Fra 176 kg til 99 kg

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Fra 176 kg til 99 kg
1000 tak Kis ;o)
12 år14. februar 2012 kl. 11:29
Hej Heidi ;o)
Det var faktisk din historie, der fik mig til at starte denne tråd, da jeg synes det var fantastisk med alle de folk der bakkede op, og jeg mangler lidt selv noget opakning i min omgangskreds, for jeg har mange gange prøvet på at tabe mig, men uden det store held. Og så tror jeg egentlig de efterhånden har opgivet mig...
Jeg er helt klar over at maden er min achilleshæl, og at det er der jeg virkelig skal arbejde, for jeg klarer en spinningtime rimeligt, og når tiden er til det, så er jeg også både til zumba, styrketræning, løbebånd osv. Jeg har heldigvis ikke mærket så meget til det med hensyn til at kunne bevæge mig, selv om jeg hader trapper og strandsand (især klitter) ;o)
Her fra marts går jeg lidt ned i tid, så der regner jeg med at skulle kigge efter en diætist, og så få noget seriøst hjælp den vej fra ;o)
Og hvor er det bare godt gået det du har gjort, jeg håber meget at jeg selv kan stå ca 75 kg lettere om nogle år ;o)
Hav en rigtig dejligt dag ;o)
12 år14. februar 2012 kl. 11:35
Hej Ablanu,
jeg er helt enig i det med diætisten, og så kommer den helt svære del, nemlig det ikke at prøve påa t snyde mig selv, for det har jeg virkelig en tendens til, så endnu en ting til listen af ting der virkelig skal arbejdes med ;o)
12 år14. februar 2012 kl. 11:37
Hvor er det flot at du tager kampen mod kiloene, jeg tager hatten af for dig, for det er super sejt gjort..
Når nu du har travl og ikke orker at lave aftensmad, vil jeg foreslå dig at lave en ordentlig portion mad og så fryse det ned i passende mænger. På den måde behøves du ikke lave mad hvert aften, men kan tage noget op af fryseren og varme det i mikroovn – det gør jeg nemlig de dage jeg først er hjemme efter 18, og det hjælper mig til at holde mig på den sunde side :-)
12 år14. februar 2012 kl. 13:57
Velkommen til og held og lykke!
Jeg synes det er flot at du går igang, og at du lægger der åbent og ærligt ud her -det skal du nok få tilbage i form af opbakning, hvis jeg kender Maditallerne ret :)

Og så vil jeg bakke op om det Fuglsang foreslår: Lav en ordentlig skovlfuld mad et par gange om ugen (feks i weekenden) og frys ned i små portioner. Det gør det også lettere at taste ind her, fordi du bare kan oprette det som en opskrift og så hver dag føre op hvor mange gram du får af den.
Et andet tip når du kører så meget i bil som du gør, er altid at have vand og nødder i bilen til at tage den lille sult og tørst så du ikke bliver fristet til lige at snuppe en pølse eller andet på tanken på vejen.
Mange hilsner og lykke til
Kosesmølf
12 år14. februar 2012 kl. 15:37
Dit job må da være fysisk hårdt eller forbrænde en del kalorier.....forstår godt det med kosten kan være svært. Men det kan det for os alle. Men så er det hvilke valg man foretager - i de arb. dage...
At tælle kalorier kunne være en mulighed så du ikke vælter dig i hvidt brød og pomfritter....
12 år14. februar 2012 kl. 16:06
Hejsa PFuglsang ;o)
Jeg har prøvet på at få gjort det med at fryse ned, og i perioder virker det også, men jeg er ikke en mester til det ;o) Men når jeg har fri en søndag eftermiddag, så laver jeg tit noget af hvidkål og fryser ned, så jeg kan få noget sundt som mætter. Igen en af de ting jeg arbejder temmelig meget på ;o) Og 1000 tak for tippet ;o)
Hav en dejlig dag ;o)
12 år15. februar 2012 kl. 10:02
frosne grøntsagsblandinger skal koge få minutter...du skal tænke anderledes...
12 år15. februar 2012 kl. 10:06
Hejsa Kosesmølf ;o)
Var det stavet rigtigt??
1000 tak for de pæne ord ;o)
Som jeg også skrev til PFuglsang, så arbejder jeg på sagen, men det halter især de weekender, hvor jeg stort set er i bowlinghallen eller andre steder end hjemme i hvert fald, men mon ikke nok jeg kan få det gjort til en vane?
Med hensyn til bilkørsel, så har jeg umiddelbart de bedste resultater med at undgå fastfood stederne ved altid at have drikkevarer i bilen og så en god madpakke, så jeg simpelthen ikke bliver sulten på vejen. Jeg har en tendens til at ville have mere, hvis jeg fx spiser nødder eller gullerødder eller lignende, men ellers et godt tip, som jeg har prøvet af i mange omgange. Kan være det kommer til at hjælpe mig senere, når jeg er kommet lidt længere med alle de vaner jeg skal have gjort noget ved ;o)
Og er allerede nu overvældet over opbakningen, jeg tør jo næsten ikke andet end at klare mig godt ;o)
hav en dejlig dag ;o)
12 år15. februar 2012 kl. 10:08
Hej Calcit ;o)
Tja, lader ikke til at mit job er specielt hårdt, føler det nu heller ikke sådan ;o)
Jeg fandt jo ud af, at jeg i hvert fald ikke forbrænder så meget som siden her forventede, men det har jeg så fået rettet lidt op på ;o)
Allerede anden uge røg der jo 400 g, så er ved at finde balancen, og det gør jeg jo så ved at tælle kalorier, som du jo også foreslår. Jeg ved så ikke om jeg er specielt naiv, men mener at en kalorie nu engang er en kalorie, så om den kommer i form af sukker eller protein er lidt underordnet, medmindre der jo kommer for mange af dem ;o) Dog prøver jeg på så nogenlunde at rette mig efter de 8 kostråd, men halter noget så grundigt med grøntsagerne... Så der skal jeg virkelig have gjort noget ;o)
Hav en dejlig dag ;o)
12 år15. februar 2012 kl. 10:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...