LCHF- eksperiment

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: LCHF- eksperiment
Spiste 2 stykker ølkage lige inden sengetid, og de kulhydrater kunne lige bære 200 gram væske. Heldigvis fik jeg dem med masser af smør på, så jeg regner ikke med at få crawings i dag. Har også lige spist 2 store æg som røræg og en tomat for at forhindre at dagens julemarked bliver en kamp at komme igennem.
13 år3. december 2011 kl. 09:58
Det lakker mod enden i dette eksperiment.
Måske vil jeg fortsat skrive min vægt ind i dene tråd, det har jeg ikke helt bestemt endnu.

Havde idag tabt 300 gram igen. så ølkagens kulhydrater er ude af systemet igen.
13 år4. december 2011 kl. 09:24
Hmm det var en kedelig afslutning. Endte med at tage 100 gram på til idag. Men 14 dage er gået og jeg har ialt tabt 3,2 kg.

Jeg har været i gang med at analysere lidt på mine data. Jeg har tastet ca vægt mad ind i 7 dage ud af 14. Alle vitaminer er rigtig godt dækket ind på nær d-vitamin. Mineralerne der mangler kalcium og magnesium, iod, kalium og jern. Kalcium og magnesium, d-vitamin og jern tager jeg i forvejen i tilskud, og dertil en generel vitaminpille. Den er måske overflødig.

Maden har været lækker. 3 æg til morgenmad med en tomat eller lidt bacon. Røget fisk eller rejer til frokost med salat, mayo og evt æg. Kød til aften med kogte grøntsager. Mellemmåltider har været et stk chokolade 70% af 10 gram, en håndfuld nødder/mandler, eller yoghurt 10 % med frø og ahornsirup. Men ofte har jeg ikke trængt til noget.

Ideen med kun at spise 2 gange om dagen passer bestemt ikke mig.

Det overrasker mig at jeg har fået 50 g kulhydrater om dagen i snit. Low carb high fat anbefaler at man kun får 5 g i døgnet. 50 g er nærmest et vedligeholdsniveau.

Min konklusion bliver at jeg har nydt det, og bestemt tallene på vægten. Jeg kommer til at fortsætte, men sikkert med lidt flere grøntsager. Det gør ikke noget at det går lidt langsomt. Og jeg ved jo hvordan jeg skal gøre, hvis jeg vil have mere fut på. Op med fedtet og ned med kulhydraterne.

Jeg tror jeg vil taste min vægt herinde på mandag og så igen, når jeg kommer hjem fra juleferie.
13 år5. december 2011 kl. 16:04
Har virkelig hygget mig den sidste uge. Har været lidt doven med måltiderne, har dog ikke fået kulhydrater til mine måltider, men har jo været i gang med at lave alt det jeg skal have med til juleaften. Og det er selvfølgelig os der skal have guffet med.

Så lige i dag har jeg faktisk taget 2 kg på på en uge. Men det er det ikke værd. Så i får lige en sidste vægt på fredag, hvor vi rejser hjem til DK. Og så må vi jo se om ikke det er af igen.

Slik og guf er i hvert fald stillet langt væk i mit hovede.
13 år12. december 2011 kl. 07:59
Ja ja 1,4 kg har jeg smidt igen siden i mandags.

Og fra nu af holder jeg juleferie. Vi ses igen efter jul engang.

Glædelig jul alle sammen. Og husk nu at nyde det. Maden er ikke en fjende.
13 år16. december 2011 kl. 07:19
Ja ja maden er ikke en fjende, sluttede jeg så kækt af med inden jul. Men kulhydraterne er min fjende.

12 dage hvor jeg ingen adgang havde til køkken eller selvbestemmelse. 12 dage hvor alle ville kræse lidt ekstra for os. Så efter 12 dage indeholdende 3 julefrokoster, 1 juleaften, 1 bytur, flere gange burgermad og generelt god mad, alkohol og slik i rigelige mængder kom jeg endelig hjem på vægten. 3,2 kg havde sat sig på min krop. Den højeste vægt jeg endnu har haft, og mere end jeg nåede at tabe inden jul.

