Søger nogle at "følges" med

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Søger nogle at "følges" med
Haha, ja når man har lækker mad stående, så er det ikke altid nemt at lade det stå. Jeg har også taget det som frokost nogle gange, så kender udmærket til det..

Lasagne (oksekød med 3-7%)
Svits løg. Tilsæt oksekød og svits med. Tilsæt krydderier (jeg bruger salt, peber, oregano, paprika, lidt karry). Tilsæt et par revet gulerødder, og lad det simre lidt. Tilsæt hakkede tomater (dåse) og tomatpure. Tilsæt Milda 4% (giver den cremet smag). Lad det stå og simre i ca. 10min. Lav lasagne med grove lasagne plader (Se efter kostfibrene, de skal gerne være omkring de 8 pr.100g) Jeg drysser lidt ost på til sidst, ca. 100g.
Jeg får ca. 1/6 del af denne portion og så kogte grøntsager til, ca. 200g

Madpandekager (oksekød med 3-7%)
Næsten på samme måde som lasagnen, her der tilføjer jeg ikke de hakkede tomater og milda. Men jeg tilsætter alle mulige grøntsager, majs, peberfrugt..
Svits løg. Tilsæt oksekød og svits med. Tilsæt krydderier (jeg bruger salt, peber, oregano, paprika, lidt karry). Tilsæt et par revet gulerødder, og lad det simre lidt. Tilsæt tomatpure. Jeg plejer at bruge købte pandekager, og meget lidt ost oven på.

Jeg laver også tortilla ofte. Med oksekød, tomater, majs, agurk, salat.

Jeg spiser en pandekage og ca. 200g grøntsager til

Pizza
Her da bruger jeg pitabrød som bund. Tomatsovs: 1 ds. hakkede tomater rørt op med 1 ds. tomatpure, smag til med salt, oregano og olivenolie. Det der ikke bruges, kan fryses ned i små portioner. Og så er det at komme det på du har lyst til, jeg plejer at komme skinke, friske tomater, ananas og lidt ost på.
(Kan også bruges som madpakke) Når du køber pitabrød, så tjek kostfiber – tag dem der har mest kostfiber pr. 100g. Har jeg god tid bager jeg min egen portion pizza dej: 1,5dl lunken vand. Opløs 25g gær heri. Tilsæt ½ tsk salt. Tilsæt ½ dl. Oliven olie. Tilsæt 75g durum mel, rør rundt. Tilsæt 75g grahams mel, rør rundt. Brug hvede mel for resten. Skal hæve 20 min. Lav pizza, bages ved 180grader 10-20 min, hold øje med den.

Spiser en pizza og ca. 200g grøntsager til

Håber det kan bruges?

Det lyder som et godt mål du har sat dig. Jeg har besluttet at de næste 5kg skal være væk inden 1 juni. Jeg er ikke sikker på at jeg når det, men nu ser vi, hele april har jeg en masse aftaler og en studietur..
12 år27. marts 2012 kl. 09:29
Det lyder som nogle lækre opskrifter og kan helt sikkert bruges.

ÅRGH har taget på igen så ligger på 83,8 kg hvorfor kan jeg bare ikke komme ned under de 83 kg. Jeg forstår det virkelig ikke cykler jo 16 km hver dag og så usundt synes jeg heller ikke jeg spiser. øv øv øv.

Hvad sagde din vægt i morges ? :)
12 år29. marts 2012 kl. 08:36
Prøv at skriv ned hvad du spiser, nogle gange tænker man ikke over hvis man lige spiser f.eks. et franskbrød eller et eller andet, så hvis du skriver ALT ned, så kan det være du opdager at du spiser noget som du måske ikke lige tænker over? Ellers er du velkommen til at skrive det herind, og så kan jeg godt kommentere på det, hvis det er det du har brug for?
Det kan også være at alt det cykling giver dig muskler?
Spiser du efter dit kostprogram?

Tja, jeg har tabt 300g i denne uge, jeg er tilfreds, lige for tiden er jeg tilfreds så længe det går den rigtige vej og så længe jeg ikke tager på. Men man vil jo helts have at det bare går super hurtig, men jeg må lære at acceptere at det er kroppen der bestemmer tempoet..
12 år29. marts 2012 kl. 10:40
Tror bare jeg er gået lidt i stå med kuren. Men så længe jeg bare ikke tage på imens. Det er jo det vigtigeste.

