Hader piller - men prøver at blive forsøgskanin

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Hader piller - men prøver at blive forsøgskanin
Hvad er pointen ved at skrive i et åbent forum, hvis du mener det er spild af din tid, at andre folk kommer med input? Ja, jeg spørger bare.
13 år9. januar 2012 kl. 20:48
Jamen jeg spørger da bare, hvad du mener der var af input fra hendes side ? Jeg kan virkelig ikke se, hvad i alverden jeg skal bruge den negative input til, jeg starter jo netop med at skrive jeg er kritisk overfor det og kun har købt for småpenge for at teste det i 1 mdr. At man så bare skriver total ud i vejret med påstande som man ikke gider dokumentere, men bare konkludere at alle andre kilder - der tilmed igen har kilder, ikke passer.. Jeg kan virkelig ikke se hvad jeg skal bruge det til ?

Jeg kan se Ablanu pointe, den er relevant og vil jeg skrive bag ørene. Men som sagt er jo blot en hurtig test. I øvrigt er dette forum ikke åbent.
13 år9. januar 2012 kl. 21:13
Det er et forum der er åbent for os på madital, og derfor må man kunne tage positive såvel som negative kommentarer til sig. Man kan ikke kun forvente skulderklap og ros når man skriver en tråd i et forum.
13 år9. januar 2012 kl. 21:19
næ blot kommentarer man kan bruge til noget.
13 år9. januar 2012 kl. 21:23
Tror en god debat forbrænder mange kalorier hehe...
13 år9. januar 2012 kl. 21:26
: Hader piller - men prøver at blive forsøgskanin
det der er årsag til at det svulmer op i maven er at det suger væske til sig.. det gør at du ikke kan intage så meget som du plejer fordi din mave føles fuld meget hurtigt.

desværre betyder det også at hvis du ikke indtager tilstrækkeligt med væske, i form af vand, vil du i starten have god effekt af det men efter kort tid vil du forsat ikke kunne have gavn af det fordi der ikke er væske nok i cellerne til at afgive til brug for passagen af fiberen.

samtidigt vil jeg sige det ikke burde have en effekt på din sultfølelse når du slutter med at tage det og hvis ikke det indeholder andre stoffer end fibre er det ude af kroppen timer efter indtagelse...

men igen du kan have præcist samme effekt af at indtage loppefrøskaller som også vil trække væske ind i tarmindholdet og gøre at føden passerer hurtigere..

men det at dette er helt uden bivirkninger er ikke sandt.. man mistænker fx overdreven indtagelse af fiber som værende del af årsag til forskellige typer cancer i tarmsystemet. samtidigt har det en effekt på insulinbruget i kroppen og ved brug over for lang tid kan det muligvist have effekt på tarmperistaltikken (den pulserende bevægelse der sender indholdet videre)...

men jeg anbefaler da ofte både patienter og venner med fordøjelsesbesvær, og følgesygdomme deraf, at indtage loppefrøskaller med deres morgenmad og da helst sammen med en portion havregryn da man så har fået godt med fibre til at hjælpe tarmenes arbejde resten af dagen... fortæller dem også hvor vigtigt det er at drikke vand sammen med og resten af dagen og mindst 1½-2L ren vand dagligt.
13 år9. januar 2012 kl. 21:28
ha ha kræver sgu nok desværre man tastede på løbeturen :=) Fik da løbet i regnvejret, men lige voldsomt at slæbe tasteturet med rundt.. men klart sundere ;=)
13 år9. januar 2012 kl. 21:28
kan virkeligt ikke se hvorfor du mener det er skal opfattes negativt at man pointerer fakta.. igen vitterligt ikke for at irritere dig men kan da godt mærke jeg ramte en knap eller to der... du kan jo vælge i stedet for at svare fornærmet at sige at du har gjort dine overvejelser men at du ikke er enig med mig for det er din ret.. men uanset så holder jeg mig til fakta og morer mig lidt over at man fra avisers side kan gøre en overskrift ud af at der er kommet en sammenpresset version frem af et pulver solgt i butikker siden 70'erne
13 år9. januar 2012 kl. 21:36
Jeg tænker bare at den mæthedsfornemmelse ikke hjælper - hvis du når dit mål. Og vil du holde vægten på sigt må du jo regulere indtaget på et tidspunkt. Så er det måske et problem...? En gode undervej i et langt forløb, er netop man ikke mere kan indeholde så meget fordi mavesækken er skrumpet...
13 år9. januar 2012 kl. 21:41
Er heller ikke mægtheds-følelsen jeg er interesseret i, den har jeg til fulde i forvejen, der skal bare nogen gode grøntsager til, hvis jeg bliver sulten. Det er den ekstra vægttabs øgning på 60% som jeg gerne vil prøve at se om holder vand. nu prøver jeg dem jo bare kort, men hvis de virkede så var tanken jo så at bruge den indtil de næste 20 kg er væk, så kunne man fint køre de sidste 25 kg uden. Som du jo kan se hader jeg piller, og kunne normalt ikke finde på overhovedet at give det en chance, så derfor er min indstilling også at jeg ikke regner med at det virker, men nu får det lige en chance for at vise om de EU midler er helt spildte :=)

Ikke lige sådan at jeg har total lyst til dem og har en drøm om at de bare løser alt.. er bare til at se om de kan hjælpe med at holde motivationen oppe ved lige at give lidt ekstra tab, det er fortsat lidt uoverskueligt med 40 kg foan sig, glæder mig sindsygt til det kun er 20 og det ligesom er itl at se en ende på :=)

God vind
13 år9. januar 2012 kl. 21:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...