Er der nogen der kender denne kur?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Er der nogen der kender denne kur?
Ja da Mia aldrig har vendt tilbage på tråden kan vi jo lige så godt give lidt frit slag :=)

(Jeg er utrolig dårlig lige her til at være åben over for det, så bær over med mig, jeg prøver at være open minded selvom jeg er meget kritisk ved denne kur :=) )

Vestrup, og du er jo nok enig, det vel ikke så underligt ud ikke lige mister energi første dag, men vil blive overrasket hvis du ikke gør om 3.-4 dage, 800 kcal er jo usandsynlig lidt at leve af.. Sikkert meget effektivt til at tabe hurtigt, hvis man gerne må tage på alligevel bagefter.. Jeg har det bare så utrolig svært ved de her kure fordi jeg helst ser at løsningen skal hedde livsstilsændring som man kan følge resten af livet også efter man er færdig med mindre justering.. Det her er vist toppen af vildt få kalorier :=)

Fortsætter du noget tid hører jeg gerne resultatet, du havde også mange kilo igen..? (går ud fra det er dem kuren henvender sig mod) .. skal jo også lige holdes op mod, hvad man vil tabe med lidt mere normale :=)

Men ja spøjs med de manglende mellemmåltider, der jo skulle være med til at holde forbrændingen oppe og blodsukkeret stabilt (er selv for dårlig til at få det).
12 år16. januar 2012 kl. 21:20
Benni, jeg skal helt sikkert ikke til at leve af så få kalorier. har i forvejen lavt stofskifte og tror ikke det kan tåle alt for mange udsving ala "hungersnød". Tænkte bare det kunne være sjovt at se hvor langt den ligger fra anbefalingerne. Specielt fordi jeg alligevel tilsigter højere protein end der anbefales herinde. men alligevel tankevækkende at jeg overhovedet ikke er sulten når jeg nærmest kun har fået det halve af hvad jeg plejer.

Talte med min onkel der som nævnt har fulgt kuren med succes og han spiste meget mere kød end jeg har gjort i dag. Så i teorien kan man sikkert godt komme op omkring de 12-1400 kcal. dagligt, hvis man føjer noget mere kød til.
Måske jeg skal prøve at se hvor meget der egentlig skal til for at jeg kommer på acceptabelt kalorieindtag.

Jeg er helt med på at livstilsændring skal der til. Min onkel havde en defekt i hjertet, der gjorde han skulle tabe sig meget hurtigt og tilmed til undervægt. Han levede egentlg ikke usundt og min moster er sundhedsfreak, men alligevel havde der sneget sig 10 kg for meget på ham. Årsagen til at de ikke er kommet på efter operationen er jo nok at han netop ikke havde et usundt liv før. Havde han nu levet af chips og flødeskumskager og var vendt tilbage til det, så havde det nok set anderledes ud.

12 år16. januar 2012 kl. 22:00
Helt sikkert, er også sjovt nok at variere og se om man kan bruge lidt ind i sin egen verden.. har jo også selv prøvet mærkelig ting som mit pille eksperiment (som mærkelig nok ser ud til at skulle prøves en uges mere alt efter hvordan det ser ud torsdag, lige nu føles bukserne i hvert fald noget løsere end de plejer så krydser fingre :D )

Ja hvis man fx kan opgradere med kød, som for mit vedkommende er alfa omega både for at jeg taber mig, og for at jeg holder fast.. for dælen hvor bliver jeg sulten uden noget godt kød.. Minder mig om at jeg nu i alt den tid jeg har været igang, nu 1½ måned faktisk ikke har grovædt som var mit problem tidligere.. slet ikke lige tænkt over.. kørt dejlig fornuftig af sig selv .. tilskriver jeg nok både de mange ekstra grøntsager og så især motionen som jeg kan mærke både gør mig gladere og fjerner trangen til at spise (som jeg ikke tror var sult førhen.. er ved at tro der kan være en forskel ??)..

Og så er jeg nød til at dele denne jeg lige fandt.. For dælen, hvor ser det bare godt ud, hvis du spørger mig og så er den jo dejlig kalorie let !!! :D

madopskrifter.nu
12 år16. januar 2012 kl. 22:12
Jeg afprøvede kuren og tabte mig. Jeg vil dog holde da den er for dyr for mig og det er hårdt at spise grapefrugt og æg og bacon om morgen.
12 år16. januar 2012 kl. 23:28
Altså det er jo ca det jeg spiser på LCHF undtagen grapefrugt. Så jeg kan sagtens forstå i taber jer. Men i skal altså overveje mere kød/fedt så i kommer højere op i kacl. 200 g til hvert måltid er ikke for meget når man ingen kulhydrater får og træner samtidig.
12 år17. januar 2012 kl. 07:25
Prøvede i dag igen og kom op på 1362 kalorier, det krævede blot 2 kyllingefiletter til aftensmaden. Det var godt nok en kæmpe portion mad. Havde stegt kødet sammen med rosenkål, brocolli, blomkål, squash, hvidløg og chilli. Stegte i olievenolie og ikke smør, som kuren foreskriver. Så det kan godt lade sig gøre at få nok kalorier og lad mig slå fast at jeg er blevet mere end rigtig godt mæt.

Tilgengæld synes jeg at kulhydraterne kom for langt under anbefalingerne, mens fedtet kom for højt, men fordelingen af fedtstofferne ramte faktisk det anbefalede. Protein lå lidt højere end jeg normalt sigter efter, kostfibre lå på 7, så også OK.

..og Benni, opskriften lyder lækker. Jeg har en gang købt en hokkaido, men vidste ikke helt ,hvad jeg skulle stille op med den! Brugte den i noget mos, men fritter lyder godt.
12 år18. januar 2012 kl. 20:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...