knap så DYGTIG er på banen igen...
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+dygtig
re: hej
Hej Nove, Jeg kom forsent med min vægtindtastning - jeg ved ikke om det var en bevidst overspringshandling - ( det kan jeg nemlig godt stille op til DM i!)
Jeg har været en tur i karusellen igen, men det skal Fa.... være løgn - det kan jeg ikke byde mig selv.
Så nu er der fuld fokkus igen. Jeg har haft MEGET travlt i den sidste uge - og har det med at gøre det lovligt at jeg ikke passer på så... Det er det ikke! jeg får det jo ikke bedre af at spise dårlig mad ( selv om det smager godt)
Så der er kun en ting at gøre - jeg må holde fast i at skrive mad ind dagligt... gør du egentlig det Nove?? jeg har glemt at kigge efter i den sidste tid::
Knus herfra til alle i det danske pinselandskab - men specielt til dig Nove
Jeg har været en tur i karusellen igen, men det skal Fa.... være løgn - det kan jeg ikke byde mig selv.
Så nu er der fuld fokkus igen. Jeg har haft MEGET travlt i den sidste uge - og har det med at gøre det lovligt at jeg ikke passer på så... Det er det ikke! jeg får det jo ikke bedre af at spise dårlig mad ( selv om det smager godt)
Så der er kun en ting at gøre - jeg må holde fast i at skrive mad ind dagligt... gør du egentlig det Nove?? jeg har glemt at kigge efter i den sidste tid::
Knus herfra til alle i det danske pinselandskab - men specielt til dig Nove
12 år28. maj 2012 kl. 13:37
Autum (slettet)
hej
Hej Dygtig
Jeg synes det er svært at finde den "melodi" der passer på et vægttab til mig.
en diætist sagde til mig at jeg SKULLE spise 6 gange om dagen. Ligegyldigt om jeg var sulten eller ej. Det virkede absolut ikke på mig, vægten steg.
en anden diætist sagde du skal spise mere kød og fisk end du gør, det VIRKER heller ikke på mig, jeg tager på.
en tredie diætist siger du skal kun spise når du er sulten, frasige alt overflødigt (slik,kager,hvidt brød, osv) og holde op med at spise når du begynder at føle mætheden - måske er det min "medicin" - det vil jeg prøve. Måske kan jeg få min mæthedsregulator tilbage igen.
Jeg har i en lang periode taste ind her på madital, gør det stadigvæk ofte, men jeg tror jeg har fået vendt det på hovedet. Altså jeg har sagt til mig selv: du skal have f.eks. 1400 kacl i dag - og så har jeg klemt så meget mad ind i programmet - lige til sidste kacl. og spist det, uden at tænke på om det muligvis var for meget til mig, om jeg bare spiste fordi det nu stod der.
Den tanke har jeg puslet med i flere dage.
Så nu tror jeg at jeg vil prøve at spise så jeg kan få min alm. kontrol tilbage, og selv mærke når jeg bliver mæt.
Jeg kan godt se det ser ud som om jeg svømmer i diætister, men det er bekendte osv.
uha uha det blev en lang smøre, kan du genkende noget af det jeg har skrevet ?
Min medicin virker ikke jeg får mange bivirkninger. Så jeg skal til lægen og have en anden slags. Har taget 2 kg på i væske.
Knus Nove
en diætist sagde til mig at jeg SKULLE spise 6 gange om dagen. Ligegyldigt om jeg var sulten eller ej. Det virkede absolut ikke på mig, vægten steg.
en anden diætist sagde du skal spise mere kød og fisk end du gør, det VIRKER heller ikke på mig, jeg tager på.
en tredie diætist siger du skal kun spise når du er sulten, frasige alt overflødigt (slik,kager,hvidt brød, osv) og holde op med at spise når du begynder at føle mætheden - måske er det min "medicin" - det vil jeg prøve. Måske kan jeg få min mæthedsregulator tilbage igen.