Men jeg målte mig her i går og jeg har tabt 2 cm om lår og læg og 1 cm om overarmen. Så kunne jo godt tyde lidt på at jeg har fået dannet nogle muskler så det er da altid noget :D

Men har også tabt mig lidt igen er på 83,2 kg i denne uge. Synes bare det går op og ned men at jeg er omkring 83 hele tiden. Bliver lykkelig den dag vægten siger 82 :D

Synes det er super sejt at du stadig kan holde kuren og tabe dig hver uge :) Du bør være stolt af dig selv :)

Hvordan er det gået for dig i denne uge ?
12 år6. april 2012 kl. 11:30
Ja, tror også det er sundt nok at holde nogle ’pauser’, så længe vægten bare står stille og ikke stiger, så er det jo godt nok :-) Det viser jo også at man kan holde det ved, det man har tabt, og at man ikke tager det hele på igen..

Sådan, det må være dejligt når man kan måle at centimerne forsvinder, kan du også selv mærke det på tøjet? Det må være alt det cykling der gør det ;-)

I den sidste uge da gik det fint, da havde jeg tabt mig 1kg, så det er ganske godt, så nu er jeg nede på 73,6kg! Det er vildt syntes jeg, så har jeg tabt mig 16,4kg alt i alt.. I denne uge har jeg ingen forventninger, alle hellig dage, og også i dag, da er jeg ikke hjemme men ude at spise – og ikke nok med det, så tager jeg af sted på studietur på tirsdag, så på torsdag kommer jeg ikke på vægten.. Jeg er spændt på at se hvad vægten siger efter 9 dage med påske mad og studietur mad ..
12 år7. april 2012 kl. 10:37
Ja tror også jeg lige nu fokusere ikke at tage på. vil være dejligt hvis jeg kan tabe mig men bare jeg ikke tager på.

Specielt fordi der sker så mange ændringer i mit liv lige nu, gør det at jeg har svært ved at holde kuren.

Men ja er da rart at jeg bliver mindre i cm. Nej desværre synes ikke jeg kan mærke det på tøjet endnu. :(

Synes det er så flot du har tabt så meget. Glæder mig til det bliver mig. :)

Så må du jo bare håbe på du kan holde det så godt at du i hvetfald ikke tager på.
12 år7. april 2012 kl. 18:09
Jeg har desværre ikke så meget tid til at skrive, jeg er ved at pakke til min Berlin tur, men jeg kommer hjem lørdag aften/nat, så jeg skriver på søndag :-)
12 år9. april 2012 kl. 20:55
Så er jeg tilbage igen, Berlin var fantastisk, men der blev spist alt for meget og næsten kun usunde ting! Men nå, det var de 9 dage og nu er jeg tilbage, og de faste rammer og rutiner skal ind igen. Jeg har besluttet mig at jeg først hopper på vægten på torsdag, så kan jeg måske nå at tabe mig en lidt. For jeg tror virkelig at jeg har taget en del på, vi spiste næsten hele tiden og fik mange øl, drinks og andet.. !

Hvis du ikke har motivationen, så er det nok bedst at du fokusere på at ikke tage på, som du også selv siger.
Hvordan har dine dage været?
12 år15. april 2012 kl. 11:04
Det er godt at høre at du selv ved at du måske har spist forkert og du gør noget ved det :D Det er noget af det jeg synes der er så svært. Så synes jeg er virkelig flot at du kan bevare motivationen.

Jeg ligger så herhjemme syg på sofaen såh, det går ikke super godt og går også jeg ikke spiser så sundt fordi jeg ikke har energien til at lave mad. Men nu vil jeg bruge sygedagene på at finde motivationen frem. Sååh jeg kan komme ordentlig igang igen. Har jo en ferie til Juli, hvor jeg gerne vil være tynd :D Jeg dropper veje dagen i morgen for at jeg kan nå at gøre noget når jeg er blevet rask igen. Har ikke brug for at se at jeg har taget på li nu. Men næste uge vender jeg stærkt tilbage.
12 år18. april 2012 kl. 19:13
Ja, jeg havde også indstillet mig på at jeg bare ville nyde turen, og ikke skulle tænke over grøntsager eller motion, men bare spise hvad jeg lige har lyst til, og så rette op på vægten igen når jeg kom hjem. Og jeg nød turen og hvert en bid..

Men efter jeg kom hjem, har jeg da tænkt at jeg godt lige kunne have slappet lidt af med alt det usunde jeg faktisk fik spist. Derfor frygtede jeg også vægten i morges, men den sagde kun +500g! Jeg havde forventet 1-2kg + .. så jeg er lykkelig! De 500g får jeg smidt i denne uge :) hehe

Ej øv, det er træls at være syg, man mister altid al energi, håber ikke det er slem sygdom?
Det lyder til at du har lagt en god plan i forhold til at komme igang igen.. Tænk på hvorfor eller hvad der fik dig igang sidst - og husk at det er for din egen skyld du skal gøre det, man har det bare så meget bedre når man smider kiloene, end når man tager dem på!

Håber du får en god dag.. Knus
12 år19. april 2012 kl. 14:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...