Fra 176 kg til 99 kg

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Fra 176 kg til 99 kg
Hej Calcit ;o)

Ja der er rigtig mange vaner jeg skal have kigget på og ændret, og som du også skriver, så kommer der nok også nogle hen ad vejen, som jeg egentlig ikke er klar over jeg har, men det tager jeg som det kommer ;o)
Det er er stort og langvarigt projekt jeg har foran mig, og jeg er nok lidt tilhænger af "små skridt", hvor man tager en eller to ting og ændrer på ad gangen ;o)
Jeg har rent faktisk en bog, hvor jeg gør status hver uge, og udnævner et fokus for ugen efter, dette har desværre været grøntsager ret længe...
Ja jeg har overvejet at blive opereret, og har fået det tilbudt flere gange, men efter en snak eller to med lægen er vi kommet frem til at det nok ikke lige er sagen for mig, ikke nu i hvert fald.
Jeg har det sådan med en operation, at det er et meget stort skridt, og mislykkes det, hvad er der så tilbage?? Desuden fejler jeg intet, jeg er stor men det er så også det, jeg er i forholdsvis ok form, og har ikke ondt nogen steder. Desuden kender man ikke langtidsvirkningerne af disse operationer, hvad sker der efter 20-30 år, hvad siger kroppen til det? Så hvis jeg kan klare det på egen hånd, med hjælp fra diætist, personlig træner, psykolog og de dejlige mennesker herinde, så vil jeg satse på det ;o)
12 år15. februar 2012 kl. 16:27
Ja, det er bare så flot meget enig omkring de ting.....alt skal tages i det tempo man kan kaprere og ikke mindst kroppen....du kan se jeg kan stadig lære noget. Jeg må indrømme grøntsager har jeg også skullet vænne mig til. Og jeg synes det smager bedst med hvidløg. Nettos broccoliblanding bliver jeg heldigvis ikke træt af....den er en favorit. Og jeg holder af kål. Bagte grøntsager er også fint de kan dog godt fylde i kaloriebudgettet. Og så kan jeg lide stegte tomater som jeg bruger delvis som sauce eller dip fordi de er så vandige. Vi skal hver i sær finde et ståsted som vi kan leve med. Heldigvis er der mange muligheder. Vi er her for at støtte hinanden ;-)
12 år15. februar 2012 kl. 16:38
Det sjove med grøntsager er at jeg faktisk godt kan lide dem, godt nok helst kogte, og med en god sovs til, men det må jeg jo lige tage op til en revidering... GG
Nej jeg er faktisk ret glad for de fleste typer kål, rofrugtet og de lette til salaterne.
Er ikke så vild med gulerødder i rå form desværre, har alt for mange gange fået at vide at jeg da bare skal spise gulerødder, hår så gjort det i perioder, men efter et stykke tid begynder jeg at få kvalme af dem... Så de fleste græntsager foretrækker jeg tilberedt, og så begynder mine problemer med tid igen at spille ind, men jeg er stadig top motiveret, og er sikker på at støtten herinde vil hjælpe til, at jeg bliver ved med at have det sådan ;o)
Og så en lille anden ting ;o) Vi skal helst lære et eller andet hver dag ;o)
Nu vil jeg tage til bowling ;o)
Hav en dejlig aften ;o)
12 år15. februar 2012 kl. 17:02
Så blev det onsdag igen, og dagen startede med en tur omkring lægen og vægten ...
Det gik godt, er nu på 174,7, hvilket er 500g mindre end sidste onsdag, så det går den rigtige vej, og i det tempo jeg går efter, så det er bare dejligt, og nu er det 3. uge i træk det er gået efter planen, det giver rigtig god motivation til at fortsætte.
Kan nu godt se, at jeg lige skal have strammet lidt op på maden igen, der er kommet lidt junk ind den sidste uge, og det skal der tømmes ud i igen ;o)
Og nu er det snart den 1. marts, og så skulle der gerne blive lidt mere overskud til at træne, det kan jo kun blive godt ;o)
12 år22. februar 2012 kl. 10:09
Æv!!
Lidt for meget familiehygge har sat sine tydelige spor på denne uges vejning, jeg var ellers kun 200 g fra at nå et delmål 14 dage før tid, og nu skal der med vold og magt ryge 1 kg inden næste onsdag...
Har ellers brugt weekenden på at flytte, male og gøre rent, været til stævne, og så går det alligevel den forkerte vej... :o(
Nå op på hesten igen, find grøntsagerne frem, har godt nok været omkring bageren her til morgen og købt skrammel og hart også spist noget af det, men kan stadig nå at smide ca halvdelen ud, hvilket er et fremskridt, for bare et par måneder siden havde jeg spist det hele og så følt at jeg trængte til mere...
12 år29. februar 2012 kl. 09:58
Ja smid det ud....med erfaringen om at det er ok. og du ikke behøver/ skal hælde det i dig....