Jeg har ikke kunnet passe nogle af mine smykker undervejs, har haft så meget vand i kroppen at mit tøj strammede og jeg generelt var utilpas. Jeg har løbet mig en diffus forkølelse til som flytter rundt i kroppen efter forgodtbefindende. Har igen fået svamp i hovedbund og øre, og det lever af sukker, så min krop taler meget tydeligt. Faktisk råber den af mig.

Siden vi er kommet hjem har vi haft børn hjemme et par dage, så det skulle jo også hygges, og så blev det nytårsaften og alt lækkert blev stillet frem, så det kunne blive udryddet. Jeg har trappet ud af kulhydrater og det er jo selvfølgelig med til at give mig flere forkølelseslignende symptomer, men regner med at det er ved at være ovre.

Så nu vil jeg gå ud og lave mine 3 æg til morgenmad. Forventer at få røget fisk og salat til frokost. Skal op at svømme i eftermiddag og så står den på koteletter med blomkål og en købt hickory mayonaise til. Sulten derudover så bliver det nødder.

Håber i andre er kommet lidt bedre over julen end jeg er.
13 år2. januar 2012 kl. 10:57
2,5 kg
2,5 kg tabt siden den 29.dec. Mangler kun 700g så har jeg tabt al det jeg tog på i ferien.

Jeg tror virkelig på det er og nyder maden. Har dog på 3. dagen let hovedpine, men det er bestemt også forventet.
13 år4. januar 2012 kl. 13:20
Halløj,
følger lige med i dit indlæg:-)
Jeg spiser også efter LCHF med yderst tilfredsstillende resultater ind til videre:-)
Alt held og lykke!
13 år9. januar 2012 kl. 11:19
Hej Prettyputte.
Velkommen til min tråd og det herlige liv som LCHF'er.

Ser jeg overordnet på de sidste 2 mdr,så tabte jeg rigtig meget de første 14 dage, hvor jeg var ekstremt fokuseret. Ialt 3,3 kg på 14 dage.

Jeg blev lidt doven og tog lidt på igen inden jul. Det kunne jo ikke passe man slet ikke kunne spise noget slik ind i mellem. I julen gav jeg totalt slip, gik rundt med 3,7 kg mere end det laveste punkt inden jul.

Kom hjem til egne kødgryder og tabte hurtigt 3 kilo. Der gik pizza i den og der røg hurtigt 2 kg på, så alt i alt så render det bare op og ned inden for 5 kg.

Men de sidste 4 dage har jeg tabt 1,1 kg og nu holder jeg fast i denne livsstil. Skal på biblioteket i dag og låne opskriftsbøger, jeg finder opskrifter på nettet og har rigtig god opbakning fra min mand.

Mit første del mål er 90 kg, og der er kun 13,2 kg derned. Burde jeg jo sagtens kunne klare på et par mdr.

Kan fornemme at det også går fremad for dig. Du må gerne fortælle lidt om dit forløb, og hvad du gør for at undgå at sabotere dig selv.
13 år14. januar 2012 kl. 08:21
Det er rigtig svært ikke, at synde over julen...det gjorde jeg også selv.
Det vigtigste er, at du er på vej igen og, at du har en god opbakning:-)
Jeg har selv oprettet en tråd herinde. Den hedder "En rejse med LCHF" og hvis du søger på den, skulle den gerne komme op. Du er hjertens velkommen tl at følge med:-)
Jeg har lige haft en lille nedtur siden torsdag hvor der også gik jnk food, vin og slik i den, så jeg har slet ikke turdet at veje mig endnu.

Men alt held og lykke, det er en dejlig kur at være på:-)
12 år15. januar 2012 kl. 13:52

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...