Søger nogle at "følges" med

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Søger nogle at "følges" med
Sikke en mandag, jeg syntes altid mine mandage går hurtige, det endte også med at jeg var fuldstændig færdig og træt kl 21, så da hoppede jeg under dynen og snork sov lige til kl 8 i morges. Men det var en god mandag, spiste godt med grønt og blev ikke fristet en eneste gang.. Jeg er sikker på jeg fik forbrændt en masse til mave/balle/lår i går, jeg svedte jo som et svin og kunne mærke at jeg helt rystede i kroppen ved de muskler jeg brugte, specielt maven! Måske det var derfor jeg var så træt i går?

Bøgerne inspirere mig meget, jeg er gået i gang med at læse ”spis maven flad”, de to andre har jeg kun lige kigget lidt i, men de bliver nok også læst bagefter. Men jeg må ærlig indrømme at jeg overvejer at hoppe med på hendes principper og spise efter hendes kostplan, men lige nu venter jeg til torsdag og ser hvad vægten siger, så må jeg overveje det derefter.. Det lyder også rigtig spændende med de bøger du har gang i, sådan noget med de biologiske årsager til overvægt/overspisning er også rigtig spændende, og man forstår måske lidt bedre hvorfor det er at man gør som man gør?
Fedt at du kom op på ro maskinen i går, jeg har hørt at det er en af de virkelig gode måder hvorpå man rigtig får en flot krop, fordi man bruger mange muskler.. Jeg har da vist nok også sådan en mini stepper, et eller andet sted, måske jeg skulle finde den frem, så kunne jeg jo være lidt aktiv når jeg ser tv?

I dag har jeg været på arbejde, og jeg vil gerne skrive det ind under motion, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal sætte det ind under? Jeg arkivere papir, jeg går rundt i hele bygningen og arkivere papir, og slæber også nogle kasser ned i kælderen, jeg sidder ikke stille – så hvad skal jeg slå det ind under, nogle forslag?
Da jeg var på arbejde fra 9-12.30 fik jeg ingen mellemmåltid – havde ellers en banan med i tasken, men jeg glemte helt at spise den – så i dag hoppede jeg det mellemmåltid over, ellers er det gået fint med maden i dag – ind til videre – hvordan er det gået jer?
13 år25. oktober 2011 kl. 13:22
Hej, så gik tirsdagen også her i foretagenet!
Så i BS og pigebasserne? Hm, jeg tænkte, at det ku ha' været mig! De er ligeså tykke, i hvert fald! Shit! :-(

Altså jeg er bare superglad for at ku inspirere! Jeg er selv meget glad for Hartvigs bøger og har købt 2 af dem til min samling! De andre, jeg nævnte er forholdsvis nye og handler om biologiske grunde til at spise! Vindings er opdelt i 2 kapitler. Kapitel 1 handler om fakta og kapitel 2 indeholder redskaber i form af en personlig handleplan! Hm, spændende!

Ja, motion skal der til jo og rotræning er lige mig, for det kan gøres foran flimmeren! Her til den første melder kæresten og undertegnede os ind i DGI-huset, så moster her kan komme i gang med træning for real!
Det glæder jeg mig meget til! Vi er nogle stykker, der skal morgensvømme et par gange om ugen!

Fuglsang, jeg tror, du skal ind og rette din profil til 1,8; stående arbejde! Er det ikke det tætteste, du kommer på forbrænding i arbejdstiden?

Jeg har haft en møgdag på kostsiden! Jeg kan snildt tabe 2 kilo, men jeg tager dem på i løbet af ugen, fordi jeg er et fjols! Det er fakta, desværre!
Men jeg nægter at gi' op, så i morgen er jeg på den igen!
Jeg har lige været på romaskinen, men det hjælper jo ikke det store, når jeg er så'n en røv!
Jeg forsætter og i morgen skriver jeg, hvor fantastisk, det går! Optimismen kommer i højsædet!
Dybt go' nat herfra!
13 år25. oktober 2011 kl. 21:53
Hej, Ja jeg så også BS og basserne i går, jeg havde præcis samme tanke – det kunne jo være mig det der, for de er jo lige så store som mig! Men samtidig tænker jeg, at jeg jo heldigvis gør noget ved det, jeg lader ikke bare fedtet være – eller værre endnu får mere fedt på kroppen – SÅ ROS DIG SELV FOR AT DU OGSÅ GØR NOGET VED DET, du lader det heller ikke bare stå til, vi er i gang!!!

