Søger nogle at "følges" med

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Søger nogle at "følges" med
Hmm, ja motion blir ikk lettere her til vinter!
Jeg har også været i gang med at løbe, men blir nok aldrig den store maratonløber! Til gengæld kaster jeg mig nu over holdtræning i det lokale firnesscenter! Og lidt svømning er jo altid godt!

Til daglig spiser jeg ret minimalistisk; havregrød, knækbrød, A-38, Fibersund, smoothies, grøntsager, kylling og fisk!
Når den står på hygge vælger jeg Åblomst-is med lidt Isis chokocrunch på og så elsker jeg knækbrød med ost!

Hvornår har i vejedag?
Jeg har mandag morgen, og er ret nervøs!
13 år23. oktober 2011 kl. 20:35
Velkommen til fatty chick, dejligt du også er med her :)
15kg, det var godt nok sejt, så fedt! Men så er du jo på rette vej.. Kender alt for godt til det med hygge vanerne, når der rigtig skal hygges kan jeg ikke lade være med at tænke at man også skal have noget lækkert.. Men man må prøve på at ændre det, man kan jo sagtens hygge med noget lækkert frugt, eller 20g mørk chokolade..

Jeg har også svær ved motionen her i vinterperioden, men jeg har meldt mig til et hold der hedder effekt, som er sådan noget mave balle lår træning, det er hver mandag, om onsdagen har jeg tænkt mig at gå/løbe 3km, og om fredagen er jeg håndbold træner, så lidt motion kommer der da..

Hvad angår kosten så spiser jeg efter min sunde fornuft, dvs. masser af grøntsager ca. 200g til frokost og 200g til aftensmaden, 150g kød eller 250g fisk, og så en lille smugle pasta/ris/kartoffel/brød. Mellemmåltiderne er grøntsager eller frugt
Jeg har læst at der er en del af de andre herinde der anbefaler den bog der hedder spis maven flad, så den vil jeg da hente på bib i morgen og se om det er noget jeg kan bruge..

Torsdag bliver min veje dag, fordi i weekenderne da er jeg ude med mine veninder i byen, og da kommer der masser af fristelser, derfor tænker jeg at torsdag er bedst for mig.. Uh det bliver spændende med vejningen i morgen for dig, fatty chick, glæder mig til at høre hvordan det er gået :)
13 år23. oktober 2011 kl. 21:24
Super, jeg er 19 år [: Og mit mål i første omgang er 3 kg på en måned, altså skal jeg ned og veje 77 kg. Jeg er 172 høj, og lige nu vejer jeg 80 kg :/
13 år24. oktober 2011 kl. 06:28
Fuglsang: Jeg synes virkelig, det lyder til, at du gør en reel indsats! Det lyder smaddergodt både med kosten og motionen! Jeg tager den til mig med de faste ugedage, for det er en super ide! For brændingen skal holdes oppe!
Kosten er nok mit største problem, men jeg kan sagtens tabe mig... Hvis jeg selv vil!
Jeg har i flere uger kørt med yoyoen, fordi jeg jo snacker for meget! Det skal være slut, for du har helt ret:
Man kan sagtens hygge sig med lækker frugtsalat med en lille smule mørk revet chokolade i! Det smager jo helt fantastisk!
Her til morgen stod vægten på 86,3, så der er røget 2 kilo, hvilket jo er superfedt! Jeg er dog stadig worried, men må tage en dag af gangen!
Er det ikke Charlotte Hartvig, der er en af forfatterne til flad mave? Hvis du alligevel skal på biblo, synes jeg, du også skal prøve hendes andre bøger; skrump dig smuk, skrump dig slank og knæk sukkertrangen! Hun er diætist, hun er inspirerende og der er ingen løftede pegefingre! Lige nu elsker jeg at læse om, hvorfor nogle mennesker spiser sukker og fedtholdig mad, på trods af, at det ikke er godt for dem! Det er sindsygt spændende, hvordan hjernen er skruet sammen, når det kommer til det!
Ha' en go' mandag uden alt for mange udsving på madsiden!
Hej fra Jane
13 år24. oktober 2011 kl. 10:07
Hej Shannie!
Velkommen og hurra for det overskuelige mål, du har sat dig!
Vi vil alle sammen vildt gerne tabe os lynhurtigt, men hvor realistisk er det egentlig lige?
Jeg må sige, jeg ville ønske, det var mig, der er på 80, men det tager jo den tid det tager!
Good luck med at få de 3 kilo gjort til history!
Jeg hepper på dig!
13 år24. oktober 2011 kl. 10:15
Lige en rettelse; Hartvigs bøger hedder; Skrump dig smuk og Skrump dig glad, ikke smuk, selvom det sikkert også gør sig gældende! :-)
Go' mandag!
13 år24. oktober 2011 kl. 10:25
Hej Shannie – dejligt du vil følges med os i kampen mod vægten, 3kg på en måned – jeg hepper også på dig  Hvordan vil du nå målet? Kost/motion?

