Søger nogle at "følges" med

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Søger nogle at "følges" med
Camy, hvordan går det ved dig?

Jeg glæder mig til torsdag når jeg skal på vægten, syntes virkelig det har været en god uge, og syntes jeg har spist sundt samt dyrket godt med motion, så håber på 1kg i denne uge..
Dog har jeg haft en ustyrlig lyst til lasagne de sidste par dage, så tror jeg vil på udkig efter en sund variant, nogen der kan anbefale en? Ellers finder jeg sikkert på noget..
13 år10. januar 2012 kl. 16:02
Nå, træerne vokser ikke ind i himlen. Denne weekend var styg - der var kage, hvor jeg end vendte mig hen - ja, og champagne og så'rn. Så jeg tog på. Det er endnu ikke helt væk, men så har jeg jo prøvet det, og det er altså ikke meningen, at det der tabes i hverdagen skal tilbageerobres i weekenden.
I aften skal vi spise rosenkålsalat og mørbrad - mandens fødselsdag.
I eftermiddags prøvede jeg lave en variant af Bitz' "æble med hytteost" - i stedet for rugbrød brugte jeg ristede havregryn. Det var lækkert.

Vægten stod på 86.7 i morges.

Jeg kom ikke til dans i går. Da vi kørte ind på parkeringspladsen fik jeg MEGET ondt i maven, og jeg syntes ikke, at nogen andre par skulle døje med at ligge i slipvinden, så vi kørte hjem igen. Jeg troede, at det var weekendens vellevned, der gjorde sig gældende, men min lille pige (17 år) har været hjemme i dag med samme symtomer.

Jeg knokler på igen!
13 år10. januar 2012 kl. 17:25
jeg må nok hellere melde mig til her...så ikke Maddie føler sig som rookie længere.
jeg skal tabe mig fra 84kg til 65 inden der der gået 7mdr forhåbentligt kan det lade sig gøre.. ikke fordi jeg skal noget specielt eller skal nå noget vigtigt jeg vil bare have de kilo væk på den mest fornuftige måde..
jeg har ikke kunnet starte ordentligt op med motionen endnu pga af et styrt ned af en trappe for 1½uge siden og dertil kommende ankel ud af led problematik...men er så småt begyndt at mobilisere på foden og så længe jeg holder mig til ikke at gå med sko så går det ok... ellers har jeg jo min mands krykker og kan da tage et indendørs rullestoleløb med de fine hjælpemidler vi stadig har stående :)
13 år10. januar 2012 kl. 22:18
Hvad er det for noget æble med hytteost? :)
13 år10. januar 2012 kl. 22:28
Skær et æble i meget tynde skiver - eller evt tern - bland hytteost med skyr, eller måske a38. Hæld det over æblerne. Derefter drysses ristet rugbrød over, her kan man så drysse LIDT mørk chokolade på til sidst. Jeg ristede lidt havregryn i stedet for rugbrødet, og det var lækkert. Mit æble var et meget velsmagende Cox orange ;-)
13 år11. januar 2012 kl. 06:57
Så er jeg hjemvendt fra en dejlig ferie :D Og er nu klar til at knokle videre med jer allesammen. Er dejligt at se at i alle sammen har knoklet men jeg har været væk er så super sejt :D

Jeg var på vægten i morges for at se hvor slemt det er efter ferien og ser faktisk rigtig godt ud så nu glæder jeg mig helt til veje dag i morgen :)
13 år11. januar 2012 kl. 12:57
Mrs. Credible, velkommen til, dejligt at du er med her :-)
19kg på 7 måneder, glæder jeg mig til at følge dig i kampen, jeg skal nok heppe og støtte dig. Øv med dit styrt ned af den trappe, det var da rigtig træls, hvilken motion vil du dyrke når du kan gå i gang med det? Jeg har rigtig svært ved at motivere mig selv til at dyrke motion, derfor har jeg ”bundet” mig til et hold samt at være håndboldtræner, på den måde får jeg mig selv af sted. Men de gå/løbe ture jeg har planlagt for mig selv bliver ikke altid til noget..

