Hader piller - men prøver at blive forsøgskanin

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Hader piller - men prøver at blive forsøgskanin
Hej har prøvet at bestile en måneds forbrug af disse til at teste..
bt.dk

Jeg kan normalt ikke drømme om at røre den slags, men nu er det håndkøb og jeg har checket på wiki, at der ikke burde være sideeffekter .. Så nu prøver jeg at gå på komprimis med principperne og for første (og sidste?) gang prøver at give dem en chance. Kræver at man lever sundt og fiberrigt, så passer super med min nuværende kost, så skal glædelig rapportere om det er værd at smide penge efter..

Bare til info så skal jeg personlig tabe små 45 kg endnu så derfor også interessen for at speede det lidt op, for det er altså mange kg - Ellers ville jeg nok ikke vælge at give det et forsøg.
13 år9. januar 2012 kl. 18:30
re: Hader piller - men prøver at blive forsøgskanin
for det først er de der slankepiller på testbasis ikke på testbasis men noget du ender med at skulle betale til hver måned ligesom de ting du finder i kuponmagasiner.

For det andet er det således at alt der står på wiki er skrevet af dem der ønsker at skrive det (i dette tilfælde helt sikker nogen fra firmaet der har fremstillet dem) og disse såkaldte fakta bliver ikke testes af dem der ejer det medmindre de bliver anmeldt... dette er årsag til at der gennem tiderne flere gange har stået at britney spears, sigoney weaver, clint eastwood og mange er døde indtil disse "fakta" er blevet fjernet efter at de er blevet publiceret i diverse aviser og derfor er blevet bragt for dagens lys.

For det tredie vil jeg sige at BT og Ekstrabladet ikke ligefrem er de rette kilder til fornuftig viden.

Sidst men ikke mindst vil jeg sige, at der ikke findes nogle nemme løsninger og selvom der evt siges nu at der ikke er bivirkninger på disse piller findes der kun den garanti at de helt sikkert når pillerne har været på markedet i flere år finder diverse ikke så heldige bivirkninger hvilket er det der sker for det meste når det kommer til lettilgængelig håndkøbsmedicin.
13 år9. januar 2012 kl. 19:33
Jeg har os læst om dem og jeg har os læst EU-rapporten og det ser sgu godt nok ud men der er ikke lavet noget længere varigt undersøgelser det ville sige der ikke noget bevis for det er sundhedsskadelige i længden. Skal ikke selv til at tag dem men hvis jeg havde et vægttab på 45 kilo så kan jeg sagtens forstå det og der ingen advarsler i det jeg har læst så det værste der kan ske er du bliver skuffet over virkningen :)
13 år9. januar 2012 kl. 19:42
testbasis ikke på testbasis =??
Har bestået EU's test, forstår ikke hvordan du kan sige at du lige ved mere end disse eksperter ? Wiki's kilder ser da fornuftige ud, hvad ved du som vi andre ikke ved ?

Jeg kan ikke blive skuffet, for har ingen forventninger, det går heldigvis godt i forvejen, men har jo været igang længe nu, så hvis det kunne hjælpe bare minimalt ville det måske hjælpe på at fortsætte motivationen, ellers så overlever jeg jo nok de sølle 200 kr.
13 år9. januar 2012 kl. 19:51
fnis nu har jeg lige i løbet f den sidst halve time lavet lidt net-research... de der piller består jo af det samme type fiber som loppefrøskaller... og pillerne koster en bondegård...

Loppefrøskaller kan købes i strøform i ALLE helsekostforretninger og det mest kendte mærke er vel det man sælger på apotekerne ved navn HUSK så vidunder midlet har stået på hylderne i de lokale supermarkeder i årevis... hehe hvilken nyhed...
13 år9. januar 2012 kl. 20:07
tak fordi du gad spilde min tid.
13 år9. januar 2012 kl. 20:08
jeg ved ikke noget som ikke de fleste der har studeret ernæring ved... og det med wiki er ingen nyhed eftersom det hele tiden har været således at det ikke bliver anset som fakta men som hjælp til evt yderligere research.

Det ærger mig da at du bliver sur og fornærmet over fakta. specielt når du selv har startet en tråd der handler om at prøve slankepiller..

Jeg har skrevet som jeg har gjort for at hjælpe fordi det virkede som om du lagde op til at ville have input.

ærgeligt at jeg spildte DIN tid
13 år9. januar 2012 kl. 20:16
Jeg vil ikke gå ind i diskussionen om hvorvidt pillerne er gode eller ej. Men jeg vil dog påpege at wikipedia ikke er en pålidelig kilde, modsat hvad mange tror. Alle kan skrive på wikipedia. Det er altså ikke nogle "kloge" mennesker der sidder og skriver og redigerer og efterfølgende lægger det ud på nettet.
Vi prøver faktisk også at lære vores elever i folkeskolen at de ikke skal anvende wikipedia, når de skriver opgaver, da der ikke altid er belæg for det de finder, fordi det ikke er skrevet af eksperter. Vi banker det nærmest ind i hovedet på dem.
Når det så er sagt så findes der også mange fornuftige ting på wikipedia, men det er bare umuligt at vide hvad der er brugbart og ikke brugbart.
13 år9. januar 2012 kl. 20:23
det var det jeg mente med at det er almindeligt anerkendt at wiki kun er kilde til yderligere research... man kan få lidt gran af viden derfra men man skal altid researche videre hvis man skal have reelle fakta
13 år9. januar 2012 kl. 20:27
Om de virker eller ej.. Men er jeg den eneste der får underlige tanker ved det her "Pillen indeholder plantefibre af type glucomannan, der svulmer voldsomt op i mavesækken, mere end de fleste andre fibertyper, så man langt hurtigere føler sig mæt"
Ender man så ikke bare, når man holder op med pillerne, med en ekstra omgang sultfornemmelse?
13 år9. januar 2012 kl. 20:35

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...