#2 af lilja (slettet)
ROS
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+lilja (slettet)
re: ROS
Hej Karina
Vi har vidst stødt på hinanden flere gange herinde. Jeg husker dig som en rigtig god med-taber i dette forum.
Jeg er så meget med på en rose tråd :)
Det der med hurtigt at tage en del på - det kan sagtens være at du med en noget anden kost en dag kan ophobe noget væske, f.eks. hvis du har spist flere kulhydrater end du ellers har gjort. Eller har du lidt forstoppelse? Det kan jo også "sætte sig" ;) ;)
Synes i øvrigt at du gør rigtig mange gode ting for dig selv - på en bryllupsdag skal der også være plads til at give den en smule gas - tillykke med dagen i øvrigt.
Nå men jeg skal rose mig selv for:
- Fortsat at taste min mad ind her på siden
- At jeg kan mærke, at min low-carb kost virkelig sætter min sukkertrand i skak :WUHUU:
- I dag var min datter og jeg til fælles gymnastik, hvor vi begge fik fyret en del krudt af på den gode måde
- Tog min en velfortjent lur på min fridag i dag
Tak Karina for denne tråd - det er lige sådan noget jeg har brug for :)
Vi har vidst stødt på hinanden flere gange herinde. Jeg husker dig som en rigtig god med-taber i dette forum.
Jeg er så meget med på en rose tråd :)
Det der med hurtigt at tage en del på - det kan sagtens være at du med en noget anden kost en dag kan ophobe noget væske, f.eks. hvis du har spist flere kulhydrater end du ellers har gjort. Eller har du lidt forstoppelse? Det kan jo også "sætte sig" ;) ;)
Synes i øvrigt at du gør rigtig mange gode ting for dig selv - på en bryllupsdag skal der også være plads til at give den en smule gas - tillykke med dagen i øvrigt.
Nå men jeg skal rose mig selv for:
- Fortsat at taste min mad ind her på siden
- At jeg kan mærke, at min low-carb kost virkelig sætter min sukkertrand i skak :WUHUU:
- I dag var min datter og jeg til fælles gymnastik, hvor vi begge fik fyret en del krudt af på den gode måde
- Tog min en velfortjent lur på min fridag i dag
Tak Karina for denne tråd - det er lige sådan noget jeg har brug for :)
13 år14. september 2011 kl. 21:24
bruger slettet
Fantastisk med en rose tråd ;-)
jeg vil rose mig selv for :
- i går fik jeg 12.293 skridt på tælleren
- købte et togkort - istedet for at køre så meget i bil
Ja Karina og Lilja det føles super rart at rose sig selv
Go' vind til jer begge.
jeg vil rose mig selv for :
- i går fik jeg 12.293 skridt på tælleren
- købte et togkort - istedet for at køre så meget i bil
Ja Karina og Lilja det føles super rart at rose sig selv
Go' vind til jer begge.
13 år15. september 2011 kl. 06:24
katzen (slettet)
Hej Karina :)
Fed ide med en rose tråd!!
Jeg tror meget på at positive tanker kan gøre mangt og meget :)
Først vil jeg lige sige: Thumbs up for de tiltag I selv har gjort og rost Jer selv for :)
Dernæst, jeg vil gerne rose mig selv for:
- at være startet til zumba og vandaerobic og dermed at jeg er blevet meget mere aktiv
- at jeg holder den sunde stil madmæssigt
- at jeg har fået købt indendørs sko til zumba så jeg kan passe på min ryg
:D
Hilsen Katzen (Tråd i personlige dagbøger: Katzen er på banen igen! Hvis I skulle få lyst til at læse med :)
Skriv endelig hvis I andre har tråde et sted her, så man kan kigge med :)
Fed ide med en rose tråd!!
