Søger nogle at "følges" med

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Søger nogle at "følges" med
Hej Sanja!
Det betyder også rigtig meget for mig, at du og Fuglsang er herinde! Jeg hygger mig med at læse, hvordan det går jer og kan relatere til det meste!
Det er flot at du kan "portionere" til fester i stedet for at la' stå til og bare gå om bord i det hele! Du skal være stolt af dig selv for alle de gode ting, du gør! Det er en fantastisk investering i et godt og sundt liv!

Hej Fuglsang!
Bare bliv ved, for du VIL og du KAN!
Det lyder nok lidt underligt, men når jeg har lyst til slik og er ligeglad med det hele, så har jeg en seddel i min maddagbog! Den minder mig om, hvordan jeg vil leve og hvorfor jeg gør det her! Det er lidt det samme, når jeg er ude og handle og står ved kassen med alle mine sunde grøntsager og fedtfattig A-38! Så tænker jeg også; YES, det er den Jane, jeg vil være!

Rigtig go' dag til jer begge! :-)
13 år3. november 2011 kl. 10:45
Ja jeg må ærlig indrømme at jeg er utrolig glad for at have andre at snakke med som er i samme sted som en selv, de forstår bare tingene lidt bedre, end hvis man sidder og snakker med en veninde som har en pæn flad mave og som aldrig har været overvægtig..

Ja jeg VIL og ved at jeg KAN tabe mig, og jeg nægter at stoppe her, 0,6 er jo stadig den rette vej, dog ikke så meget som jeg havde håbet på, måske fordi jeg smed 1,1 sidste uge og tænke åh det går jo fint, næ nej man skal hele tiden gøre en indsats og kæmpe – der er jo kun en der kan ændre på dette og det er mig selv..
Åh ja, jeg kender godt det med at man er ude at handle og kan se at der ligger lækre grøntsager og andre sunde ting på båndet når man skal betale, det er en fantastisk følelse og man kan ikke lade være med at rette ryggen og være stolt af sig selv..

Håber i har haft en god dag..
13 år3. november 2011 kl. 12:56
Hej alle

Ih, som der dog bliver flere og flere. :-) Og I går til den, gør I! Jeg har ikke fået tastet noget i laaaang tid, men føler egentlig, at jeg har meget godt styr på tingene - selv om jeg stadig ikke har anskaffet en vægt, så jeg ved det faktisk ikke.
Men hovedsagen er, at jeg er begyndt at være opmærksom på størrelsen af mine portioner og mængden af slik versus mængden af gulerødder. :-) Faldt dog i her til aften med rødvin, hjemmelavet bearnaise og måske et stykke chokolade eller tre til dessert. Men så har jeg også guffet gulerødder og mandler til mellemmåltider hele ugen.

Kan kun sige til jer skønne tøser: Whatever works for you, keep doing it. :-)

Skål! (Og så er det vist på tide at komme ud og skrælle gulerødder til morgensdagens madpakke.)
13 år3. november 2011 kl. 20:37
Meget aktiv tråd i har jer her,
Lyder til I virkelig får nytte af hinanden, det er skønt at se.

God weekend,

Michael.
13 år6. november 2011 kl. 11:32
Michael – mange tak, ja jeg får et rigtig godt udbytte af at skrive med andre herinde, dejlig man kan dele det med andre som er i samme situation som en selv..

Så er weekenden snart slut. Jeg har haft en super weekend, hvor kosten og motionen er blevet opfyldt, så det er dejligt.. Hvordan har jeres weekend været?
13 år6. november 2011 kl. 16:53
Fantastisk Fuglsang. Godt du holder stilen :)

Jeg synes det er rigtig hårdt med min læseferie. For det første er jeg hjemme hele dagen hvilket gør at jeg spiser mere end normalt og får mere lyst til søde ting. En anden ting er at jeg ikke får dyrket motion fordi jeg ikke cykler frem og tilbage fra ting og ikke har haft til til fitness.
Dog har jeg holdt mig fra slik og søde sager så det er jeg stolt over. Men nu er eksamen på tirsdag og så skal jeg ellers op og træne og igang igen, da jeg har ferie fra studiet kan jeg arbejde og træne en masse.

Håber det går lidt bedre for jer :)
13 år6. november 2011 kl. 18:36
Hej Allesammen.

Hvordan går det med jer får i smidt nogle kilo ?

Håber det går godt :)
13 år12. november 2011 kl. 12:05
Hej..

Undskyld jeg ikke har været særlig aktiv herinde de sidste par dage, der har bare været så meget..
Men selvom der har været en del, har jeg nogenlunde kunne holde mig på den ’rigtige’ side, så det er dejligt :-)

Jeg var på vægten i torsdags, da havde jeg tabt mig 0,9kg, så jeg er godt tilfreds, men har ikke været på vægten siden da, jeg plejer ellers at hoppe på her om søndagen (bare for at tjekke at jeg er på rette vej) men har ikke været hjemme, så har ikke nogen fornemmelse af om det er gået godt disse dage. Måske er det sundt nok ikke at hoppe så ofte på vægten, og kun holde sig til sin veje dag?

Sanja, hvordan gik din eksamen i tirsdags? Og er du kommet tilbage til dine daglige vaner igen, eller er du begyndt at læse op til næste eksamen?

Hvordan går det jer?
13 år13. november 2011 kl. 19:28
Fulgsang: Dejligt med de 0,9 kg så går det jo fremad. Jeg har hørt det er bedst man kun vejer sig en gang om ugen.

Eksamen var rigtig svær men den var skriftlig så ved endnu ikke hvordan den er gået. Jeg har ferie nu så det er stadig lidt svært at holde sig fra alt det søde også fordi der er mange familie fødselsdage i den her md. Men da jeg var på vægten torsdag havde jeg tabt mig 1,1 kg så går jo den rigtige vej. Håber bare det fortsætter.
13 år14. november 2011 kl. 20:46
Det kan da ikke passe at vi er de eneste to der holder ved – kom nu på banen i andre?

Ja jeg prøver også på kun at veje mig en gang i ugen, meeeen, det er så fristende lige at tjekke løbende hvad vægten siger, så man ved at man er på rette vej – men du har helt ret, man ville helt sikkert slappe bedre af hvis man kun gjorde det en gang i ugen..

Jeg er spændt på at se hvad vægten siger i morgen, har nemlig haft nogle travle dage, så alle mellemmåltider er ikke blevet spist og har nogle gange spist brød, dog groft brød hver gang, men det bliver spændende at se i morgen.. Du skal også på vægten i morgen?
13 år16. november 2011 kl. 18:50

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...