#12 af lilja (slettet)
ROS
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+lilja (slettet)
re: ROS
Her har det været en forrygende weekend med en del motion.
Lørdag svømmede jeg med min datter og arbejde 1½ time i haven. Søndag var jeg ude på en 5 km. gå/løbe tur trods regnvejr, det krævede en del overtalelse af mig selv at komme afsted, men jeg gjorde det !
Jeg har også spist godt med få kulhydrater, så vægten går lige så stille nedad igen efter jeg havde et par dage i idste uge, hvor vægten steg pga. kulhydrat indtaget var for stort.
Jeg kan mærke, at jeg nu bedre kan styre at tage lidt sødt, hvis det er de rigtige ting. F.eks. kan jeg styre at tage lidt 85 % chokolade uden at få amokka :) Og så lavede jeg saltmandler i lørdag - nam nam.
Lørdag svømmede jeg med min datter og arbejde 1½ time i haven. Søndag var jeg ude på en 5 km. gå/løbe tur trods regnvejr, det krævede en del overtalelse af mig selv at komme afsted, men jeg gjorde det !
Jeg har også spist godt med få kulhydrater, så vægten går lige så stille nedad igen efter jeg havde et par dage i idste uge, hvor vægten steg pga. kulhydrat indtaget var for stort.
Jeg kan mærke, at jeg nu bedre kan styre at tage lidt sødt, hvis det er de rigtige ting. F.eks. kan jeg styre at tage lidt 85 % chokolade uden at få amokka :) Og så lavede jeg saltmandler i lørdag - nam nam.
13 år19. september 2011 kl. 10:21
KarinaHadsten (slettet)
Sejt Lilja og uhhmmm saltmandler - det tror jeg også jeg skal have lavet. Jeg skal til Belgien med en flok piger og det gælder om at have lidt sundere snacks med i bagagen.
Dagens ros:
- Jeg var til karate i går trods hektisk program.
- Jeg undlod at købe usunde ting de gange jeg var ude at handle.
- Faktisk har jeg klaret stress søndag og mandag uden at trøstespise. Blev lettere stresset over 2 børn med lus, som begge skulle behandles og hele familien var jo igennem lusetjek. Pyhhh det tager lang tid for en familie på 6.
- Jeg har de sidste 6 dage smidt 1,9 kilo !!!! Det er jo helt vildt. Men jeg tror nu også at vægten lige havde taget et lille spring op inden, hvor jeg så gik ind og satte et nyt mål. Men hold da op hvor er jeg sej. Jeg føler virkelig at jeg er igang nu. 87,7 sagde vægten til morgen og jeg glæder mig til den siger 86,x. Hvert kilo er en milepæl. Nu har jeg bare så længe ligget mellem 89 og 91, så det er helt fantastisk at være under 88.
Dagens ros:
- Jeg var til karate i går trods hektisk program.
- Jeg undlod at købe usunde ting de gange jeg var ude at handle.
- Faktisk har jeg klaret stress søndag og mandag uden at trøstespise. Blev lettere stresset over 2 børn med lus, som begge skulle behandles og hele familien var jo igennem lusetjek. Pyhhh det tager lang tid for en familie på 6.
- Jeg har de sidste 6 dage smidt 1,9 kilo !!!! Det er jo helt vildt. Men jeg tror nu også at vægten lige havde taget et lille spring op inden, hvor jeg så gik ind og satte et nyt mål. Men hold da op hvor er jeg sej. Jeg føler virkelig at jeg er igang nu. 87,7 sagde vægten til morgen og jeg glæder mig til den siger 86,x. Hvert kilo er en milepæl. Nu har jeg bare så længe ligget mellem 89 og 91, så det er helt fantastisk at være under 88.
13 år20. september 2011 kl. 11:20
Lisbeth D (slettet)
Det er en hyggelig og positiv tråd at læse så jeg vil bidrage med
- godt at jeg har bagt sunde boller, hvoraf jeg gav naboen nogle som han blev glad for.
- jeg har spist sundt og ramt energifordelingen perfekt i denne uge.
-at mit fredags guf blev til mango,æble,banan med ylette rørt med sød og vanille.
- at jeg har motioneret og spist således at jeg har tabt 2,4kg s*ide godt Lisbeth.
KH taber Yoyo fra Randers = Tråd i personlige db.
- godt at jeg har bagt sunde boller, hvoraf jeg gav naboen nogle som han blev glad for.
- jeg har spist sundt og ramt energifordelingen perfekt i denne uge.
-at mit fredags guf blev til mango,æble,banan med ylette rørt med sød og vanille.
- at jeg har motioneret og spist således at jeg har tabt 2,4kg s*ide godt Lisbeth.
KH taber Yoyo fra Randers = Tråd i personlige db.
13 år23. september 2011 kl. 22:55
lilja (slettet)
26.9.2011
Det er ved at være nogle dage siden jeg har rost mig selv offentligt, men jeg roser mig selv dagligt herhjemme :)
Den største effekt af min livsstilsændring er den største gave af dem alle, nemlig at jeg har fået mere energi og overskud :)
I den forløbe uge har jeg motioneret rigtig meget og i dag kunne det ses på vægten, da jeg liiige har tabt mig 1,9 kilo på en uge :) Hurra. Nu er jeg lige over de 10 kilo tabt. Skønt.