Jeg tror meget på at positive tanker kan gøre mangt og meget :)
Først vil jeg lige sige: Thumbs up for de tiltag I selv har gjort og rost Jer selv for :)
Dernæst, jeg vil gerne rose mig selv for:
- at være startet til zumba og vandaerobic og dermed at jeg er blevet meget mere aktiv
- at jeg holder den sunde stil madmæssigt
- at jeg har fået købt indendørs sko til zumba så jeg kan passe på min ryg
:D
Hilsen Katzen (Tråd i personlige dagbøger: Katzen er på banen igen! Hvis I skulle få lyst til at læse med :)
Skriv endelig hvis I andre har tråde et sted her, så man kan kigge med :)
13 år15. september 2011 kl. 07:45
KarinaHadsten (slettet)
Dejligt at I vil være med :-)
Lilja - tak for de søde ord. Jeg har i perioder været MEGET aktiv på forum for at holde fokus på min egen kur, men også for at øse af de erfaringer jeg trods alt har gjort mig i mit vægttab med siden her. Denne gang må jeg nok blive hængende lidt mere i vedligeholdelsesfasen ;-)
Katzen - jeg havde oprettet en dagbogstråd (Projekt selskabskjole), men synes ikke den helt gir mig det jeg har brug for. Jeg er allerede træt af overskriften, for nok motiverer selskabskjolen mig og det er da også den der sætter deadline for mig, men der er rigtig mange andre ting som motiverer mig, som måske kan virke lidt vigtigere end en selskabskjole :-) Så jeg tror jeg dropper den tråd igen. Jeg har også lidt svært ved at få tid til at kigge alle de mange dagbogstråde igennem, men en OK ide til alle der får noget ud af det - og fint at man kan læse lidt med hvis man støder på nogle, som man gerne vil følges lidt med. Jeg vil da lige gå ind og kigge i din tråd :-)
Nå men jeg skal jo også ha noget ros i dag:
- Maden i går aftes var lidt hurtig spaghetti med pølser og ketchup - ikke det sundeste, men ungerne elsker det og det er hurtigt. Men ROS til mig for at sørge for en ordentlig gang kogte gulerødder ved siden af til mig selv.
- De gulerødder jeg ikke fik spist til aften spiste jeg sammen med lidt saltede peanuts og et stort glas isvand til aften.
- Selvom jeg havde været til en times karate tog jeg også lige en gåtur på 4 km. Jeg har en udfordring med nogle kolleger om antal km tilbagelagt - der hjælper min karate jo ikke ;-)
- I det hele taget var jeg sej i går aftes. Spiste 5-6 bolcher - det var det eneste søde jeg fik. Plejer ellers at snacke om aftenen, men det blev altså ved gulerødderne og peanuts.
- Her til morgen tog jeg mig også tid til at sidde ned og spise ordentlig morgenmad.
- Jeg har allerede gang i andet glas vand (jeg plejer altid at have problemer med at få væske nok)
- Jeg har hentet en masse frugt.
Lilja - tak for de søde ord. Jeg har i perioder været MEGET aktiv på forum for at holde fokus på min egen kur, men også for at øse af de erfaringer jeg trods alt har gjort mig i mit vægttab med siden her. Denne gang må jeg nok blive hængende lidt mere i vedligeholdelsesfasen ;-)
Katzen - jeg havde oprettet en dagbogstråd (Projekt selskabskjole), men synes ikke den helt gir mig det jeg har brug for. Jeg er allerede træt af overskriften, for nok motiverer selskabskjolen mig og det er da også den der sætter deadline for mig, men der er rigtig mange andre ting som motiverer mig, som måske kan virke lidt vigtigere end en selskabskjole :-) Så jeg tror jeg dropper den tråd igen. Jeg har også lidt svært ved at få tid til at kigge alle de mange dagbogstråde igennem, men en OK ide til alle der får noget ud af det - og fint at man kan læse lidt med hvis man støder på nogle, som man gerne vil følges lidt med. Jeg vil da lige gå ind og kigge i din tråd :-)
Nå men jeg skal jo også ha noget ros i dag:
- Maden i går aftes var lidt hurtig spaghetti med pølser og ketchup - ikke det sundeste, men ungerne elsker det og det er hurtigt. Men ROS til mig for at sørge for en ordentlig gang kogte gulerødder ved siden af til mig selv.
- De gulerødder jeg ikke fik spist til aften spiste jeg sammen med lidt saltede peanuts og et stort glas isvand til aften.
- Selvom jeg havde været til en times karate tog jeg også lige en gåtur på 4 km. Jeg har en udfordring med nogle kolleger om antal km tilbagelagt - der hjælper min karate jo ikke ;-)
- I det hele taget var jeg sej i går aftes. Spiste 5-6 bolcher - det var det eneste søde jeg fik. Plejer ellers at snacke om aftenen, men det blev altså ved gulerødderne og peanuts.
- Her til morgen tog jeg mig også tid til at sidde ned og spise ordentlig morgenmad.
- Jeg har allerede gang i andet glas vand (jeg plejer altid at have problemer med at få væske nok)
- Jeg har hentet en masse frugt.
13 år15. september 2011 kl. 10:27
Katj (slettet)
Dejlig positiv tråd!