Maddie, ja mange af de opskrifter Bitz kommer med er virkelig gode, jeg har også været inde og blive inspireret af go kuren. Det med at man kan mærke at man har spist noget maven ikke er van til kender jeg godt, f.eks. her i jule spiste jeg også utrolig meget slik, og det fik jeg en utrolig hård hovedpine af.. Det er sjovt så hurtigt kroppen vender sig til de sunde ting, hvorimod når man så får noget usundt så brokker kroppen sig.. Men det må jo være fordi at det sunde er naturlig for kroppen, mens slik og fastfood er mere unaturlig? Hvis du forstår hvad jeg mener? Eller det er mit gæt..

Sanja, velkommen tilbage, håber det var en god ferie?
Ja jeg glæder mig også helt til at jeg skal på vægten i morgen, for jeg syntes at jeg mærkes sådan helt let, den følelse har jeg ikke oplevet endnu.. Og hvis vægten er god i morgen, så skal det fejres med en fedtfattig lasagne med gulerods salat til..

I dag fik jeg købt to spinning ringe, jeg ved ikke om jeg har fortalt det, ellers får i den lige igen, jeg har aftalt med mig selv at for hvert 5kg jeg taber mig må jeg købe en spinning ring til mig selv. Så den ene ring har jeg tage på, og den anden må jeg kigge på indtil jeg har tabt mig de 10kg, som er mit første mål, på den måde motivere jeg også mig selv til lige at give den en ekstra skalle når nu den er købt og bare ligger og venter på mig.. Jeg tror også at når nu jeg har den ene ring på og jeg er ude at spise f.eks. så kan jeg se på ringen og blive mindet på hvorfor den er der, altså sådan at man hele tiden er bevidst om hvad man kommer i munden..

Krydser finger for os alle når vi hopper på vægten i morgen :-)
13 år11. januar 2012 kl. 14:17
da jeg bor i sverige og arbejder i danmark så er det lidt svært for mig at tilmelde mig et hold... jeg er gammel svømmer så det med svømningen kommer på banen igen og mine ben har jeg da heldigvist med mig allevegne så traveture både herhjemme i bjergene og skoven samt ned i byen eller ud i skoven når jeg har arbejdsuge..
der ud over har jeg nogle styrkeøvelser fra min fysioterapeut som skal hjælpe min barm til at skrumpe og mine rygmuskler til at vokse..
hjemme har vi en hund der skal luftes og i danmark har jeg en svigermor at flygte fra så jeg håber det er motivation nok... MENMENMEN jeg ønsker mig en urban cykel og evt en motinscykel men jeg er ikke færdig med at diskutere motionscyklen med min mand der vanligvist står for indretningen og han tror ikke på jeg vil komme til at bruge den... igenigen det der med støtten jeg fortalte om tidligere :(
13 år11. januar 2012 kl. 14:49
Det var en fantastisk ferie dog med lidt for meget alkohol men gik mange lange ture så håber det gør op for det og var ikke så slem hvad angår mad. Men nu er jeg tilbage og klar har dog forstuvet foden så bliver kun styrketræning til at starte med .

Lyder som en god motivation det med ringene. For mig kom motivationen virkelig da jeg var i byen og fik mere opmærksomhed en normal. Så ved man virkelig at det kan ses på en både størelses mæssigt men også i forhold til ens udstråling. Og det gør at man har lyst til at knokle videre for det kan jo kun blive bedre.

Mit nye mål hedder at komme ned på de 65 inden juni så man er klar til sommeren.

Mrs Credible velkommen til. Lyder godt at du vil være med i kampen om at tabe kiloene. angående motion cykel har jeg selv engang haft en. Og kan fortælle at jeg aldrig brugte den og var nærmere en dårlig ting fordi jeg hele tiden fik en reminder om at jeg er for stor. Og når jeg endelig brugte den gav jeg ikke alt hvad jeg havde i kroppen. Hvilket jeg gør nu hvor jeg træner i fitness så knokler jeg i den time jer er og når jeg så kommer hjem har jeg det rigtig godt :) Er jo ikke sikkert du vil have det på samme måde hvis du fik en men ville lige fortælle om min erfaring med at have en derhjemme :D
13 år11. januar 2012 kl. 15:43
min fys har jo gjort det til en del af min træning ay skulle starte med 10min i raskt tempo og afslutte med det samme for at få pulsen op inden øvelserne for ryggen og barmen
13 år11. januar 2012 kl. 16:22

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...