#2 af Autum (slettet)
knap så DYGTIG er på banen igen...
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Autum (slettet)
Kære Dygtig.
Uha ja det er svært. Det du skriver kunne meget vel være min situation.
:-) altså bortset fra det med kajak.
men jeg kender det der med at blive vred på sig selv. Småspise i utide osv. OG DET ER SÅ SURT AT BLIVE FED OG IKKE KUNNE DET MAN HAR LYST TIL.
Jeg har et mål til sidst i august hvor jeg skal på ferie.
Jeg skal tabe 16 kg, min startvægt er 105 kg - efter ferien skal jeg så tabe mig videre vil gerne ned på 83-85 kg.
Hvis du har lyst så kan vi følges ad. Jeg melder ind på torsdag - ugevejningen, det kunne du også gøre.
Lad os komme i gang, det er ved at blive forår, vi skal være smukke til sommer
Uha ja det er svært. Det du skriver kunne meget vel være min situation.
:-) altså bortset fra det med kajak.
men jeg kender det der med at blive vred på sig selv. Småspise i utide osv. OG DET ER SÅ SURT AT BLIVE FED OG IKKE KUNNE DET MAN HAR LYST TIL.
Jeg har et mål til sidst i august hvor jeg skal på ferie.
Jeg skal tabe 16 kg, min startvægt er 105 kg - efter ferien skal jeg så tabe mig videre vil gerne ned på 83-85 kg.
Hvis du har lyst så kan vi følges ad. Jeg melder ind på torsdag - ugevejningen, det kunne du også gøre.
Lad os komme i gang, det er ved at blive forår, vi skal være smukke til sommer
12 år11. april 2012 kl. 09:42
Ablanu
re: knap så DYGTIG er på banen igen...
Uha, jamen så i gang så kajak og mand kan blive glad ;)
- Og dig selv!
Mht. vand-delen, hvad med at starte til noget aktivitet i vand? Svømning er god motion, skåner kroppen, og så kan du øve lidt på delen med at få hovedet under vand? :)
Så kan du enten svømme i svømmehal for motionen eller på et 'rigtigt' hold hvor du kan få øvelser, så du kan blive mere van(d)t til at få hovedet under..
Du må i hvert fald have god fornøjelse! :)
- Og dig selv!
Mht. vand-delen, hvad med at starte til noget aktivitet i vand? Svømning er god motion, skåner kroppen, og så kan du øve lidt på delen med at få hovedet under vand? :)
Så kan du enten svømme i svømmehal for motionen eller på et 'rigtigt' hold hvor du kan få øvelser, så du kan blive mere van(d)t til at få hovedet under..
Du må i hvert fald have god fornøjelse! :)
12 år11. april 2012 kl. 10:06
bruger slettet
Jeg kender også godt det der med at være træt af sig selv. Jeg har nået min højeste vægt nogensinde her efter en kalorierig påske og den eneste jeg kan takke for det er mig selv.
Held og lykke med at tabe dig og komme ud at sejle i kajak. Det der med at få hovedet under vandet, det forstår jeg godt, men det bliver forhåbentlig bedre, så du kan nyde din kajaktur.
Held og lykke med at tabe dig og komme ud at sejle i kajak. Det der med at få hovedet under vandet, det forstår jeg godt, men det bliver forhåbentlig bedre, så du kan nyde din kajaktur.
12 år12. april 2012 kl. 12:26
Fluffy82
Held og lykke med dit kajak-projekt som jo kan give nogle fantastiske oplevelser. Er selv ved at tage EPP2 - som jo skal til hvis man skal ud på egen hånd - og var netop i vandet igår, selvom det ikke helt var med min gode vilje. Det skulle jo til.
Når du ikke er så glad for det med vand i hovedet, vil jeg klart anbefale dig at bruge lidt tid i svømmehallen til at blive fortrolig med følelsen. Det ER lidt en overvindelse første gang man skal tippe rundt (og forresten også 2. og 3....... ;) Der findes også klubber hvor der er mulighed for svømmehalstræning med kajakken om vinteren for at øve vendinger. Det føles bare mere trygt at hænge med hovedet nedad i 28 grader varmt lyst vand end havnens mørke og kolde.....
Når du ikke er så glad for det med vand i hovedet, vil jeg klart anbefale dig at bruge lidt tid i svømmehallen til at blive fortrolig med følelsen. Det ER lidt en overvindelse første gang man skal tippe rundt (og forresten også 2. og 3....... ;) Der findes også klubber hvor der er mulighed for svømmehalstræning med kajakken om vinteren for at øve vendinger. Det føles bare mere trygt at hænge med hovedet nedad i 28 grader varmt lyst vand end havnens mørke og kolde.....