Jane – TILLYKKE med de minus 2kg FLOT FLOT FLOT…
Jeg glæder mig til torsdag hvor jeg skal på vægten, selvom det ikke er for en hel uge, da jeg startede i lørdags.. Ja det med at have faste rutiner/faste dage hvad angår motionen er en rigtig god ide, det gør at jeg kommer af sted, ellers ville jeg ikke tage mig sammen til at komme af sted, så denne løsning virker på mig :-) Det er Charlotte Hartvig der har skrevet flad mave, ja. Jeg lånte også de to andre du har anbefalet mig, skrump dig glad og skrump dig smuk (knæk sukkertrangen var udlånt), så jeg glæder mig til at begynde at læse dem. Er det også hende der skriver om hvorfor nogle mennesker spiser sukker og fedtholdig mad, på trods af, at det ikke er godt for dem, og hvordan hjernen er skuet sammen?
Jeg tror det er vigtigt at tage en dag af gangen, som du siger, for ikke at køre sur i det..
Nu vil jeg læse lidt i bøgerne, og så står den på mave/balle/lår træning senere..
Go’ mandag til jer alle :-)
13 år24. oktober 2011 kl. 12:33
Hej hej!
Det var så en ganske velsignet mandag!
Jeg håber, alle har haft en go' dag uden alt for udsving!

Hej Fuglsang!
Jeg håber, da bøgerne kan inspirere lidt på den gode måde! Tag det, du kan bruge og glem resten!
Pt er jeg vild med at læse "Hjernen styrer vægten, sådan styrer du hjernen", som er skrevet af Martin Ingvar og Gunilla Eldh og "Vægt i balance, tag magten over dine spisevaner" af Inge Vinding!
Det er begge bøger som afdækker de biologiske årsager til overvægt/overspisning! De er virkelig gode og jeg anbefaler dem til alle!
Der er et par dage til torsdag, men dejligt at høre at du glæder dig til at træde op på vægten!
Du har jo nok forbrændt i masse til mave/balle/lår i dag, har du ikke?

Motionen har lagt lidt stille her i dag, hvilket betyder at Jane har lavet nada! Men det rådes der bod på tonight på min super kæmpestore romaskine! Endnu en investering i sundheden navn! Ja, og kampen mod kiloene er jo i fuld gang!
Go' aften til alle! :-)
13 år24. oktober 2011 kl. 19:57
Puuuha, 30 minutters roning giver lige knap 500 kalorier! Yes! SÅDAN!
Men er godt nok lidt træt nu...
13 år24. oktober 2011 kl. 22:05
Sejt, fatty chick! :-)
Kunne være, man skulle begynde at frekventere den lokale svømmehal, hvor de har sådan en...
13 år25. oktober 2011 kl. 11:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...