Vægt tab på ca. 20 kg

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Vægt tab på ca. 20 kg
Hejsa

Jeg synes det er meget svært at fastholde et godt fødeindtag når jeg har gæster eller når børnebørn kommer på besøg. Man kræser jo lidt for dem - og SÅ ER DET SVÆRT, ikke selv at smage på godbiddene, jo jo jeg ved godt at jeg kan servere gulerødder og frugt for ungerne, men de vil gerne have chokoladekage og gode boller, ja det var mit hjertesuk :-/
13 år26. oktober 2011 kl. 07:37
Ja, blyant! Det er svært, for man kan jo snildt komme til at indtage en hulens masse kalorier på ingen tid!
Men vi ved også godt, at det meget tit handler om mængder, ikke?
Jeg synes, du skal ha' lov til at hygge om dine børnebørn med en lille chokoladekage med reduceret kalorieindhold! Når den er lille, er der heller ikke så meget tilbage bagefter, som du måske kommer til at spise! Hvis du er en af de seje, kan du fryse halvdelen ned til næste gang???
Og lav nogle gode grovboller! Man kan efterhånden få uendelig meget groft mel, klid osv, så ungerne også får lidt sundt i de små maver! Frugt er jo desuden altid en vinder, eller lav små muffins, og lad dem hjælpe med at bage og pynte dem! Et sikkert hit!
Ja, jeg blev vidst lidt grebet af mine gode intentioner, men jeg håber, det hjalp lidt på hjertesukket!
Rigtig go' dag herfra :-)
13 år26. oktober 2011 kl. 09:50
Chokoladekage er guf, men tror fattychick har fat i noget rigtigt. Frugt skåret ud i mundrette bidder er et hit. Læg det eventuelt i appelsinjuice, som en lille frugtsalat, og så kan man altid røre en vanillesovs sammen af noget cheasyfraiche, kvark eller lignende med sødestof og vanille. Lidt revet mørk chokolade og så er det en godbid. Mums bliver lækkersulten.

Med hensyn til motivation, så håber jeg på at fællesskabet her kan gøre noget. Ellers er planen at jeg minimum skal nå 10.000 skridt om dagen, og så langsomt øge det tal og forhåbentligt sænke et andet. :-)
13 år26. oktober 2011 kl. 10:18
Mums! Frugtsalat med vanillecreme og revet chokolade!
Man kan altså godt lave noget lækkert med få kalorier!
Det tager selvfølgelig lidt mere tid end at flå en pose Katjes, men mon ikke frugtsalaten placerer sig bedre på selvværdskontoen?

10.000 skridt er godt nok meget, blåhval? Er der gang i den på jobbet eller går du nogle enormt lange ture?
Sejt er det i hvert fald, for motion skal der jo til!

Go' onsdag til dig alle alle jer andre! :-)
13 år26. oktober 2011 kl. 10:54
Er nået op 2200 skridt ind til nu, så nej jeg har et meget stillesiddende arbejde. Så det er gåture om aftenen og så har jeg en omregningstabel fra en skridtkonkurrence jeg en gang var med i. 1 minut mavebøjninger svarer til 200 skridt.

Frygter næste uge, hvor jeg er på internatkursus i 5 dage. oh ve og skræk. Buffetter til morgen og frokost, og sikkert tre retter hver aften. Pakker håndvægte i tasken og så må jeg bare lave gymnastik.
13 år26. oktober 2011 kl. 12:53
Melder mig gerne. Har ingen vægt, men kan låne ind imellem. Hovedsagen for mig, er at have selskab på tabervejen. Vægten sidst sagde 90,7. Og jeg er 170 høj. Så der skal også 20 kilo af stille og roligt.
Sidst hos lægen fik jeg besked om at alle mine tal, sukker, kolestorol, triglycerider var helt i udu. Det chokerede mig. Min far fik en hjerneblødning af samme årsag da han var 54. Lige som jeg er nu. Siden har jeg tastet ALT ind her. Og har læst, og læst på symptomer, gode råd, forskning o.s.v. Lige nu er jeg mere forvirret på et højere plan, men noget lærer jeg da. Håber jg må være med her. :) viben

13 år26. oktober 2011 kl. 14:12
Godmorgen til alle

Til trods for en startet menstruation er der røget 500g ( lyder af mere end ½ kg), så er der kun 19, 5 tilbage wuhuu.
Har nået målet med 10.000 skridt om dagen, men har ikke spist sundt nok, men selv en rejse på 1000 km starter med det første skridt.

Alt i alt tilfredshed fra min side.

God karma til jer andre
13 år27. oktober 2011 kl. 08:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...