Livsændringen før det for sent!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Livsændringen før det for sent!
Jeg bliver altså bekymret over det der..
Mange af de større herinde (100+) passer meget på med løberi, da det hurtigt kan give skader, især når man er så stor.. Pas nu på, tag hellere en gåtur i stedet!

Og ja, det er dæme usundt.. Spis noget mere! For guds skyld.. Som sagt, selv JEG ville ikke leve af så lidt!
Det eneste du får ud af det er, at du taber muskler (sammen med fedtet), at du sætter dit stofskifte ned og at du ender med at blive lige så fed (eller mere) som da du startede.. Pas nu på! Det hjælper altså ikke at gå lige fra den ene (farlige) grøft til den anden (lige så farlige)!
13 år15. november 2011 kl. 13:14
Nu skal du os tag min højde i betregning, jeg er helt sikkert overvægtig men kan sagtens løbe uden at få skader.

Jeg har ikke et mål om at blive ved med at spise så lidt men til 1-1-2012 har jeg og derefter sætter jeg mit kcal op til 1500. jeg begynder på styrketræning fra den 1-12 for at bevare min muskelmasse.

Igen glad for tankerne
13 år15. november 2011 kl. 14:02
Jeg kontaktet Henrik Duer fra tv programmet "Ekstrem fed" tidligere i dag og har lige fået svar. Skrev til ham om mig og om jeres betænksomhed i havde med min livsstilsændring og jeg fik et svar der gjorde mig meget rolig som jeg gerne vil dele med jer :)

"1000 kcal er lavt men det kan godt lade sig gøre og specielt fordi at du har det fint. Når du får så få kalorier skal du være ekstra opmærksom på din kost og tag gerne en vitaminpille. Dit stofskifte vil falde uanset hvad, når du er i kalorieunderskud, men riskoen for at tabe muskelmasse er større jo større underskuddet et. Det bedst du kan gøre er at styrketræne i kombi med konditræningen for at holde på muskelmassen og indtag proteiner før og efter træningen - dem må du helst ikke skære ned på. Efter 1.1 vil jeg anbefale dig at trappe langsomt op i kalorier så du kommer op omkring 1500 kcal. Du skal nok tabe dig men det vil ikke gå så hurtigt som før. Der er ingen tvivl om at med den kost og motion, vil kiloen rasle af dig i øjeblikket. Det vil gå langsommere med tiden og når du så trapper op i kalorier eller "pludselig" spiser en del kulhydrater en enkelt dag f.eks. juleaften vil du sandsynligvis opleve en vægtstigning eller mangel på vægttab, men den vil ikke være fedt men bl.a. væskebinding i muskler osv (ganske normalt). I sidste ende når du har nået målet skal du selvfølgelig ikke gå tilbage den livsstil som gjorde dig overvægtig - for så har hele din indsats været ligegyldig. Vej dig en gang om ugen og styr dit vægttab på den måde. Vh Henrik.

Får du det skidt pga de 1000 kcal i løbet af den næste periode så trap op til 1200 - 1500 kcal med det samme."
13 år15. november 2011 kl. 18:22
Hej Jonas.
Held og lykke med dit store projekt.
Jeg vil gerne støtte dig undervejs! jeg er godt nok en helt anden årgang end dig.Mit ældste barnebarn bliver snart 20 år.Har 5 af slagsen, drenge mellem 14 og 20.
Med hensyn til det du spiser, så synes jeg der mangler lidt kød om aftenen, så du her får noget protein.
Flot beslutning.

En stor varm hilsen til dig fra Dorthe
13 år15. november 2011 kl. 18:35
Hej Dorthe

Mange tak og det er jeg glad for du vil.

Du har helt sikkert ret med hensyn til protein, det mangler jeg klart noget af. Det gik først op fra i dag og det vil jeg tag hensyn til i den nemmeste fremtid :)
13 år15. november 2011 kl. 18:39
Så er 14 dage gået og jeg har nået et vægttab på 6 kilo er stolt af mig selv men ville gerne være kommet under de 130 :( men humøret er højt og nu mangler vi 9 kilo før den 1-1-2012
13 år22. november 2011 kl. 00:10
Så er en ny uge gået og selvom der har været nogen udforinger i denne uge.. Først vrikket jeg om på foden så jeg ikke har kunne løbe i 4 dage nu også var jeg til fødselsdag da hvor jeg drak 6-7 øl men alligevel tabte jeg mig 2 kilo ..

Kunne være dejligt at tabte 2 kilo den næste uge så på min fødselsdag på mandag kan nå et vægttab på 10 kilo, det ville være en god fødselsdag gave til mig selv :)
13 år28. november 2011 kl. 17:27
Drik du bare 2½ l væske dagligt man kan godt blive skidt tilpas hvis man ikke får nok væske...jeg forstår godt du vil ned i vægt på 1200- 1500 det er et tempermants spørgsmål....og da du er mand går det hurtigere....
Det er et godt svar ham Henrik Duer gav dig....sørg for at få rent kød og grøntsager ....god vind...og en helt ny verden vil åbne sig....hvis du ikke selv har en vægt står der på de fleste apoteker en...
13 år28. november 2011 kl. 19:54
Tak for opbakningen Calcit :)

Jeg købte en vægt her for lidt tid siden, da jeg fandt ud af jeg ikke kunne overleve uden en :)
13 år30. november 2011 kl. 12:00
Tæt på det første mål !!!

Så var jeg på vægten igår og har nu tabt mig 12.1 kg, Det er dejligt man kan se resultater på vægten og at tøjet er ved at blive for stort :)

Er virkelig topmotiveret for denne her livsændring så tror jeg snart skal sætte mig et nyt mål som nok bliver 20 kg på 3 måneder så skulle gerne være på en normal BMI 1 april 2012 - det bliver skønt lige op til sommeren :)

Udover det så løb jeg 5 km på 34 min igår så træningen går os fremad :)

Håber det går godt med jeres kamp- god jul !!!!!
13 år13. december 2011 kl. 18:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...