#41 af Tanjaknoth (slettet)
Dukan kuren
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Tanjaknoth (slettet)
re: madforslag
Hej marie tillykke med vægttabet - ja man kan sige det er effektivt min vægt siger 70,7 i dag så der har været et vægttab på 1,1 kg fra den 9 november til i dag. 3 døgn det er da ret vildt...
13 år12. november 2011 kl. 20:24
Tanjaknoth (slettet)
:-)
Chok - til morgen sagde vægten 70,1 det er minus 600 gr siden igår... det er jo vildt....
god dag til jer alle ....
knus Tanja
god dag til jer alle ....
knus Tanja
13 år13. november 2011 kl. 09:07
MillerV
re: :)
Angrebs fasen er igang. 2. dag i dag. Vægten i morges sagde 60,7. Det er 100 gram fra i går..
Grøntsagerne siger mig ikke så meget. Vil hellere spise kød. Så det er ikke mange grøntsager jeg fik spist i går.
I dag vil jeg kaste mig ud i en times boksetræning. Håber jeg klare den.. Fysisk hårde ting skal jo helst undlades. Men kan ikke lade være. Trænger til at bruge mig selv..
Grøntsagerne siger mig ikke så meget. Vil hellere spise kød. Så det er ikke mange grøntsager jeg fik spist i går.
I dag vil jeg kaste mig ud i en times boksetræning. Håber jeg klare den.. Fysisk hårde ting skal jo helst undlades. Men kan ikke lade være. Trænger til at bruge mig selv..
13 år13. november 2011 kl. 10:09
MillerV
Mener selfølgelig vekselfasen.. Angrebsfasen er klaret.. :)
13 år13. november 2011 kl. 10:15
Tanjaknoth (slettet)
Dejligt det går ned af millerv tillykke ;-)
jeg har i dag lavet nogle okse frikadeller af 500 g 3-6 % hakket oksekød. 1 stort løg, hvidløg , *2 æg, (*for protein og for at undgå udtørret kød) , salt, pebber oregano og 1 tsk oliven olie...
rørt det hele sammen og stegt små frikadeller på panden med bagepapir imellem. eller brug en slip let pande uden fedtstof - de skal kun lige gennemsteges så de ikke bliver tørre, så er der noget at putte i køleskabet og de kan lige lunes i micro ovnen og spises med en hjemmelavet dressing af en art... ud fra principperne i dukan kuren... self.
jeg har i dag lavet nogle okse frikadeller af 500 g 3-6 % hakket oksekød. 1 stort løg, hvidløg , *2 æg, (*for protein og for at undgå udtørret kød) , salt, pebber oregano og 1 tsk oliven olie...
rørt det hele sammen og stegt små frikadeller på panden med bagepapir imellem. eller brug en slip let pande uden fedtstof - de skal kun lige gennemsteges så de ikke bliver tørre, så er der noget at putte i køleskabet og de kan lige lunes i micro ovnen og spises med en hjemmelavet dressing af en art... ud fra principperne i dukan kuren... self.
13 år13. november 2011 kl. 13:25
MillerV
Mums tanja det lyder gode..
Dem må jeg da prøve en dag. :)
Dem må jeg da prøve en dag. :)
13 år13. november 2011 kl. 13:44
bruger slettet
Jeg er nu på min 4. dag af Dukan kuren og har lige spist en rigtig god frokost.
Jeg var ikke så vild med de hersens pandekager så i dag lavede jeg pandekageopskriften, men i stedet for at stege den på panden bagte jeg den i en lille tærteform med bagepapir i ovnen i ca 10 min ved 200 grader.
Da jeg så havde bagt den kom jeg kylling i tern og purløg på.
Så blandede jeg 1 æg med 2 ss skyr, 1 ss skummetmælk og lidt salt og hældte det henover og bagte det hele i ovnen, igen i ca. 10 min.
Vupti så blev pandekagen til en tærte og den smagte straks meget bedre.
Jeg har ikke været på vægten i dag fordi jeg bestemte mig til at vente til tirsdag morgen, når jeg har overstået de første 5 dage.
Godt gået af jer andre, det er dejligt at der er nogen at følges med.
Jeg var ikke så vild med de hersens pandekager så i dag lavede jeg pandekageopskriften, men i stedet for at stege den på panden bagte jeg den i en lille tærteform med bagepapir i ovnen i ca 10 min ved 200 grader.
Da jeg så havde bagt den kom jeg kylling i tern og purløg på.
Så blandede jeg 1 æg med 2 ss skyr, 1 ss skummetmælk og lidt salt og hældte det henover og bagte det hele i ovnen, igen i ca. 10 min.
Vupti så blev pandekagen til en tærte og den smagte straks meget bedre.
Jeg har ikke været på vægten i dag fordi jeg bestemte mig til at vente til tirsdag morgen, når jeg har overstået de første 5 dage.
Godt gået af jer andre, det er dejligt at der er nogen at følges med.
13 år13. november 2011 kl. 14:14
Tanjaknoth (slettet)
Marie super god ide at pynte lidt på de pandekager - det må jeg da også lige have prøvet.... det er spændende med din vægt... jeg er simpelthen for nysgerrig til at vente så længe :-)
13 år13. november 2011 kl. 15:51
Tanjaknoth (slettet)
så sagde vægten 69,9 og jeg er gået ind i fase 2 det bliver dejligt med noget variation på tallerkenen,.. fik grøntsags suppe med kyllingestykker til frokost...
kan i have en dejlig dag... knus
kan i have en dejlig dag... knus
13 år14. november 2011 kl. 13:51
MillerV
Super flot Tanja. Velkommen til fase 2. :-D
Jeg oplevede i morges at vægten var steget. 61,3 kg altså 600 g fra i går. Det var lidt nedtur at se desværre. Men håber det bare er væske og forstoppelsen der giver dårligt udslag på vægten.
Jeg oplevede i morges at vægten var steget. 61,3 kg altså 600 g fra i går. Det var lidt nedtur at se desværre. Men håber det bare er væske og forstoppelsen der giver dårligt udslag på vægten.
13 år14. november 2011 kl. 14:47