Ja hvad angår motion er man nød til at finde ud af hvad der ’tænder’ en, for ellers kan det dælme blive som at bide i et sur æble. Jeg har i aften lavet en aftale med en veninde om at vi skal ud at gå en god tur, jeg er nød til at lave disse aftaler, ellers er det ikke sikkert at jeg kommer af sted. Tænker også det er godt at gå en god tur dagen inden jeg skal op på vægten, uh jeg er spændt på at se hvad den siger i morgen..

Jeg tror du har helt ret i at jeg lige skal ændre på min aktivet, men har kun ændret den til 1,6 – stillesiddende arbejde med en vis gang (f.eks. undervisning). Fordi at jeg er studerende, jeg er i gang med mit 4 år, sidste år – JUBII – og det er kun ca. 4 timer i ugen jeg arbejder. Jeg sidder en del og læser, så tror du ikke denne er mere passende, eller tror du det er mere passende med 1,8?

Øv du har haft en øv-dag med kosten i går, måske skal du bare acceptere at du lige faldt i, og så kigge fremad og tænke på at i dag bliver 20 gang bedre, fordi at det har du bestemt dig for at det skal den være!? Jeg læste i ”flad mave” at når man kigger på det man inderligt har lyst til at spise, det man godt ved at man ikke bør spise, men har sådan en lyst til at spise, skal man sige til sig selv at det sætter sig lige på maven og tænke på hvor meget man skal kæmpe før at det forsvinder igen!! Det gjorde at jeg ikke havde lyst til chokolade i går, så det hjalp mig :-)

Ha en god dag
Knus herfra :-)
13 år26. oktober 2011 kl. 09:25
Tak skal i have, jeg hepper også på jer!! :]

Egentligt ved jeg ikke, hvordan jeg vil nå mit mål, da mine mål indtil videre har slået fejl. Så jeg er ikke så optimistisk længere, hmm.. Men jeg håber dog stadig, at jeg kan nå det! Selvom jeg ikke har tabt et eneste gram endnu, og nu får jeg snart den skide menstruation, og så bliver det hele nok ødelagt igen ): Ævæv.

Hvordan klarer i kampen mod kiloene?
13 år26. oktober 2011 kl. 14:16
Hej. Jeg er helt ny har inde og kunne godt bruge nogle at følges med i mit svære mål om at tabe mig. Lige nu vejer jeg 89 kg og er 170 høj. Kunne godt tænke mig at komme ned under de 70 kg. jeg er lige begyndt i fitness for 2 uger siden. Jeg har allerede været der 6 gange så det kører jo. Men er dog bange for at jeg ikke kan holde modet oppe og fortsætte sådan. Så håber meget i vil hjælpe mig i min kamp og at jeg samtidig kan komme med godt humør og kampgejst til jer :)
13 år26. oktober 2011 kl. 18:38
Hej.... undskyld jeg blander min i jeres snak...... men hvor er det dejligt at se i prøver at hjælpe hinanden, for kampen mod kiloene er godt nok svær.
Held og lykke med jeres mål :-)

13 år26. oktober 2011 kl. 19:23
Hej Sanja, velkommen til, det er dejligt du vil følges med os på vej ned af vægten :-) Fedt du er begyndt i fitness, det gad jeg virkelig også godt, jeg har desværre bare ikke råd, men jeg er med på et mave/balle/lår hold, det er virkelig noget der giver noget.. Er det kun motionen du har fokus på, eller har du også ændret din kost?

Shannie – hvad har du tidligere gjort for at tabe dig?
Jeg PRØVER på at spise efter min egen sunde fornuft, dvs. masser af grøntsager (min. 200g) til både frokost og aftensmad, gerne grove grøntsager da der er meget kostfiber i disse, og så spiser jeg gerne 100g kød til frokost og 100-200g kød til aftensmad – og dertil LIDT brød/pasta/ris/kartoffel osv., men kun lidt af dette. Mellemmåltiderne spiser jeg gerne frugt eller grønt.. Dette prøver jeg at overholde, men tror jeg skal have nogle mere faste regler at leve efter, så derfor er jeg ved at læse ”spis maven flad” og vil måske spise efter dette.. Men du kan jo kigge på min profil, så kan du se hvad jeg spiser og gør af motion, men bare fordi jeg gør det er det jo ikke sikkert at det virker på dig? Jeg tror man er nød til at prøve sig frem og finde ud af hvad der virker for en selv, hvis i forstår?

