Er der nogen der kender denne kur?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Er der nogen der kender denne kur?

Diæt, som gives til hjertepatienter, som skal tabe sig hurtigt inden operation. Inden for 2.5 måned skulle du om nødvendig kunne tabe 26 kg.

Morgenmad:
0.5 grapefrugt eller grapejuice (usødet)
2 æg – alle typer
2 skiver bacon.
Drikkelse: vand

Frokost:
salat – med alle slags dressing
Kød – alle typer og alle mængder

Aftensmad:
Kød – alle typer og alle mængder (kan erstattes med fisk)
Grønsager, alle grønne eller røde (stegt på pande med smør) - se sidste linie - eller salat som under frokost

Instruktion:
Til hvert måltid må du spise indtil du er mæt, eller du ikke kan spise mere.
Undlad ingenting fra diæten, specielt må du ikke undlade bacon til morgenmad eller salaten. Det er kombinationen af mad der forbrænder fedt.

Grapefrugten er vigtig, fordi den fungerer som en katalysator, som starter forbrændingsprocessen.
Skær ned på kaffe. Den påvirker insulin-balancen og forhindrer forbrændingsprocessen. Begræns til en kop kaffe pr. Måltid.
Spis ikke mellem måltiderne. Hvis du spiser den foreslåede kombination af mad, bliver du ikke sulten.
Diæten udelukker fuldstændig sukker og stivelse, som danner fedt. Fedt danner ikke fedt – det hjælper med at forbrænde det, så du kan stege mad i smør !!! – og brug generøst smør på dine græntsager.
Spis ikke deessert, brød eller hvide grønsager eller søde kartofler. Du kan fordoble eller tredoble salat eller grøntsager til måltideren.
Spis indtil du er mæt – jo mere du spiser, desto mere vil du tabe dig.
Du kan tabe 5kg på 10 dage. Der vil ikke være noget vægttab de første 4 dage – men du vil tabe 2.5kg den 5. dag.
Herefter vil du tabe cirka 0.75kg hver anden dag indtil du er kommet ned på den vægt som du gerne vil ha.
Alle drikkevarer skal være sukkerfri og koffeinfri. Du må ikke spise hvide løg, kartofler og selleri. Du må spise røde løg, peberfrugt, radiser, agurk, brocolli, grønne løg, spinatblade, kål og gulerødder og tomater.
13 år13. januar 2012 kl. 00:58
re: Er der nogen der kender denne kur?
Det lyder da næsten for godt til at være sandt. Kender den ikke, men skriv endelig igen hvis du finder ud af at den holder.
13 år13. januar 2012 kl. 14:13
Kender den! Har dog ikke selv prøvet den, men min onkel har været på den da han skulle tabe sig 17 kg. Det gjorde han på 13 uger, blev opereret og efter operationen tog han 7 kg på igen. Det var dog med vilje fordi han inden operationen skulle veje for lidt. De 10 kg han havde for meget inden operationen er ikke kommet på igen og han har som sideeffekt udskiftet sine 4 halve rugbrød til frokost med salat og kød (de fleste dage).

I alt mit slankehalløj har han og min moster flere gange foreslået mig at gå på den, men jeg har ikke prøvet endnu, men umiddelbart er aftensmad og frokost meget lig min normale kost, så måske jeg skulle prøve...
13 år13. januar 2012 kl. 19:28
Synes ikke det virker realistisk at leve ca. sådan resten af livet så ikke lige noget jeg ville hoppe på. Kun 3 måltider om dagen, ingen mellemmader og ingen kaffe.. puhh nej det vil min krop brokke sig over allerede første dag :=)
13 år13. januar 2012 kl. 19:31
atkins og manden er selv død i 40+ årsalderen af uvisse årsager men ja du taber dig det er rigtigt
13 år14. januar 2012 kl. 01:57
Grapefrugt blev brugt flittigt i slut 70 erne - min svigermor som arbejdede på hospital - fik opskriften der. Ja den virker.
12 år15. januar 2012 kl. 13:10
180KJ i 100gram grapefrugt
+ at der undersøges om grapefrugt og vindruer "måske" virker med til at sænke tempoet fedtceller deler sig.

12 år15. januar 2012 kl. 18:04
Biologi -> Et lille citat jeg læste om det sidst:
"En halv rød grapefrugt før hvert måltid eller tre glas rød grapefrugtjuice om dagen giver et vægttab på godt 1,5 kilo på 12 uger. Det skyldes frugtens indhold af fytokemikalier, der reducerer kroppens niveau af insulin og derved tvinger den til at forbrænde flere kalorier. "
12 år15. januar 2012 kl. 18:09
Jeg har i dag for sjov prøvet at følge kuren. Da jeg ikke er kaffedrikker og kun spiser mellemmåltider fordi alle siger jeg skal - og ikke fordi jeg er sulten, har de 2 ting ikke voldt problemer. Havde dog lidt svært ved bacon til morgenmad, men ned kom de da sammen med grapefrugt og 2 spejlæg.

Jeg har godt nok ikke fået mange kalorier, men jeg er stopmæt! Har efter arbejde været i fitnesscenteret og jeg mærkede ikke mindre energi end normalt. Endte på færre kulhydrater og mere protein end anbefalet, men det tilsigter jeg alligevel. Glad smiley på fedtsyrefordeling, grønt og kostfibre.

Her er Mad i tals resultater for dagen:

Du kan spise 569 kcal mere i dag og nå dit mål.

Du har spist: 765 kcal
Du har forbrændt: 2.278 kcal

Du har haft et underskud af energi i dag på 1.512 kcal. Dvs. du har tabt dig.

Fysisk aktivitetsniveau

1,70

1,6

Rigeligt at drikke

Smileyen er flyttet - se kostråd nr. 7 her:
de 8 kostråd

Grønt

Samlet 1.344g
600g Frugt
744g Grøntsager

600g

Energifordeling

Protein: 25 E%
Kulhydrat: 44 E%
Fedt: 30 E%
Alkohol: 0 E%

Protein: 10-20 E% (mål: 15 E%)
Kulhydrat: 50-60 E% (mål: 55 E%)
Fedt: 25-35 E% (mål: 30 E%)
Alkohol:0-5 E%

Kostfibre

7,2g/MJ (=23g)

3g/MJ

Fedtsyrefordeling

Mættede: 9 E%
Enkeltumættede: 13 E%
Flerumættede: 5 E%
Ukendt: 3 E%

Mættede: 0-10 E%
Enkeltumættede: 10-15 E%
Flerumættede: 5-10 E%

Fisk

Smileyen er flyttet - se kostråd nr. 2 her:
de 8 kostråd

Energifordeling
(måltider)

Morgenmad: 22% (170 kcal)
Frokost: 52% (399 kcal)
Aftensmad: 24% (182 kcal)
Mellemmåltider: 2% (15 kcal)
Ikke angivet: 0% (0 kcal)

Paranteserne angiver indtaget energi

Morgenmad: 20-30% (ca. 330 kcal)
Frokost: 25-35% (ca. 400 kcal)
Aftensmad: 25-35% (ca. 400 kcal)
Mellemmåltider: 5-30% (70 kcal-400 kcal)

Paranteserne angiver en vejledende mængde energi med et samlet dagligt indtag på 1.330 kcal
12 år16. januar 2012 kl. 21:08
Hov, oversigten ser mærkelig ud - håber den kan læses alligevel...
12 år16. januar 2012 kl. 21:10

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...