Jeg skal have ros for:
At jeg spiser 5-6 gange om dagen
at jeg får trænet 3 gange i ugen
at jeg kan cykle i 49 minutter på motionscyklen
at jeg søger at finde måder at bibeholde motivationen til lang træningstid på
at jeg får MANGE grøntsager hver dag
at jeg cykler istedet for altid at tage bilen
Jeg skal have ros for:
At jeg spiser 5-6 gange om dagen
at jeg får trænet 3 gange i ugen
at jeg kan cykle i 49 minutter på motionscyklen
at jeg søger at finde måder at bibeholde motivationen til lang træningstid på
at jeg får MANGE grøntsager hver dag
at jeg cykler istedet for altid at tage bilen
13 år15. september 2011 kl. 10:54
bruger slettet
En lille positiv melding:
- Jeg gik hen og stemte til folketingsvalget og tilbage igen ca. 1 times gåtur.
- har været på besøg hos en ældre dame
- bagt lækre boller til den kommende uge
- Jeg gik hen og stemte til folketingsvalget og tilbage igen ca. 1 times gåtur.
- har været på besøg hos en ældre dame
- bagt lækre boller til den kommende uge
13 år15. september 2011 kl. 15:52
KarinaHadsten (slettet)
Dagens ros:
- Jeg har sørget for at sidde ned når jeg spiser.
- Jeg har spist stille og roligt.
- Jeg har her til aften virkelig haft lyst til noget sødt, men valgte at lave en lille portion græsk yoghurt med lidt sukker og vanille og med blåbær - mmmmmmm
- Til aftensmaden fik jeg masser af grøntsager.
- Jeg sprang ud med reklamer med ungerne med godt humør og tog det som den motion det er - 5 km gang med en reklamevogn.
- Jeg har sørget for at sidde ned når jeg spiser.
- Jeg har spist stille og roligt.
- Jeg har her til aften virkelig haft lyst til noget sødt, men valgte at lave en lille portion græsk yoghurt med lidt sukker og vanille og med blåbær - mmmmmmm
- Til aftensmaden fik jeg masser af grøntsager.
- Jeg sprang ud med reklamer med ungerne med godt humør og tog det som den motion det er - 5 km gang med en reklamevogn.
13 år15. september 2011 kl. 21:56
lilja (slettet)
Hvor er i bare gode alle sammen :)
I går fik jeg spist en masse kalorier, da jeg fik frokost på arbejdet som bestod af plankesandwich og senere om aftenen jo lige skulle fejre folketingsvalget med lidt til ganen. Jeg var dog meget opmærksom på hvilke ting jeg udvalgte til at snacke i: 85 % chokolade, sukkerfre gajoler og vingummi samt olieristede cachew nødder - Mums samtidig med at det ikke påvirker mit blodsukker så meget som meget andet og jeg kan dermed styre mig og kun tage lidt istedet for at gå amok :)
I dag har jeg været ude at løbe og jeg kan mærke at formen forbedres :)
I går fik jeg spist en masse kalorier, da jeg fik frokost på arbejdet som bestod af plankesandwich og senere om aftenen jo lige skulle fejre folketingsvalget med lidt til ganen. Jeg var dog meget opmærksom på hvilke ting jeg udvalgte til at snacke i: 85 % chokolade, sukkerfre gajoler og vingummi samt olieristede cachew nødder - Mums samtidig med at det ikke påvirker mit blodsukker så meget som meget andet og jeg kan dermed styre mig og kun tage lidt istedet for at gå amok :)
I dag har jeg været ude at løbe og jeg kan mærke at formen forbedres :)
13 år16. september 2011 kl. 19:50
Lovely
Tak for den gode (og nødvendige) tråd - vi, der er herinde er nok ikke altid for gode til at give os selv "credit""
Jeg skal have ros for:
At komme igennem weekenden uden at tage på, for første gang i evigheder
At tage denne fridag bare til mig - fordi jeg havde behov for det
Jeg skal have ros for:
At komme igennem weekenden uden at tage på, for første gang i evigheder
At tage denne fridag bare til mig - fordi jeg havde behov for det
13 år19. september 2011 kl. 08:42
Jeg skal have ros for....
- ikke at miste modet og håne mig selv fordi vægten til morgen sagde +1,5 kilo. Jeg tænkte ikke sundt i går, men fejrede min 3 års bryllupsdag med god bøf og et enkelt glas rødvin med manden. Og man tager jo ikke 1,5 kilo på på en dag, så mon ikke det meste er væk igen i morgen.
- at sætte mig ned og spise mine cornflakes+havregryn her til morgen selvom klokken egentlig var mange og jeg var sent på den.
- at fylde godt med gode grøntsager på min tallerken til frokost.
- at have overholdt mit max på 2 kopper automatkakao dagligt. (Og de bliver naturligvis tastet ind).
- at have sagt fra til Tupperwareparty i aften, så jeg ikke stresser unødvendigt når jeg også skal have unger og mig selv til karate og samtidig skal lave mad. Jeg er alene med ungerne i dag.
Ahhhh hvor føles det rart - prøv det. Hvad skal DU have ros for?