Fra 176 kg til 99 kg

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Fra 176 kg til 99 kg
Så blev det vejedag, jeg bliver vejet hos lægen hver onsdag, med mindre der kommer arbejde eller andet i vejen ;o)
Og idag viste vægten 175,2. hvilket er 900 g mindre end sidste uge ;o)
Dejlig start på dagen ;o)
12 år15. februar 2012 kl. 10:16
Som andre siger, se at få frosset mad ned! Det behøver jo ikke være noget der tager lang tid, når du nu ikke har så lang tid i weekenden, det kan jo godt bare være en god omgang suppe/kødsovs, hvor du stort set ikke behøver andet end at røre en gang imellem, når først ingredienserne er i, og det skal stå og simre lidt..

Det er da skønt, at du er godt mobil - også nok til motion! Det synes jeg (som Heidi) er ret imponerende ;) .. Så længe lægen er med inde over, går det nok :)

Det lyder af meget arbejde, dit job! Får du så også løn der svarer til det, eller hvordan? For det kunne godt lyde som et få-løn-fra-når-du-møder-op-job.. Og det er jo ikke sjovt! Hvor meget tid bruger du i bilen?
12 år15. februar 2012 kl. 10:47
Hej Ablanu ;o)
Du har ganske ret i at det er et job, hvor jeg kun får løn for mine faktiske arbejdstimer, dem har jeg ikke så voldsomt mange af, men har omkring 3-6 timer i bilen hver dag og nogle timers ventetid, så nej lønnen er ikke ligefrem prangende, men lige nu er jeg vist bare nødt til at være glad for at jeg har noget at lave.
Lige nu er jeg ved at lave klinik hjemme, så jeg ind imellem kan tage nogle kunder hjemme, og dermed slippe for køre-og ventetid, håber der kommer nogle stykker, så jeg kan få skåret noget i de der "interessetimer" ;o)
Jeg kan også lige så godt sige at jeg er kanon glad for at jeg kan bevæge mig, stort set uden problemer, er dog ikke lige klar til at løbe ret langt... Men det kan være det kommer ;o) Arbejder jo i hvert fald på sagen ;o)
SS jag kan godt høre at der ikke er så mange veje udenom det der madlavning, så må se hvad jeg kan gøre i den retning :o)
Tak for mailen og rigtig god dag ;o)
12 år15. februar 2012 kl. 12:00
Flot vægtab:)
12 år15. februar 2012 kl. 14:21
Tillykke med den fine start! det er da en superfin ide at gå til lægen og blive vejet -så er man jo også virkelig nødt til at gøre noget ind imellem besøgene :)

Det kan være du har skrevet det, men har du sat dig nogle delmål? For det kan jo blive meget uoverskueligt hvis dit første mål er at nå 99 kg -det er langt at vente...
12 år15. februar 2012 kl. 14:36
1000 tak Kis ;o)
12 år15. februar 2012 kl. 15:03
Det er godt under et vægttab at få produkter med meget protein. Og sukker er jo ikke hvidt sukker...tværtimod er det sukkerarter som er nødvendige for os.... Du kan godt have noget med dig så du ikke vælger fastfood. Frugt tørret frugt har jeg selv lært at spise i mit forløb. Lidt groft knækbrød. Lidt ad gangen.
12 år15. februar 2012 kl. 15:08
Hej Kosesmølf ;o)
Først mange tak ;o)
Jo jeg har delmål ;o)
170 kg til den 16. 04.2012
155 kg til den 16.04.2013
140 kg til den 16.04.2014
125 kg til den 16.04.2015
110 kg til den 16.04.2016
99 kg til den 16.04.2017, det er den dag jeg fylder 40 ;o)
Og undervejs delmål af ca 1½ kg ad gangen.

Ud over det har jeg et belønningssystem, så der er en lille ting for hvert kg jeg taber, fx når jeg kommer under 175 så er der et par nye gode strømper til træningstasken, senere en ny trøje osv ;o)
Så det hele er delt op i helt små bidder, så det er til at overskue, og så jeg kan tage en dag ad gangen, og bare være glad for at nu har jeg opført mig pænt eller nået et lille stykke videre på vejen mod målet.
Og skulle jeg komme i mål inden den 16. april 2017, så gør det heller ikke noget ;o)
12 år15. februar 2012 kl. 15:09
Hej Calcit ;o)

Jeg har tidligere haft god nytte af at indtage temmelig meget protein, og synes også det mætter rigtig godt, og da jeg fra omkring 1. marts kommer rigtigt igang med at træne igen, så er det nok meget vigtigt at jeg får nok af denne energikilde ;o)
Med hensyn til sukker, så er jeg helt med på at der er mange sukkerarter og at nogle af dem er vigtige for os, jeg er dog knapt så sikker på hvilke der er de bedste, men igen noget til min arbejdsseddel ;o)
I bilen synes jeg selv at jeg er blevet ret god til at have en grovbolle liggende, så jeg lige kan tage et par bidder eller måske mere, hvis jeg er småsulten, og hvis bare jeg har noget at drikke, så kommer jeg ret langt.
Er ikke så tosset med tørret frugt og nødder, men som du også skriver, så kan det vel læres... ;o)
Så er jeg mere til frisk frugt, det har bare den hage at der skal nyt til stort set hver dag, ellers bliver det kedeligt...
Men tak for de gode indput ;o)
12 år15. februar 2012 kl. 15:16
ja vi ved godt det ikke er let men et vægttab indbefatter mange ændringer.....og erkendelser det er vigtigt at holde gejsten så vidt muligt og man bliver glad når vægten hopper nedad.....det giver et boost.....
Har du haft operation i tankerne ?
12 år15. februar 2012 kl. 15:21

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...