Hej Buspigen, Tak for din hilsen, dejligt med sådan en kommentar – ja det er godt man kan bruge hinanden til støtte, personligt kan jeg mærke at dette giver mig rigtig meget, så jeg er rigtig glad for at jeg har fundet nogle at følges med :-) Og nye er der altid plads til, jo flere vi er der står sammen jo bedre :-)

Håber i har haft en god dag?
Jeg har haft en nogenlunde dag, min frokost gik ikke helt så godt, jeg var overhovedet ikke særlig sulten, men tvang mig selv til at få lidt ned, og spiste så senere alle mine grøntsager.. Jeg skal på vægten i morgen og er meget spændt på at se hvad der er sket, eller om der er sket noget..
13 år26. oktober 2011 kl. 19:55
Hejsa - og velkommen til Shannie og Sanja

I går godt nok til den. :-) Jeg føler mig helt ved siden af, fordi jeg ikke træner så ihærdigt. jeg vejer dog troligt min mad (i hvert fald, når jeg er hjemme), og ude må jeg så bare passe på og forsøge at sjusse mig lidt frem. Var f.eks. til networking/ matchmaking med mulige arbejdsgivere i dag med tilhørende buffet af egnsspecialiteter. Og jeg holdt mig på måtten og spiste kun, til jeg ikke var sulten mere! (Meget stolt af mig selv.)

Fuglsang: Hvis du kun arbejder fire timer i ugen, tror jeg, det er alt fint, at du har sat din aktivitetsprofil til 1,6. Det er måske endda lidt højt, hvis man regner med, at du studerer 10 gange så meget. (4 timers arbejde, 37-40 timers studier) Men husker du så også at skrive på, når du tager cyklen til skole, eller hvad det nu kan være? (Har set, at man sågar kan få motionspoint for "madlavning". Vil se, om jeg kan noget for "afløbsrensning" i går. :-D )

I lader til at være rimeligt godt inde i litteraturen. Er der nogen af jer, der har været omkring "Spis efter din blodtype"? Jeg har ikke selv prøvet, men synes det er en lidt sjov tanke.

Keep up the good work :-)
13 år26. oktober 2011 kl. 20:11
Tak :) Det er super fedt i fitness er heldig jeg får det lidt billigere med mit studie så det er jo meget dejligt. Havde også overvejet noget mave/balle/lår. Men har i stedet prøvet noget boksetræning hvilket er super hårdt men bagefter får man en dejlig fornemmelse fordi man har givet den en skalle. Kan klart anbefales.

Prøver også at ændre lidt i kosten. Dog har jeg det problem at jeg er rigtig kræsen. Kan ikke lige frugt og grønsager hvilket gør det til et stort problem for mig. Derfor har jeg nu besluttet mig for at jeg dropper alle søde sager og kun tager en smule når der er familiefødselsdage. For tror det er alt det slik og usunde ting jeg spiser derhjemme mens jeg knokler med bøger der gør det. Samt for store mængder mad.

Og så er jeg ved at prøve smoothies for har smagt nogle jeg godt kan li. Så jeg på den måde kan få lidt frugt ned. Hvis i har nogle ideer til frugt og grønt der bare skal smages må i endelig sige til. Alt skal jo smages en gang.

Min første dag er gået super var til træning i morges og har ikke rørt noget af alt det søde. Var endda oppe og handle uden at købe noget så nu er min lejlighed tom for søde sager.

Fuglsang: Krydser fingre for at vægten siger det rigtige i morgen. og er godt du for spist lidt selvom du ikke er sulten. Er vigtigt man får noget i maven. Sult er ikke den rette slanke kur.
13 år26. oktober 2011 kl. 20:12
Inni: Det med træning skal du ikke være så ked af. Jeg er begyndt at træne rigtig meget fordi det er svært for mig at ændre så meget i min kost så føler det er der jeg kan gøre en stor indsats. Hvor det virker på dig som om du har nemmere ved at kontrollere din kost, hvilket jeg synes er meget imponerende. (er noget af det jeg finder meget svært).
Så hold modet oppe og fortsæt med at styre din kost med hård hånd. Så kan det være træningen kommer en dag. Det hele starter med nogle små gå ture eller man finde den sport man virkelig elsker. Man kan jo rører sig på mange måder . Og når du cykler alle steder hen så får du også rørt dig :)

13 år26. oktober 2011 kl. 20:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...