Jeg elsker thebirkes men ved jeg skal gå flere kilometer for at forbrænde en uden smør og det er det ikke værd....jeg elsker kager og brød ...men det er ikke en del af mit liv mere.
12 år29. februar 2012 kl. 10:37
SS ja det har før i tiden været meget svært for mig at smide slik kage eller mad ud, men er kommet frem til at skraldespænden bliver tømt en gang om ugen og ikke tager nær så meget skade af de ekstra kalorier som jeg gør ;o)
Jeg synes ellers jeg var ved at være på rette spor, men ved også godt at der er 2-3 dage om måneden, hvor jeg har meget, jeg gentager MEGET svært ved at gå udenom fede og søde sager...
Men som jeg skrev i ÆV, så er det bare op på hesten igen, tænke positivt og satse på at nå mit delmål næste onsdag, som jo også var planen til at starte med ;o)
Hav en dejlig dag ;o)
12 år29. februar 2012 kl. 10:53
i starten er det nemmest at spise sig ned i vægt.
motion: cykle eller svømme, men ikke fx. gåning da det overbelaster knæene..
men evt. gåning i svømmebasin.

mad: A38, med 0,1% fedt er godt.
held & lykke.
12 år29. februar 2012 kl. 11:44
Hej Biologi,
tak for dit indlæg ;o)
Jeg vil prøve det med 0,1% A38, for jeg er en klovn til morgenmad, og ny inspiration er altid velkommen ;o)
Med hensyn til motion, så har jeg altid dyrket en del motion, og har ingen problemer med knæ eller hofter, men er til gengæld vandskræk, så prøver at gøre hundens ture lidt længere og så fortsætte med bowlingen og håber på at få spinning med i løbet af et par uger, når jeg er færdig med at sætte min nye klinik i stand, så der bliver lidt luft til at være Marianne igen ;o)
hav en dejlig dag ;o)
12 år29. februar 2012 kl. 11:56
Dagen idag byder på arbejde 2 steder indtil kl 17 ;o)
Derefter dagens højdepunkt, nemlig bowlingtræningen i 1½ time, det er noget jeg nyder meget ;o)
Så er der lige en generalforsamling, og så hjem og lufte vovsen og få pakket til i morgen, så der ikke er nogen undskyldning for at misse en tur i fitnesscenteret ;o)
Alt i alt en dejlig dag ;o)
Hvordan den så ser ud madmæssigt er så en helt anden sag ;o)
Startede dagen med lidt rester fra igår, med andre ord 2 koteletter.
Til frokost står den på et par bygfler med pålæg, og inden bowlingtræningen en igen ;o)
Og så var der lige mit ups efter den skuffende vejning, med en spandauer, der ligger stadig en i bilen, men den ryger ud lige så snart jeg kommer i nærheden af en skraldespand, for skal jo af med min. 1 kg inden næste onsdag ;o)
hav en dejlig dag folkens;o)
12 år29. februar 2012 kl. 12:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...