12 år12. april 2012 kl. 12:32
dygtig
Tak for velkomsten... og de trøstende ord... og de gode råd
og undskyld at der lige gik et par dage inden jeg svarer. Jeg har egentlig ferie - dvs det er det der står på min arbejdsplan!!!! - for tiden går sandelig frisk afsted. (Jeg underviser lidt ved siden af) og i går havde svigermor fødselsdag, så jeg var afsted til formiddagskaffe og frokost, - og der var IKKE mangel på nødning ;O)
@nove: det ser ud til at vi er startet ca samme sted, og har nogenlunde samme mål... men hvor er du nu- rent vægt mæssigt? hvor gammel er du? men det kunne være hyggeligt ;O))
@alabu og Annnja, jeg har også planer om at starte i svømmehallen - jeg har kunnet det som barn og ung - så jeg kan vel igen. I min mands kajakklub er der en der bare aldrig får hovedet under vand, hun formår at vælte og alt muligt - men ender altid med nydelig friseret hår ovenvande. Det har jeg da tænkt mig at lægge mig efter ;O) Men jeg er klar over at jeg skal kunne det !
og undskyld at der lige gik et par dage inden jeg svarer. Jeg har egentlig ferie - dvs det er det der står på min arbejdsplan!!!! - for tiden går sandelig frisk afsted. (Jeg underviser lidt ved siden af) og i går havde svigermor fødselsdag, så jeg var afsted til formiddagskaffe og frokost, - og der var IKKE mangel på nødning ;O)
@nove: det ser ud til at vi er startet ca samme sted, og har nogenlunde samme mål... men hvor er du nu- rent vægt mæssigt? hvor gammel er du? men det kunne være hyggeligt ;O))
@alabu og Annnja, jeg har også planer om at starte i svømmehallen - jeg har kunnet det som barn og ung - så jeg kan vel igen. I min mands kajakklub er der en der bare aldrig får hovedet under vand, hun formår at vælte og alt muligt - men ender altid med nydelig friseret hår ovenvande. Det har jeg da tænkt mig at lægge mig efter ;O) Men jeg er klar over at jeg skal kunne det !
12 år13. april 2012 kl. 11:04
Autum (slettet)
Hej Dygtig
Dejligt at høre fra dig. Min vægt er 104,6 - jeg skrev den ind på torsdagsvejningen, vil du også gøre det ? Der kan vi så følge vores vægt, du kan nå det endnu, men vi skal da også følges på denne tråd. Der kan altid være noget man må have luft for - eller andet.. :0)
Dejligt at høre fra dig. Min vægt er 104,6 - jeg skrev den ind på torsdagsvejningen, vil du også gøre det ? Der kan vi så følge vores vægt, du kan nå det endnu, men vi skal da også følges på denne tråd. Der kan altid være noget man må have luft for - eller andet.. :0)
12 år13. april 2012 kl. 14:22
Autum (slettet)
OH glemte lige jeg er 55 år
12 år13. april 2012 kl. 14:22
Autum (slettet)
Kunne lige se at du er med på torsdagsvejningen. Fint - jeg ønsker dig en god slanke uge.
Skal selv til fødselsdag på lørdag, ved at det er svært at stå imod, men tænker så på at det er mig der skal bære rundt på kiloene og ligne en tønde. SÅ kan det måske være at det bliver lidt lettere.
Skal selv til fødselsdag på lørdag, ved at det er svært at stå imod, men tænker så på at det er mig der skal bære rundt på kiloene og ligne en tønde. SÅ kan det måske være at det bliver lidt lettere.
12 år13. april 2012 kl. 14:27
dygtig
u ja - fødselsdage er farlige! men tænk på at der er kage nok i verden - det kan du altid få ;O)
og måske at det IKKE er synd at du IKKE får kage - det VILLE VÆRE synd for dig hvis du fik det !
Fint vi er jævnaldrende - jeg er 54 ;O) - god weekend
og måske at det IKKE er synd at du IKKE får kage - det VILLE VÆRE synd for dig hvis du fik det !
Fint vi er jævnaldrende - jeg er 54 ;O) - god weekend
12 år13. april 2012 kl. 14:45
Hvorfor er det jeg ikke kan finde ud af at tabe mig - og holde det... jeg bliver gladere, pænere, får mere energi...
og alligevel æder jeg mig skidt tilpas og ked af det igen..og igen!
...Men det skal ikke forhindre mig i at gå i gang igen ;O) Jeg ved jo jeg får det bedre ;O)))
Noget der får mig igeng igen er ønsket om at komme i Kajak med min mand. Han er vild med det, og vil gerne have mig med <3
Jeg har 2 problemer i det:
1. jeg kan simpelthen ikke tumle mig selv, når jeg er så stor
2. Jeg er IKKE vild med at få hovedet under vand
JEg vil GERNE med i kajak, så nu må jeg igang med at holde hovedet koldt ( og det kunne jeg jo passende gøre under vand!) så jeg er god ved mig selv, på den gode måde.
al mad skal tastes ind, og så må jeg skrue lidt op for motionen