Søger nogle at "følges" med

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Søger nogle at "følges" med
Ja, jeg er også stolt af mig selv, 10kg, det er altså vild godt..
Øv, ja det er træls at måtte sætte kuren på standby, jeg tør ikke tænke på når jeg får læseferie til marts, håber jeg kommer til at holde fast i rutinerne..
Sanja, spiser du stadig sund selvom du har læseferie? Eller er det motionen som du skærer væk i denne periode?
12 år27. januar 2012 kl. 12:10
Prøver stadig at spise sundt. Er mere motionen der er røget. Men nu har jeg desværre måtte droppe ud af studiet da jeg har dumpet nogle eksamener og ikke helt ved om det er mig. så nu er jeg tilbage i fitness og var der oppe i dag hvor jeg virkelig gav mig 110 % så håber på vægten går ned af igen næste uge :D
12 år27. januar 2012 kl. 18:07
synes lige pt at mit største problem er at jeg har svært ved at have appetit til at spise så meget som jeg skal mange af dagene...
Føler mig utilpas og har det skidt som om jeg er ved at få en influenza eller noget lignende.

men jeg synes da at rutinerne er blevet lettere allerede og min appetit for det sunde er da væsentligt bedre end før... oplever dog at kollegaer og familie mener jeg har sat et alt for ambitiøst mål hvilket jeg ikke er enig i.

nu får vi se... jeg er ihvert fald meget opsat på at lykkes for jeg vil så gerne se mere normal ud end jeg føler jeg gør nu :)
12 år28. januar 2012 kl. 06:54
Sanja, jeg vil gerne have lov til at rose dig, selv om vægten går lidt opad, så giver du ikke op, og du fortsætter med at være med i torsdagsvejningen, det er simpelthen så flot, det viser virkelig at du vil det her trods en svær periode for dig.. Jeg håber for dig at vægten siger at du har tabt dig på torsdag, jeg krydser i hvert fald fingere for dig :-)
Så længe man ikke propper sig med alt det usunde, så tror jeg nu nok det hele skal gå, hvad kan det være at du ikke kommer af sted til motionen? Men det lyder til at du er kommet af sted igen, og tilbage i rutinen? Super fedt at komme af sted i fitness og så give den max gas, jeg er stolt af dig.. I disse dage hvor der ligger meget sne derude, kommer jeg ikke af sted på mine faste gåture, så jeg er spændt på at se om det kan ses på vægten på torsdag.. Håber på at jeg har tabt de 0,9kg så jeg har nået mål 1 med minus 10kg!
Det var da trist at du er droppet ud af studiet, må jeg spørge hvad de var gået i gang med at læse? Men hvis det ikke er dig, så er der jo heller ikke nogen grund til at fortsætte og bruge tid og penge på det, så er det vigtigere at finde ud af hvad du så gør nu?

Mrs Credible, Åh ja kender godt det med at man ikke føler at man kan få mere ned, specielt hvid der er influenza på vej, så er min appetit helt væk.. Jeg kan huske at i starten spiste jeg også meget, men på et tidspunkt besluttede jeg mig for at jeg kun vil spise til jeg er mæt, selvom jeg ikke har spist alt det jeg burde, så stopper jeg når mætheden kommer. Det tog mig tid at lærer at mærke efter, men syntes jeg har næsten lært det.. Er det et bestemt kostprogram du følger, siden der er bestemt hvor meget du skal spise, eller hvordan?
Ja rutinerne er næsten også på plads hos mig, ind i mellem kan jeg dog få et flip og tænke åh hvor kunne jeg da have chips, og hvis den følelse så har været der i nogle dage så giver jeg efter, men som regel er længslen væk efter en lille times tid, men det tror jeg nu er meget normal at man nogle gange længes efter de gamle rutiner..
Det med at din familie og kollegaer mener at du har sat et for ambitiøst mål, motivere det dig mere, altså sådan at du tænker ’nu skal jeg vise dem’? Eller hvordan påvirker det dig at de siger sådan?

Åh ja, det var så næsten den weekend, lige nu sner det endnu engang, jeg tror jeg vil finde min kære bog frem og drikke en lækker kop the.. Syntes det har været en god weekend for mig, der er ikke blevet spist usunde sager, men på grund af sneen har jeg ikke været af sted på mine gåture, så jeg er spændt på at se hvad vægten siger på torsdag, håber på minus 0,9kg, så har jeg nemlig tabt mig 10kg alt i alt!

