Søger nogle at "følges" med

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Søger nogle at "følges" med
man kan veje det et par gange derefter skulle du gerne vide hvad din portionsstørrelse er.. når du så prøver nye ting eller andre anretninger kan du så veje igen... der er mange af tingene som står som portioner eller pr stk på madsiden
12 år20. februar 2012 kl. 21:52
Næ, jeg syntes også det var træls at man skulle veje hvert enkel ting, i hvert fald i starten, men når jeg havde gjort det i en uges tid, fik jeg virkelig øjnene op for hvad hvert ting ca vejer og kunne se ens smiley, så syntes jeg det var det værd, og man kan sige at det er bøvlet værd, fordi man får øje på hvad det ’koster’ at spise de forskellige ting.. Jeg havde et stykke papir hvor jeg skrev mængderne op, og så tastede jeg alt mad ind om aften, ved ikke om det måske er letter?

Jeg var et smut på vægten i morges, og jeg kunne se at vægten var det samme som i sidste uge, så frygter lidt torsdagsvejningen..
12 år21. februar 2012 kl. 16:39
Det jeg synes er når man f.eks. laver lasange og tager et stykke er det jo svært at finde ud af hvor meget der så er af kød, tomat osv i et stykke. Men ja der er vel ikke andet for end bare at gøre det.

Men har jo min kost vejledning så vil prøve at følge den lidt mere når jeg laver mad for så ved jeg hvor mange kcal jeg indtager på en dag.

Vil prøve det med at skrive det hele ind om aftenen. Kan være man så ikke bliver lige så træt af hele tiden at skulle finde tingene, fordi man kun gør det en gang om dagen. God ide :)

Du skal bare tænke på hvor god du har været her på det sidste og hvor meget du har tabt dig så at du måske kun har tabt dig en lille smule i den her uge såh synes jeg det er okay. Er sikker på du vender stærk tilbage i næste uge :D jeg tror på dig.
12 år21. februar 2012 kl. 17:45
det er jo der det er vigtigt at skrive dine opskrifter ind i systemet for så regner systemet jo selv ud hvor stor en mængde hver del er ift hvor meget du har spist i gram
12 år21. februar 2012 kl. 21:40
re: re: Søger nogle at "følges" med
Ah smart vidste jeg ikke man kunne :)
12 år22. februar 2012 kl. 00:56
Det vidste jeg heller ikke man kunne, men det var da rigtig smart, det gør det meget nemmere at taste mad ind! Jeg har overvejet om jeg også skal begynde at taste mad ind igen, for jeg tror ikke helt at jeg får alle mine grøntsager som jeg burde, men det bliver nok først næste uge engang jeg begynder på det, hvis jeg gør det..

Syntes der er så meget at se til lige i øjeblikket, måske er det derfor at vægten står stille ved mig?
Men nå, i dag er det jo d. 22 og dvs. at da måler jeg mine centimeter, og jeg havde sørme fået smidt 20cm i denne måned! Det er jo helt vildt.. Så er jeg pludselig ikke så ked af det med vægten mere..
Men ja, denne måned har kiloene jo næsten også fløjet af, næsten helt af sig selv! Så måske derfor det går stille, eller også er det fordi jeg er begyndt på p-piller igen og endda et nyt mærke, det har måske også noget at sige? Åh det var godt lige at komme ud med ens tanker omkring det! Men tak for dine dejlige ord, det varmer og motivere altid :-)

Det var en god ide med at gå tilbage til dit kostprogram, eller i hvert fald tage det derfra der virker godt på dig..

Håber du får en god dag, og så er det i morgen vi hopper på vægten..
12 år22. februar 2012 kl. 09:01
Kan sagtens være fordi du har meget at se til i de her dage. Gør jo at man ikke tænker så meget over det med kuren. Og ja et nyt mærke med p-piller kan helt sikkert også være det. Er nemlig en bevirkening ved de fleste p-piller at man kan tabe på af dem.

Men hold da op 20 cm det er sgu sejt. Er du så ikke ved at kunne mærke det på tøjet. ?

Ja jeg er så igen ikke hjemme i morgen til at veje mig så må gøre det fredag igen. så kommer ikke med i ugen taber. Men sådan er det jo når man er en travl pige :D

men krydser fingre for dig i morgen at du bare har tabt en lille smule :) alt er jo bedre end ingenting :P
12 år22. februar 2012 kl. 21:27
synes det med at gå på vægten ind imellem kan være super demotiverende, men man gør det jo alligevel... kan så alligevel konstatere at jeg kan gå det meste af ugen og ikke rykke mig en my på vægten og så den sidste dag et halvt eller et helt kilo... andre gange taber jeg mig hver dag og andre gange taber jeg mig lidt hele ugen og intet den sidste dag... tror man skal tage det med selve vægten lidt med ophøjet ro og i stedet se efter om man er tilfreds med spejlbilledet :) god taber uge allesammen og held og lýkke senere idag
12 år23. februar 2012 kl. 07:27
Mange tak for jeres støttende ord, det hjælper mig til at blive ved!

Nå vægten sagde det samme som sidst, 77,9kg så har hverken taget på eller tabt mig, så det er vel okay?! Men må ærlig indrømme at jeg havde håbet på at der var sket bare lidt siden jeg sidst var på vægten, men jeg må åbenbart væbne mig med tålmodighed! Men ja, hvorfor er man så fokuseret på den skide vægt?

Ja jeg har ikke flere bukser jeg kan passe, så har et par leggings, de tilpasser sig heldigvis, og så har jeg købt et par nye bukser til 100kr, for vil ikke bruge ret mange penge på tøj lige i øjeblikket, for håber jeg taber mig yderligt..

Håber og tror på at jeg har tabt mig i næste uge..

Glæder mig til at høre hvordan det er gået jer, så jeg kan glæde mig over det..
12 år23. februar 2012 kl. 13:51
Er da super flot at du i det mindste ikke har taget på i denne uge er sikker på at det nok skal gå ned igen næste uge :)

Jeg er på rette vej igen vægten sagde 83,0 i morges :D så er jo bare helt fantastisk. Tror det var godt jeg satte mig et mindre mål, som er lidt mere overskueligt.

Jaah nu er jeg snart nede i 70'erne kan næsten ikke vente :)
12 år24. februar 2012 kl. 12:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...