Søger nogle at "følges" med

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Søger nogle at "følges" med
Tror tabet er mest fordi jeg har overvejet hvad jeg har kommet i munden. Men vil godt nok sige det går lidt op og ned i de her dage. Nogle dage er jeg vild motiveret på at tabe mig og andre dage tænker jeg hvorfor kan jeg ikke bare spise det jeg har lyst til. og jeg fortjener noget lækkert til aftensmad.

Det er et kundeservice job så er ikke så fysisk aktivt et job. Men ligger i valby så hvis jeg cykler frem og tilbage vil det give mig rigtig meget motion. Men starter i morgen så håber det måske også for mit hoved lidt væk fra at tænke på mad hele tiden. Plus man skal selv have frokost med så er jo godt så spiser jeg rugbrød til frokost :)

Ja det med BMI ligger jo i ens tanker. Altså mit drømmemål har altid været på 65 kg, men har sagt til mig selv at jeg skal kigge på min krop undervejs og så stoppe når jeg er tilfreds med den. Men synes jeg skal ned i 60'erne så er også tilfreds med 69 men kommer meget an på hvordan min krop ser ud. Li nu er jeg i hvertfald ikke tilfreds.

Men tror det er rigtig vigtigt med nogle små mål undervejs. Mit er at komme ned i 70'erne inden April måned :)
12 år12. marts 2012 kl. 00:17
Ja, delmål er vigtige, syntes det er et godt delmål du har sat dig, jeg hopper med på vognen og siger jeg skal være på 75,0 eller derunder inden vi skriver april, så kan vi holde hinanden op..
Det er sjovt du nævner at du har en svingende periode, det har jeg også, den ene dag har jeg total fokus og ingen svinger i valsen, og næste dag tænker jeg at jeg fortjener et eller andet fordi jeg gør det godt! Og det er jo ikke sådan jeg skal tænke, men syntes det er svært at få drejet mine tanker tilbage igen..
Men det viser også hvor vigtig betydning maden har..

Tillykke med jobbet, det bliver da spændende at starte i morgen..
12 år12. marts 2012 kl. 15:32
Synes jeg lyder som en god ide :D Så kan vi også holde hinanden lidt i ørene.

Ja mad had en stor betydning er egentlig sjovt for det er jo bare mad. Men ved desværre ikke hvad man lige kan gøre når man har de op og nedture.

Det var en god start på jobbet og cyklede derud og hjem tager 45 min hver vej så man må sige jeg får motion af det. Har sagt til mig selv jeg skal cykle alle dage på nær hvis det sner eller regner. Også selvom det er nemt at tage et tog derud. Tror også det bliver godt for kuren at jeg arbejder fuldtid nu for har kun en frokost pause hvor man spiser. Så vil ikke komme til at små spise hele tiden.
12 år12. marts 2012 kl. 22:01
Ja nemlig, når vi er fælles om det så giver man det lige en ekstra skalle.. Åh jeg syntes min vægt går ufattelig langsom ned af, jeg ved godt at jeg bare skal være glad for at den går i den rigtige retning, men syntes altså det er svært at acceptere at det skal gå så langsomt! Prøv at tænk at mine mål og tanker for øjeblikket er ’bare jeg har tabt 300g’ det er altså lidt demotiverende at det går så langsomt.. Jeg ved godt jeg ikke skal brokke mig, men det irritere mig virkelig.. Specielt fordi jeg gør alt det rigtige, jeg spiser ikke usundt og jeg får også dyrket motion, men trods det så sker der ikke mere af den grund, total træls..

Ja, maden har 90% betydning, tror jeg, eller har jeg overbevist mig selv om. Jeg kan tydelig se på min vægt hvis der har været svinger i valsen, eller det kunne jeg før, nu taber jeg mig bare lidt hele tiden, uanset hvad jeg spiser..

Det lyder ellers som nogle gode cykle ture, forstår godt hvis du tager offentlig transport de dage vejret bare ikke er med en, men heldigvis er vejret fantastisk disse dage..
12 år13. marts 2012 kl. 18:19
Så blev det veje dag, vægten sagde 76,0kg, så jeg har tabt 0,9kg i denne uge, jeg er super godt tilfreds, for det havde jeg ikke lige regnet med.. Hvordan er det gået dig?
12 år15. marts 2012 kl. 09:07
jeg kom ned på 83,1 såh har tabt 300 g, men er glad for nu går det den rigtige vej igen :D

Tillykke med de 900 g du er jo snart nede i 60'erne :D er jo fantastisk :)
12 år15. marts 2012 kl. 09:26
Sådan, mange gange tillykke, det var da fantastisk med de 300g, nu køre det for dig, snart er du nede i 70 gruppen, tillykke.. Åh vi bliver jo slanke sild til sommer hvis vi fortsætter som vi gør nu ;-)

Ha ha, arg der er lige et godt stykke ned til 60’erne endnu, lige nu har jeg fokus på at komme ned på 75kg og derved fejre mit 15kilos tab.. Men når jeg er nået dertil, må næste mål bestemt også være at komme ned i 60’erne..

