Fra 176 kg til 99 kg

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Fra 176 kg til 99 kg
Nu har jeg været herinde i et par uger, og den første uge var noget skriammel, jeg fulgte anbefalingen om at jeg skulle spise så og så meget, og for at nå op på det anbefalede spiste jeg nogle knapt så smarte ting, men nu har jeg ændret min aktivitetsprofil, så jeg er sengeliggende, så får jeg ikke helt så mange skæld ud af siden ;o) Vil jo gerne samle nogle smiley's.
Lige nu vejer jeg 176,1 kg, og om lidt mere end 5 år er målet 99,0, til den tid fylder jeg 40, og vil gerne være 2-cifret ;o)
Jeg har prøvet rigtig mange gange at tabe mig, både ved at ændre kost, træne hårdt osv.
Jeg kan dog godt mærke at udholdenheden er temmelig lav, med de mange ekstra kg jeg render rundt med. Har tidligere spillet håndbold på ret højt plan.
Det jeg leder ldit efter herinde, er nogen i samme båd, så vi kan dele erfaringer, eller bare nogen der følger lidt med i hvordan det går da jeg har erfaring for at det er lidt nemmere at komme afsted til træning, hvis der er en der spørger til hvordan det gik dagen efter ;o)
Ja jeg bor alene, og arbejder meget, så ser ikke ret meget til venner og familie.
Men målet er klart, mere motion, færre kalorier og en mindre Marianne ;o)
12 år13. februar 2012 kl. 12:08
re: Fra 176 kg til 99 kg
Wow! Velkommen til!
Det er noget af en kampvægt du har fået dig, tommel op og respekt for at tage kampen op!

Vil dog.. Motion i den vægtklasse kan være 'farligt', det kræver hurtigt lidt for meget af kroppen, så pas nu på.. Fokuser på maden, det er det vigtigste :)
Har set på din dagbog, dine kommentarer, og første indskydelse er 70 timers arbejdsuge? Hvad er det dog du laver, der giver så lang arbejdsuge?
12 år13. februar 2012 kl. 14:42
Velkommen til ! Jeg vil med glæde følge med i din kamp!

Vil lige tilføje til Ablanus kommentar om motion, at du sagtens kan svømme og derudover også cykle. Begge dele er godt motion uden overbelastning af dine led. Især dine knæ kan overbelastes ved andre former for motion.

Held og lykke herfra !
12 år13. februar 2012 kl. 15:24
Velkommen til ;-) Håber du vil blive glad for at være her.

Vi er flere som har klaret store vægttab - kan nævne Heidi som er tæt på de 100 kilo kun fra april......så det er muligt og meget forskelligt hvordan vi vil tabe os.....og undervejs vil du opleve forskellige dage hvor det bare kører andre ikke. Motivationen er et must. Der er kun et at gøre forsætte...og lad være med at købe de ting som du ved er dit problem....skriv ned og før dagbog....de bedste tanker denne februar dag . Calcit.
12 år13. februar 2012 kl. 16:24
Velkommen enig med de andre.
Det er sejt at du tar`kampen op mod de ekstra kg:)
12 år13. februar 2012 kl. 16:46
Hej Marianne :-)

Først og fremmest hjertelig velkommen til madital!
Håber du får lige så stor glæde af siden som jeg har fået, og jeg vil starte med at rose dig for at tage kampen op! Det kræver meget af en person, med så stor en startvægt.

Jeg synes du skal have min historie med på vejen, så du måske kan få lidt inspiration :-)
Jeg startede på madital i april 2011 med en startvægt på 181 kg, så jeg var ret tæt på dig vægtmæssigt.. Livet og dagligdagen var en kamp for mig, og jeg beundrer din mobilitet, og din arbejdsevne. Jeg kunne knap nok gå op af trappen, og kunne finde på at holde mig indedøre i flere uger i træk... Det var min realitet dengang.. Jeg tog kampen op, og via kost og motion har jeg tabt mig 93,4 kg. Mit mål er at nå et vægttab på 100 kg...
Jeg besøgte en diætist, og det tror jeg måske du kunne have stor glæde af. Ligesom de andre vil jeg også nævne, at du skal passe på med motion.. Der findes dog skånsom motion som svømning og rolige gåture. Det holdte jeg meget af i starten af mit projekt. Jeg kunne dengang ikke rigtig være på min cykel, men hvis du har mulighed for at cykle er det også super :-)

Håber min historie kan være med til at inspirere dig, og sætte lidt skub i tingene. Nyd starten af dit vægttab, for selvom du muligvis er meget sulten her i starten, viser det sig ekstra meget på vægten.. Den første måned nåede jeg at tabe over 10 kg! :-)

Rigtig god vind, og skriv endelig hvis du føler for det.

Heidi :-)
12 år13. februar 2012 kl. 17:09
Ja det med diætist er et godt råd. Du må også være ærlig overfor dig selv - fokuser på kosten. Og som Heidi siger går det hurtigt med de første kilo....
12 år13. februar 2012 kl. 17:25
Hej Ablanu ;o)
Tak for dit svar ;o)
Jo tak har fundet ud af at jeg er temmelig tung, men har heldigvis ikke problemer med at træne, så længe der ikke er for meget vægtbæring, og lægen siger også ok ;o)
Jeg er lidt en klovn til det med maden, må indrømme at efter en dag, hvor jeg har været hjemmefra i 14 timer, så er det ikke lige madlavning der står højest på min liste, men det er noget af det jeg virkelig skal arbejde med ;o)
Og hvad jeg laver?? Tja, jeg er massør, et job der er sat sammen af rigtig mange små jobs, så der er en masse køre-og ventetid, derfor de 70 timer, men arbejder klart på at komme ned i tid ;o)
12 år14. februar 2012 kl. 11:20
Hej Crashe,
tak for din besked ;o)
Som jeg også skrev til Ablanu, så har lægen sagt ok til motion og især uden for megen vægtbæring, så lige nu dyrker jeg spinning, bowling og styrketræning, så min forbrænding forhåbentlig kan komme lidt opad ;o)
Og går en smule med hunden, det skulle gerne lige så stille blive til længere ture ;o)
Er glad for at du vil følge med i kampen ;o)
12 år14. februar 2012 kl. 11:23
Hej Calcit,

1000 tak for velkomsten, jeg sad faktisk og læste om Heidi igår, og tænkte at det ville være kanon, hvis der var nogen der ville følge lidt med i kampen ;o)
Jeg er topmotiveret, men falder godt nok i ind imellem, og har en del vaner som jeg skal have ændret, men det er jo også en del af processen for at nå frem til målet ;o)
Jeg er helt sikker på, at jeg bliver glad for at være herinde, for det er jeg nemlig allerede ;o)
hav en dejlig dag ;o)
12 år14. februar 2012 kl. 11:28

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...