Lige spist men stadig sulten
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Ablanu
re: Lige spist men stadig sulten
Måske har du bare brug for mere? Måske har du brug for noget grønt ved siden af? Måske nød du det ikke nok / det var ikke farverigt nok, så dine sanser blev ikke 'mætte'?
Og ellers skal du tænke på, at et mellemmåltid hver 2/3 time er fint - tag du dig bare en lille potion et-eller-andet :)
Og ellers skal du tænke på, at et mellemmåltid hver 2/3 time er fint - tag du dig bare en lille potion et-eller-andet :)
13 år11. november 2011 kl. 14:53
veile
Hvis du lige har startet en kur, og har skåret de hurtige kulhydrater væk, vil hjerne signalere sult ligegyldigt hvor meget rugbrød du spiser.
Du må stå det igennem. Det går over efter et par dage.
Er du sukker-afhængig ?
Du må stå det igennem. Det går over efter et par dage.
Er du sukker-afhængig ?
13 år11. november 2011 kl. 15:22
varmen123 (slettet)
Ablanu - jaa.. problemet er bare jeg har været nødt til at flytte hjem igen, så har ikke rigtig så meget infdlydelse på hvor mange grønt sager vi har.. men syne sheller ikke at grøntsager mætter ret meget :)
veile det er ikke en kur.. det er faktisk en generel kostomlægning.. er samtidig stoppet med både rygning og alkohol, og er begyndt så småt at løbe osv... Men jeg har været igang siden søndag, og synes stadig jeg bliver hurtig sulten... Det er så fristende at tage noget chokolade eller ligende for at sætte det i bero.. men det er jo ikke det jeg vil.. Men ja, jeg er ret så meget sukker afhængig.. :)
veile det er ikke en kur.. det er faktisk en generel kostomlægning.. er samtidig stoppet med både rygning og alkohol, og er begyndt så småt at løbe osv... Men jeg har været igang siden søndag, og synes stadig jeg bliver hurtig sulten... Det er så fristende at tage noget chokolade eller ligende for at sætte det i bero.. men det er jo ikke det jeg vil.. Men ja, jeg er ret så meget sukker afhængig.. :)
13 år11. november 2011 kl. 15:49
bruger slettet
Hejsa
Er du lige stoppet med at ryge ? Hvis din krop skriger på nikotin, kan det føles som sult.
Det kan jo være lidt forskelligt person til person med mæthedsfølelse. Men et råd er altid, at have gulerødder ved hånden eller noget i den dur, at gnave. Jeg synes de mætter.
Hvis du så ovenikøbet er begyndt, at løbetræne er det heller ikke unormalt, at man bliver mere sulten, når man er fysisk aktiv.
Hatten af for alle dine projekter ;=) Det er mange ting på en gang.
Held og lykke
Mvh.
Er du lige stoppet med at ryge ? Hvis din krop skriger på nikotin, kan det føles som sult.
Det kan jo være lidt forskelligt person til person med mæthedsfølelse. Men et råd er altid, at have gulerødder ved hånden eller noget i den dur, at gnave. Jeg synes de mætter.
Hvis du så ovenikøbet er begyndt, at løbetræne er det heller ikke unormalt, at man bliver mere sulten, når man er fysisk aktiv.
Hatten af for alle dine projekter ;=) Det er mange ting på en gang.
Held og lykke
Mvh.
13 år12. november 2011 kl. 23:23
calcit
jeg genkender der om aftenen
13 år13. november 2011 kl. 00:53
varmen123 (slettet)
Teamprincess -> Ja.. det kan være du har ret mht. nikotin, men det er snart 3 uger siden så der må da snart komme hold på det :)?
Problemet er bare, at jeg nul-og-en skid, dvs. jeg intet arbejde mv. har, så jeg sidder hjemme hele dagen = meget lavt fysisk aktivitets niveau.. Så ville ikke mene en løbetur har det store at sige :)..
Men nå, jeg har droppe det at løbe igen, da mine skinneben simpelthen ikke kan holde til det, så er begyndt at cykle i stedet...
Men takker for svar, og takker for opbakning.
Mvh.
Problemet er bare, at jeg nul-og-en skid, dvs. jeg intet arbejde mv. har, så jeg sidder hjemme hele dagen = meget lavt fysisk aktivitets niveau.. Så ville ikke mene en løbetur har det store at sige :)..
Men nå, jeg har droppe det at løbe igen, da mine skinneben simpelthen ikke kan holde til det, så er begyndt at cykle i stedet...
Men takker for svar, og takker for opbakning.
Mvh.
13 år13. november 2011 kl. 13:37
Uldsokken (slettet)
Masser er grønsager er svaret....det giver maven noget at arbejde med så mæthedsfornemmelsen holder længere....
13 år16. november 2011 kl. 08:30
varmen123 (slettet)
Uldsokken - Og der virker overhovedet ikke :)
13 år16. november 2011 kl. 12:13
Uldsokken (slettet)
Prøv at gå på biblioteket og lån Vægt konsulenternes bøger (spis dig slank) og følg deres principper, de har virket for mig... Motion er desuden med til at regulere appetitten, så især de dage hvor jeg har løbet (bare 4 km) om morgenen, der er sultfølelsen en helt anden,...mindre altså ;o)
13 år16. november 2011 kl. 12:35
Jeg har lidt et problem - jeg har spist frokost for ca. 2 timer siden, og jeg er allerede super sulten igen..
Min frokost var 2 skiver rugbrød med æg, og jeg ville da mene det skulle mætte i lang tid?
Nogle gode råd :)