#21 af MillerV
Dukan kuren
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+MillerV
re: Dukan kuren
Hov kan ikk regne. :-S 1,7 kg smidt og ikk 2,5. Sad lige med de forkerte tal.
13 år9. november 2011 kl. 09:22
Belfast (slettet)
Hvor er det fedt at der re flere der er på samme kur så kan vi dele oplevelser og tanker...
Her er der også røget 1,7 kg. på de første 2 dage... jubii nu er mit bmi på 30 det er ski lææænge siden!!!
Normalt elsker jeg også kød, men jeg har det ikke helt på samme måde lige nu!! Tror jeg vil prøve at lave pandekagerne idag.
Go dag til alle
Rikke
Her er der også røget 1,7 kg. på de første 2 dage... jubii nu er mit bmi på 30 det er ski lææænge siden!!!
Normalt elsker jeg også kød, men jeg har det ikke helt på samme måde lige nu!! Tror jeg vil prøve at lave pandekagerne idag.
Go dag til alle
Rikke
13 år9. november 2011 kl. 09:37
Tanjaknoth (slettet)
Min morgenmad bestod af kærnemælk rystet med past. æggeblomme og lidt hermesetas. nu har jeg lige nydt et måltid bestående af en dip. af fromaigefraise 0,3 % rørt med citron, dild, hvidløgsgranulat og pebber. til dette spiste jeg lidt røget laks, surimi, muslinger, rejer og krebsehaler og lidt kylling... det hele anrettet smukt på en tallerken og det smagte herligt.. men jeg synes godtnok der manglede brød til... men jeg kan sagtens holde 5 dage... om lidt vil jeg gå i gang med at bage de der dukan pandekager så der er en form for brød lidt senere på dagen.... jeg er sååå spændt på hvordan kuren virker.. jeg har læst en masse om den på nettet og det lyder jo fantastisk med alle de kg folk har tabt på den måde... god dag til jer derude..
13 år9. november 2011 kl. 11:55
Tanjaknoth (slettet)
Øv synes pandekagerne hang fast på panden og gik helt fra hinanden når jeg skulle vende dem... det endte med at jeg lavede en grød af havreklid i stedet for... det smagte faktisk ganske udmærket... 1,5 spsk havre klid 1,5 spsk fromaige fraise lidt vand og en smule salt umidelbart lyder det ikke lækkert men med lidt hermesetas drysset på toppen gled det nu fint nok ned.. og så fik jeg da dagens fibre..
jeg har lige snuppet en lille eftermiddagsmad surimmi med dip ganske udmærket.. derudover har jeg cyklet 4 km og gået 4 km - dejligt... 8 km i alt...
jeg har lige snuppet en lille eftermiddagsmad surimmi med dip ganske udmærket.. derudover har jeg cyklet 4 km og gået 4 km - dejligt... 8 km i alt...
13 år9. november 2011 kl. 15:14
helle.loyche@gmail.com
Penge?
Jeg har kun lige læst her, men er det ikke en skidedyr kur at være på?
13 år9. november 2011 kl. 16:06
MillerV
re: Penge?
Ved ikke om den er dyr. Det er jo kun kød og mejeriprodukter der skal købes. Lidt klid. Og det gør jeg med glæde, især efter de resultater der vises.. :)
13 år9. november 2011 kl. 21:27
bruger slettet
Nu er jeg så også hoppet på kuren. Fordi Tanjaknoth skrev at hendes pandekager hang fast i panden så kom jeg et stykke bagepapir på panden og stegte min pandekage derpå og så gik det helt fint. Jeg synes dog ikke at den smagte fantastisk godt så jeg tror bare jeg bruger havrekliden som drys i stedet for.
Nu skal jeg så have planlagt de næste dage og udfordringen i morgen er at jeg skal have madpakke med. Men jeg tænker lidt på noget fisk med en dressing af fromage frais og krydderurter, så skal det nok gå.
Jeg har købt tun på dåse, kyllingelår og magert hakket oksekød til de næste dage. nu mangler jeg bare nogle fiskefileter jeg kan dampe til i morgen. Hvad spiser i andre de her første dage?
Nu skal jeg så have planlagt de næste dage og udfordringen i morgen er at jeg skal have madpakke med. Men jeg tænker lidt på noget fisk med en dressing af fromage frais og krydderurter, så skal det nok gå.
Jeg har købt tun på dåse, kyllingelår og magert hakket oksekød til de næste dage. nu mangler jeg bare nogle fiskefileter jeg kan dampe til i morgen. Hvad spiser i andre de her første dage?
13 år10. november 2011 kl. 09:22
Tanjaknoth (slettet)
71,6 og minus 200 g siden igår.. maven er noget træg... men håber noget motion kan gøre en ende på det problem..
jeg har lavet nogle kødboller af 500 g hakket kylling 3-7 % farsen har jeg rørt med hvidløg, frisk basilikum, oregano løg og æg... lidt salt og pebber. jeg har sat en gryde vand i kog og formet små kødboller som jeg har kogt... de kan holde sig i køleskabet i 2- 3 dage og så har man en nem og billig måde at få protein... i løbet af dagen, til dette kan du lave en dressing af fromaige fraice 0.3 % med krydderurter evt. citron og krydderier efter behag...
jeg har lavet nogle kødboller af 500 g hakket kylling 3-7 % farsen har jeg rørt med hvidløg, frisk basilikum, oregano løg og æg... lidt salt og pebber. jeg har sat en gryde vand i kog og formet små kødboller som jeg har kogt... de kan holde sig i køleskabet i 2- 3 dage og så har man en nem og billig måde at få protein... i løbet af dagen, til dette kan du lave en dressing af fromaige fraice 0.3 % med krydderurter evt. citron og krydderier efter behag...
13 år10. november 2011 kl. 09:22
Tanjaknoth (slettet)
Marie1977 tak for tippet med bagepapir på panden - det må jeg da lige prøve :-)
13 år10. november 2011 kl. 09:25
MillerV
madforslag
Mums de kødboller lyder godt. :-)
Dem må jeg da lige prøve.
Jeg er igang på 4. Dagen. Maven er lidt ramt nu. Men håber den kommer igang igen i dag. Vægten sagde i morges 61,1kg, det er gået dejlig hurtig. (ligger på normal vægt, men satser på at komme ned på under 60 eller 60 så jeg har lidt at give af her i julen.)
Har levet af kylling, oksekød (som hakkebøf med spejlæg til) og mejeri med 0,1%. Satser på lidt fisk i aften.
Klid har jeg drysset på min yoghurt. Eller puttet i proteinpandekager.
Man kan få fromaige frais 0,2 % i netto. Hvis man skal skære lidt ned. (ved godt det ikk er meget)
Dem må jeg da lige prøve.
Jeg er igang på 4. Dagen. Maven er lidt ramt nu. Men håber den kommer igang igen i dag. Vægten sagde i morges 61,1kg, det er gået dejlig hurtig. (ligger på normal vægt, men satser på at komme ned på under 60 eller 60 så jeg har lidt at give af her i julen.)
Har levet af kylling, oksekød (som hakkebøf med spejlæg til) og mejeri med 0,1%. Satser på lidt fisk i aften.
Klid har jeg drysset på min yoghurt. Eller puttet i proteinpandekager.
Man kan få fromaige frais 0,2 % i netto. Hvis man skal skære lidt ned. (ved godt det ikk er meget)
13 år10. november 2011 kl. 10:09