Jeg kunne se at du var med inde i torsdags vejningen igen, super godt :-)

Hvordan går det med dit nye job? Er du kommet godt i gang og er der nogle søde og venlige kollegaer?
12 år15. marts 2012 kl. 16:10
Mange tak iih det er dejligt med en så god opbakning :D

Uhha ja de 15 kilo skal da fejres. Men jeg tror på du snart er nede i 60'erne det kører jo for dig.

Ja jeg havde glemt nogle gange at skrive mig derind men nu er jeg med igen :)

Jamen det går rigtig godt. Arbejdet er lidt små kedeligt men det er jo kun for 3 md til jeg skal starte på studie igen så går nok. Men kollegaerne er bare så søde og har taget så godt imod en så det er virkelig dejligt :D Og jeg cykler derind ca. 8 kilometer hver vej. har kun taget toget den ene vej en af dagene ellers har jeg cyklet såh hjælper jo også på motionen.

Hvad med dig og dit bachelor projekt, går det godt ? og hvornår skal du egentlig aflevere ? :)
12 år15. marts 2012 kl. 20:51
Ja, målet er også at komme derned, jeg snakkede med min mor i går, da fortalte hun at hun ville give mig et sæt tøj når jeg har smidt 20kg, så det er bestemt også en motivationsfaktor, så når jeg kommer ned på 70,0kg så har jeg tabt 20kg! Det er lidt vild at tænke over..

Hvilket studie starter du på?
Det er godt at man har søde og rare kollegaer, det hjælper på et ellers kedeligt arbejde.. Hatten af for at du cykler stor set hver dag, jeg er ikke sikker på at jeg ville kunne holde mig selv op på det, så det er super flot at du holder dig selv på det. I den forbindelse kommer jeg lige til at tænke på noget jeg så her den anden dag:

Så mange skridt skal du tage for at forbrænde:
En pizza: 15.000 skridt (ca. 11 kilometer)
100 gram flødechokolade: 13.000 skridt (ca. 9 kilometer)
100 gram chips: 11.875 skridt (ca. 8 kilometer)
En hamburger: 11.750 skridt (ca. 7 kilometer)
1 pose slik, 100 gram: 9000 skridt (ca. 6 kilometer)
Sushi, 8 stk: 8750 skridt (ca. 6 kilometer)
En lille latte (3 dl): 3375 skridt (ca. 2 kilometer)
1 dåse Red Bull: 2275 skridt (ca. 1,5 kilometer)
En pose chips: 13 kilometer
Rittersport: 9 kilometer

Godt nok er det ikke med cykling, men at gå, men stadig så er det værd at tænke over..

Jeg skal aflevere d. 04.04 så der er ikke så lang tid til, men her i næste uge da skal jeg kun i skole mandag og tirsdag, onsdag arbejde og ellers fri resten af ugen og weekenden er der ingen aftaler, og ugen efter det har jeg helt fri, så jeg regner med at jeg får den skrevet færdig i løbet af de to næste uger. Jeg har fået skrevet 17 sider indtil nu, og jeg skal gerne op på 25-35sider i alt. Så jeg er da på rette vej, men det er hårdt at skrive så stor en opgave, jeg kommer nemt ud på et sidespor, men jeg må holde mig til stien..
12 år16. marts 2012 kl. 14:16
Ja det er altid godt at have nogle der motivere en med noget :)
Synes det er lidt hårdt at cykle men gør det fordi jeg nok ikke har så meget tid til træningen mere. Plus er hel smadret når jeg kommer hjem :)

Jamen jeg har søgt ind på veterinær medicin så håber meget jeg kommer ind :)

Det lyder da som om skriveriet går meget godt. Kan ikke huske om jeg har spurgt dig før, men hvad er det du studere?

Uha ja det er helt slemt at tænke på hvor meget der skal til for at forbrænde alle de lækre ting .
12 år16. marts 2012 kl. 19:15

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...