her og der... for selvom der kan være + et par kg og - et par kg er du stadig på vej mod målet i FIN stil. Klap dig selv på skulderen i stedet for at vrisse over en dum weekend... Og sig det samme til mig, når jeg begynder at stå stille igen... :-) For jeg ved godt, at det er røv og nøgler, når det ikke bare ruller derned ad...
God ide med vandet - det er altså også det, der redder mig om aftenen, hvis maven rumler for meget. Vand og te.
Fortsat god dag.
Karlslunde
12 år7. maj 2012 kl. 12:31
barbiebie (slettet)
desværre var jeg gået helt i sort over at have taget på selvom jeg ikke havde gjort noget forkert. så her i denne forlængede weekend har jeg virkelig bare spist. men i mandags startede jeg fra nul og har glemt alt det dårlige der er sket. :)
12 år9. maj 2012 kl. 09:51
Heej :)
Jeg har været til lægen ang. mine besvimelser og hun har det mistænkt for at være en blanding af angst og stress, så det er jeg begyndt at gå til psykolog med og har gjort det de sidste to mdr., men har altid været rigtig dårlig til at finde den rigtige vejrtrækning når jeg løber, selv da jeg gik til fodbold, så det kan måske godt være det der skyldes svimmelturende og kvalmen, som "Dygtig" kommer ind på... Men tror jeg vil give løbeturene en chance igen i morgen formiddag, for vil så gerne i gang igen! Så må jeg bare koncentrer mig lidt om min vejrtrækning :)
Men ellers går det godt med at få overholdt tingende igen, så det er skøønt! Overvejer at begynde at måle mig fra på søndag af.
Hvad mad med hos jer piger, hvordan går kostomlægningen? :)
God Weekend