Den største effekt af min livsstilsændring er den største gave af dem alle, nemlig at jeg har fået mere energi og overskud :)
I den forløbe uge har jeg motioneret rigtig meget og i dag kunne det ses på vægten, da jeg liiige har tabt mig 1,9 kilo på en uge :) Hurra. Nu er jeg lige over de 10 kilo tabt. Skønt.
13 år26. september 2011 kl. 18:23
Lisbeth D (slettet)
re: 26.9.2011
Ros til Lisbeth for at have overholdt en kost der indeholder 12-1300 kcal og de sidste 2 dage tabt 500 g og 400g... Tænk det kunne jeg da godt vænne mig til*smiler*
Nåå ja og ros for have arb. og for at have taget initiativ til at invitere min barndomsveninde som jeg ikke har set i mange år;)
taber YOYO
Nåå ja og ros for have arb. og for at have taget initiativ til at invitere min barndomsveninde som jeg ikke har set i mange år;)
taber YOYO
13 år2. oktober 2011 kl. 21:57
Lovely
Ros til mig for
- at have samlet mig selv op mentalt (igen, igen)
- at have sat et nyt mål for mit vægttab
- ikke at give op, til trods for manglende motivation og gentagne nedture i denne omgang
- at have samlet mig selv op mentalt (igen, igen)
- at have sat et nyt mål for mit vægttab
- ikke at give op, til trods for manglende motivation og gentagne nedture i denne omgang
13 år4. oktober 2011 kl. 08:51
Elsy (slettet)
rigtig god ide, Karina
jeg skal have ros for:
- at tabe 1 kg på en uge
- at fortsætte på min madplan til slutning af ugen, selv om den første uge var hård, og selv om jeg ikke overholdt de første 3 dage helt 100%
- at jeg har været så dygtig til at strikke i denne uge :)
jeg skal have ros for:
- at tabe 1 kg på en uge
- at fortsætte på min madplan til slutning af ugen, selv om den første uge var hård, og selv om jeg ikke overholdt de første 3 dage helt 100%
- at jeg har været så dygtig til at strikke i denne uge :)
13 år9. oktober 2011 kl. 21:00
KarinaHadsten (slettet)
Jeg skal have ros for at komme tilbage på sporet igen efter at have slækket lidt på fokus.
Jeg skal have ros for alligevel under manglende fokus at have holdt en grad af fornuft i hvad jeg har spist, så jeg i det mindste ikke har taget på. Det betyder at jeg nu nemt kan komme tilbage på sporet. I forhold til mit mål er jeg kun 500 g bagud, så det er slet ikke dårligt. Jeg sætter ikke et nyt mål, men fortsætter det "gamle" så jeg håber at indhente det halve kilo.
Jeg skal have ros for at være særdeles aktiv med karate og træne 2 x 2½ time ugentlig :-)
Og så skal jeg have ros for så småt at være kommet igang med løb igen. Målet er at løbe 1-2 gange om ugen 4-5 km pr gang til en start.
Jeg skal have ros for alligevel under manglende fokus at have holdt en grad af fornuft i hvad jeg har spist, så jeg i det mindste ikke har taget på. Det betyder at jeg nu nemt kan komme tilbage på sporet. I forhold til mit mål er jeg kun 500 g bagud, så det er slet ikke dårligt. Jeg sætter ikke et nyt mål, men fortsætter det "gamle" så jeg håber at indhente det halve kilo.
Jeg skal have ros for at være særdeles aktiv med karate og træne 2 x 2½ time ugentlig :-)
Og så skal jeg have ros for så småt at være kommet igang med løb igen. Målet er at løbe 1-2 gange om ugen 4-5 km pr gang til en start.
13 år11. oktober 2011 kl. 09:12
Lovely
Ros til Lovely:
- Har taget den endelige beslutning om, at blive gode ´venner med min krop - koste hvad det vil
- Har succes med at få sensualitet og nydelse ind i min tilværelse
- Har spist rigtig fornuftigt denne uge
- Er for alvor kommet igang med at motionere igen
- Er positiv - for alvor - for første gang i alt for lang tid
- Har taget den endelige beslutning om, at blive gode ´venner med min krop - koste hvad det vil
- Har succes med at få sensualitet og nydelse ind i min tilværelse
- Har spist rigtig fornuftigt denne uge
- Er for alvor kommet igang med at motionere igen
- Er positiv - for alvor - for første gang i alt for lang tid
13 år12. oktober 2011 kl. 08:57
- Jeg har klaret weekenden med god fokus på ikke at ødelægge den gode stil. Har dog snacket og spist mere usundt end i sidste uge, men stadig på et acceptabelt plan - og jeg har da også tabt mig hen over weekenden, så stor ros til mig for at kunne snacke med måde.
- Fik trods det dårlige vejr i weekenden cyklet 16 km med mine unger. Den fedeste tur med geocaching og hygge. Totalt kvalitetstid. Og pga det dårlige vejr søndag blev det til en tur i svømmehallen, men her svømmede jeg 500 meter, så fik jeg da også motion der. Sådan!
- Lod flere gange i løbet af weekenden de gode tanker vinde over sabotage-tankerne, så jeg gav ikke efter og købte chokolade. Kun da vi købte snacks købte jeg en plade 70 % chokolade. Mmmmm - lækkert.