Håber i har haft en god weekend?
12 år29. januar 2012 kl. 09:46
Hej fuglsang. Tak for de rosene ord. Har ellers i går købt en masse søde ting fordi jeg har haft ondt af mig selv og når jeg er nede trøste spiser jeg. Men da jeg sad og læste det du skrev til mig gav det mig modet tilbage og jeg har været i køkkenet og smidt resten ud (på når is men det ligger i fryseren og vil jeg tage frem næste gang jeg har gæster og ikke spise den alene) Så vil gerne takke dig for støtten var det jeg havde brug for i dag :D
Synes jeg er kommet godt igang med træningen igen og tager ogå op og træner om lidt. har fundet ud af nu hvor jeg ikke har studiet at bruge mine kræfter på kan jeg jo knokle lidt ekstra med træningen.
Jeg læste molekylær biomedicin. Synes det var rigtig hårdt og tror jeg fandt ud af det ikke var mig fordi jeg faktisk ikke synes det var sjovt at gå til forlæsning og ikke havde lyst til at knokle for det. Men jeg er allerede i gang med at undersøge nye studier. Så li som med kuren gir jeg ikke op :)

Håber virkelig for dig du når dit tab på 10 kg i alt vil være så sejt. Nu du ikke går nogle turer kunne du måske lave lidt styrke træning der hjemme i varmen. som armbøjninger, englehop, mavebøjninger osv. Giver jo lidt det hele og så skal du ikke ud i kulden :)

mrs credible. Det vigtigeste er jo at det du kommer i munden er sundt. Det er nemlig rigtig svært at spise meget hvis man er syg.
Angående dit mål er det vigtigeste jo at du selv føler det er realistisk. men som fuglsang siger kan det jo gøre du vil købe lidt mere og vise dem at det godt kan nås. Jeg krydser ihvertfald fingre for at du når det :D
12 år29. januar 2012 kl. 11:41
Det er kun dejligt at mine ord hjælper, påvirker og motiverer dig, det er godt vi har hinanden herinde, vi kan hjælpe hinanden når vi er nede eller har en dårlig periode. Jeg vil også sige at når du skriver at mine ord hjælper dig, så påvirker det også mig, det motivere også mig faktisk på en eller anden måde, og samtidig tænker jeg også at hvis, eller når, jeg kommer i en dårlig periode, så ved jeg at du er villig til at trække mig op på vejen igen :-)
Åh ja jeg kender alt til det med at trøste spise, jeg tror også at det er grunden til at jeg er blevet så stor som jeg er, eller snart hedder det var – hehe..
Ja det lyder til at du har styr på det, det med studiet og er tilbage på sporet igen ang. kosten og motionen.
Uh ja, jeg har faktisk en trænings dvd liggende, tror jeg vil støve den af og så tage sådan en omgang, god ide..

Ja jeg er sikker på jeg når mit mål med 10kg, hvad enten det bliver på torsdag eller næste torsdag, det må tiden vise, men jeg er sikker på at jeg kommer dertil. Så er det de næste 5kg der venter på mig om hjørnet, spændende..
12 år29. januar 2012 kl. 14:33
For resten, så jeg Kia Liv på kanal 4 i går aftes, og da undersøgte hun det med at have en trang til hele tiden at komme noget mad i munden. Det var rigtig spændende, jeg kunne rigtig godt følge hende, man kommer ikke mad i munden fordi man er sulten, men fordi det bare er en vane. Det fik mig til at tænke på mig selv, det er jo også det jeg har gjort før i tiden. Jeg har heldigvis lært at lytte til min mave, lytte efter hvornår den er sulten og har brug for mad, frem for altid bare at spise fordi man ’keder sig’.. Jeg kunne se at det bliver genudsendt i aften, hvis nogen har interesse i det :-)
12 år29. januar 2012 kl. 14:39
Det er godt at hører. Er fantastisk at vi kan hjælpe hinanden på den måde. Ja det med at trøste spise er en dårlig ting. Man burde trøste træne i stedet. Har faktisk fundet ud af det har hjulpet mig at tage op og træne i de her dage hvor det har været hårdt.

Det er jo helt fantastisk at hører du er så tæt på målet. Jeg vil hoppe og danse for dig når du når det.

Ja så også det med kia liv. Jeg har også haft det lidt på samme måde men mere været når jeg keder mig spiser jeg og når jeg har noget at lave spiser jeg ikke. Hvilket jo heller ikke er særlig sundt for kroppen.

Men puha det var en hård træning i dag er så træt. Men nu skal jeg hjem til min mor og se finalen med danmark i EM så der skal hygges med en go kop te :)
12 år29. januar 2012 kl. 14:57
nu er jeg på 84,6 kg. :( jeg forstår virkelig ikke hvorfor jeg bliver ved med at tage på. synes jeg knokler med at træne. kan det være muskler ? ellers har i en god måde at komme tilbage i kuren på og får smidt sig meget indtil næste torsdag vil rigtig gerne li ha en optur med vægten så jeg får motivationen til at knokle videre.
12 år2. februar 2012 kl. 09:25
Så blev det torsdag, store veje dag, jeg har tabt mig 0,5kg – er ok tilfreds, men må ærlig indrømme at jeg havde håbet på lidt mere, så jeg havde tabt 10kg alt i alt, men har nu tabt 9,6kg alt i alt, det er jeg stolt af.. Så jeg må fejre det næste uge i stedet..

Åhh Sanja, jeg vil gerne dele mine 0,5kg med dig hvis jeg da bare kunne!!
Hmm, nej forstår heller ikke hvorfor vægten stiger ved dig, nu du dyrker motion og spiser sundt, har du prøvet at taste motion og mad ind herinde, og se hvad den siger? Dette kunne jo være det hjalp dig?
12 år2. februar 2012 kl. 15:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...