Lige spist men stadig sulten
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+veile
re: Lige spist men stadig sulten
Hvis du er sukker-afhængig vil du prikke til afhængigheden hver gang du spiser nogen med hurtige kulhydrater. Hvis du skal blive sulten kvit må du derfor være meget fanatisk med hvad du spiser i 3-4 og fuldstændig overhøre sulten.
Så vil det blive nemmere (ingen sult) men kan vækeks hver gang du prikker til det igen.
Det værste jeg kan spise er faktisk ris. Det giver mig ulvehunger og reele abstinenser hele dagen efter.
Prøv at skrive hvad du spiser på en hel dag (eller lav din dagbog offentlig) Så er det nemmere at kommentere på om det kan være kosten der driller, eller det måske i virkeligheden er rygetrang.....
Så vil det blive nemmere (ingen sult) men kan vækeks hver gang du prikker til det igen.
Det værste jeg kan spise er faktisk ris. Det giver mig ulvehunger og reele abstinenser hele dagen efter.
Prøv at skrive hvad du spiser på en hel dag (eller lav din dagbog offentlig) Så er det nemmere at kommentere på om det kan være kosten der driller, eller det måske i virkeligheden er rygetrang.....
13 år16. november 2011 kl. 12:58
varmen123 (slettet)
Uldsokken -> Det kan være jeg gør det :D.. Men har en tro på sund fornuft burde virke :)
Ablanu -> Jeg har selv handlet en stor portion frugt og grønt ind idag, så mon ikke det kan hjælpe :)
veile -> jeg har nu gjort min dagbog offentlig.. som du kan se, kikser det gerne om eftermiddagen med et stykke kage eller chokolade..Men har som skrevet købt masser af frugt og grønt ind idag, så jeg håber på at kunne motivere mig selv lidt bedre :)
Ablanu -> Jeg har selv handlet en stor portion frugt og grønt ind idag, så mon ikke det kan hjælpe :)
veile -> jeg har nu gjort min dagbog offentlig.. som du kan se, kikser det gerne om eftermiddagen med et stykke kage eller chokolade..Men har som skrevet købt masser af frugt og grønt ind idag, så jeg håber på at kunne motivere mig selv lidt bedre :)
13 år16. november 2011 kl. 17:40
veile
Ja det er helt sikkert uheldigt med kage overhovedet. Jeg kan godt forstå at du er sulten. Du bruger mange kalorier på kagen, men den mætter slet ikke - tværtimod fastholder den dig i sukkerafængigheden.
Din mad bør hovedsagelig bestå af groft, grønt og mager protein. Du vil blive overrasket over hvor meget (rigtig meget) mad du kan spise hvis du holder dig til disse fødevarer.
Et morgenmadsprodukt som kellogs med tørrede bær, er bestemt heller ikke godt. bland hellere noget sukkerfri marmelade i f.eks. skyr og drys med fiberdrys (38%kostfibre)
Det er nemmere at finde din dagbog hvis du også gør profilen offentlig :-)
Din mad bør hovedsagelig bestå af groft, grønt og mager protein. Du vil blive overrasket over hvor meget (rigtig meget) mad du kan spise hvis du holder dig til disse fødevarer.
Et morgenmadsprodukt som kellogs med tørrede bær, er bestemt heller ikke godt. bland hellere noget sukkerfri marmelade i f.eks. skyr og drys med fiberdrys (38%kostfibre)
Det er nemmere at finde din dagbog hvis du også gør profilen offentlig :-)
13 år17. november 2011 kl. 21:45
varmen123 (slettet)
For at være ærlig :) Hvis jeg skulle spise det til morgenmad, ville jeg kaste op i lange baner.. Jeg har ingen appetit, så spiser sådan noget kellogs-agtigt noget, ellers får jeg intet at spise før om eftermiddagen :)..
Men synes det er gået utrolig godt idag - på trods af et lille stykke kage ;)...
Og i hvertfald er det begyndt at mætte med masser at frugt og grøn istedet for masser af kulhydrater :)
Men synes det er gået utrolig godt idag - på trods af et lille stykke kage ;)...
Og i hvertfald er det begyndt at mætte med masser at frugt og grøn istedet for masser af kulhydrater :)
13 år18. november 2011 kl. 00:04
calcit
nej din dagbog er ikke offentlig...
13 år20. november 2011 kl. 23:27
varmen123 (slettet)
det kunne tænkes jeg havde gjort den privat igen karl smart?
13 år21. november 2011 kl. 12:07
bruger slettet
Måske der var andre der ville hjælpe dig, hvis du talte ordentligt til folk.re: Lige spist men stadig sulten
;)
13 år21. november 2011 kl. 13:47
varmen123 (slettet)
re: Måske der var andre der ville hjælpe dig, hvis du talte ordentligt til folk.re: Lige spist men stadig sulten
kunne tænkes man blev tiltalt ordentlig hvis man lod være med at være flabet.
13 år21. november 2011 kl. 17:22
bruger slettet
re: Måske der var andre der ville hjælpe dig, hvis du talte ordentligt til folk.re: Lige spist men stadig sulten
Og det er bare lige mine ord...
13 år23. november 2011 kl. 17:53
Kan godt være, at det mætter mindre end kød og brød, men til gengæld kan du få langt mere vægt-mæssigt og det hjælper også :)
Og man hører jo ofte om at folk tager på, når de holder op med at ryge.. Hvad med at stoppe med en ting af gangen, selvom initiativet selvfølgelig er rigtig godt? Tror det giver større sandsynlighed for, at det holder i længden :) - Men hvis du tror på det, er det jo godt nok :)