#22 af charlott333 (slettet)
Der sker ikke en skid!!
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+charlott333 (slettet)
re: Der sker ikke en skid!!
Hej Lovely,
Min papmor læser lige nu til ernærigs og kostvejleder - og der er evidens for at det er kræftfremkaldende..
De har lavet forsøg på rotter og procentdelen der fik kræft var ret stor, kan selvfølgelig ikke lige huske hvor mange på stående fod. Stod i deres kemibog - Men kan nok findes på nettet et sted også - mon ikke =)
Sukrin er et godt produkt ja, men så vidt jeg ved er det ikke alle der forhandler det endnu?? Men ja det er godt til at lave egne søder med =)
Min papmor læser lige nu til ernærigs og kostvejleder - og der er evidens for at det er kræftfremkaldende..
De har lavet forsøg på rotter og procentdelen der fik kræft var ret stor, kan selvfølgelig ikke lige huske hvor mange på stående fod. Stod i deres kemibog - Men kan nok findes på nettet et sted også - mon ikke =)
Sukrin er et godt produkt ja, men så vidt jeg ved er det ikke alle der forhandler det endnu?? Men ja det er godt til at lave egne søder med =)
13 år26. oktober 2011 kl. 21:21
charlott333 (slettet)
alun.dk
Her er der noget om det
Men selvfølgelig siger fødevarestyrelsen at det ikke er - ellers måtte det selvfølgelig ikke bruges i varerne..
Her er der noget om det
Men selvfølgelig siger fødevarestyrelsen at det ikke er - ellers måtte det selvfølgelig ikke bruges i varerne..
13 år26. oktober 2011 kl. 21:24
Lovely
Hej Charlott
Tak for linket - i bund og grund er det jo sådan set også bedre at lave sit eget guf - så ved man jo hvad man putter i munden.. på den anden side vil jeg nu have svært ved at overleve uden mine sukkerfri rustne søm....;o))
Har også på et tidspunkt hørt, at aspartam kan fremprovokere latent epelipsi - men igen, er jeg ikke helt sikker på om det bare er noget "nogen" siger, eller om der faktisk er videnskabelig evidens.
Slankeuniversest er jo præget af så mange myter, at det kan være vanskeligt at finde rundt i fakta og gode historier. Det må ihverfald være rart at have en "prof" i familien.
Lovely
Tak for linket - i bund og grund er det jo sådan set også bedre at lave sit eget guf - så ved man jo hvad man putter i munden.. på den anden side vil jeg nu have svært ved at overleve uden mine sukkerfri rustne søm....;o))
Har også på et tidspunkt hørt, at aspartam kan fremprovokere latent epelipsi - men igen, er jeg ikke helt sikker på om det bare er noget "nogen" siger, eller om der faktisk er videnskabelig evidens.
Slankeuniversest er jo præget af så mange myter, at det kan være vanskeligt at finde rundt i fakta og gode historier. Det må ihverfald være rart at have en "prof" i familien.
Lovely
13 år28. oktober 2011 kl. 07:33
charlott333 (slettet)
Det er både godt og ondt at have en proff i familien. Min far og papmor er MEGET slanke og motionister og spiser meget sundt. Så kan nemt føle sig FED i deres selskab. Desværre. Men var da rart at få det a vide med aspartamen af hende - for er da rart at forebygge kræft i hvert falde =)
og ja er bedst at lave det selv - ,en ofte smager det andet også bare bedre =) haha
og ja er bedst at lave det selv - ,en ofte smager det andet også bare bedre =) haha
13 år31. oktober 2011 kl. 20:52
Lovely
Charlott.. Sidder lige og griner.. det lyder jo som om jeg er sådan en husmoderlig type, der selv laver sundt slik. NOT - desværre. Svært at holde sig fra den rigtige variant.. men jeg forsøger.
Lyder lidt intimiderende med de der slanke motionister.. må faktisk være lidt hårdt at have nogen i familien, der gør "alt det rigtige"..
Lovely
Lyder lidt intimiderende med de der slanke motionister.. må faktisk være lidt hårdt at have nogen i familien, der gør "alt det rigtige"..
Lovely
13 år1. november 2011 kl. 07:56
charlott333 (slettet)
Ja, det er jo på sin vis hårdt, men også godt på sin vis. for får altid sundt mad deroppe =) så der skal man ikke tænke på at tage på, ligesom ved mange andre familiekomsammen hvor der er god fløder mad =)
13 år1. november 2011 kl. 08:51
calcit
Hvordan mon det går med vægttabet?
13 år3. november 2011 kl. 11:41
Er der evidens for kræftfremkaldelsen? Sødemidler er jo blevet beskyldt for en del gennem tiderne, uden det nødvendigvis har holdt vand.
Ikke alle lightprodukter indeholder aspartam.
Iøvrigt kan jeg varmt anbefale sukrin, der er noget af det nærmeste man kommer et "naturligt sødemiddel" udvundet af svampe - og helt uden indvirkning på blodsukkeret. Anbefales bl.a. af Diabetesforeningen. Så kan man jo lave sit eget guf?
Lovely