Jeg har i en lang periode taste ind her på madital, gør det stadigvæk ofte, men jeg tror jeg har fået vendt det på hovedet. Altså jeg har sagt til mig selv: du skal have f.eks. 1400 kacl i dag - og så har jeg klemt så meget mad ind i programmet - lige til sidste kacl. og spist det, uden at tænke på om det muligvis var for meget til mig, om jeg bare spiste fordi det nu stod der.
Så nu tror jeg at jeg vil prøve at spise så jeg kan få min alm. kontrol tilbage, og selv mærke når jeg bliver mæt.
Jeg kan godt se det ser ud som om jeg svømmer i diætister, men det er bekendte osv.
Min medicin virker ikke jeg får mange bivirkninger. Så jeg skal til lægen og have en anden slags. Har taget 2 kg på i væske.
Knus Nove
12 år28. maj 2012 kl. 17:48
Autum (slettet)
hej
Hej Dygtig
Knus Nove
Knus Nove
12 år28. maj 2012 kl. 17:53
dygtig
re: hej
jo Nove det kan jeg godt lidt genkende - men når jeg er helt alvorlig, kan jeg godt se hvad jeg skal gøre.. det er gavnligt for mig at holde TOTAL sukkerpause , det er hårdt i de første uger - men det gør det helt sikkert lettere. DET hjælper altså på spise kontrollen! og jeg er også lidt tilbøjelig til at give den diætist, der sagde noget om ikke at spise mere, end til man ikke er sulten mere, ret.. det er lidt blødsødent at sige at man kan tabe sig , uden at skulle sulte - og undvære - noget!! nu HAR vi jo taget rigeligt forskud på glæderne i mange år, så vi må nok indstille os på nogle lidt mere magre år. Jeg er faktisk sikker på at de vi tror er naturligt slanke, stopper lidt før med at tage af maden - de siger bare nej tak, når der sendes rundt anden gang... pi... irriterende , men jeg synes det er rigtigt, når jeg ser på mine slanke venner - og mand ;O)
Det er et par dage siden du skrev sidst - hvordan går det?
Det er et par dage siden du skrev sidst - hvordan går det?
12 år5. juni 2012 kl. 16:39
Autum (slettet)
hej
Ja Hej igen, det går sådan meget godt. Det ser ud til at jeg tåler min nye medicin.
Min vægt ræser op og ned som en elevator, men jeg må se at finde en måde til at stabilisere mit kalorieindtag og derved min vægt ( he he det er jo det det går ud på ikk' ;-) )
jeg er fuld af optimisme, så det skal nok gå.
Håber alt er ok hos dig.
Kh Nove
Min vægt ræser op og ned som en elevator, men jeg må se at finde en måde til at stabilisere mit kalorieindtag og derved min vægt ( he he det er jo det det går ud på ikk' ;-) )
jeg er fuld af optimisme, så det skal nok gå.
Håber alt er ok hos dig.
Kh Nove
12 år11. juni 2012 kl. 07:17
dygtig
fedest - så er jeg under 100 kg...
det gør mig inderlig glad - og giver mig håbet på at det kan inspirere mig til at fortsætte
12 år18. juni 2012 kl. 16:43
Autum (slettet)
fedest - så er jeg under 100 kg...
Kære Dygtig
Se nu passer du til dit navn. Hjertelig tillykke. Godt gået.
Husk at klappe dig selv på skulderen
Se nu passer du til dit navn. Hjertelig tillykke. Godt gået.
Husk at klappe dig selv på skulderen
12 år29. juni 2012 kl. 10:42
hvor er du ? synes ikke du har meldt dig under taberfanen ? trænger du til lidt opmuntning eller et kærligt spark ? så er jeg her ..
Det går ikke så godt med mig for tiden er på en ny medicin, ved ikke rigtig hvordan jeg har det med den.
MEN jeg prøver og prøver - jeg SKAL ned i vægt
Cyberknus til dig