#12 af krølle83 (slettet)
Kaloriegennemsnit
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+krølle83 (slettet)
re: Kaloriegennemsnit
omkring 1200 kalorier pr. dag. Nogle dage er jeg desværre ikke god nok til at få spist noget med nok kalorier i. Så der er det måske kun 1000 :/ Men jeg er igang med at blive bedre til at det minimum skal være 1200 :)
Jeg har tabt 33-34 kg siden april... Dyrker motion dagligt og det vil jeg blive ved med. Så SKAL blive bedre til at forkæle mig selv engang i mellem :) Man kan jo sagtens forkæle sig selv med noget lækkert som ikke er alt for usundt :)
Jeg har tabt 33-34 kg siden april... Dyrker motion dagligt og det vil jeg blive ved med. Så SKAL blive bedre til at forkæle mig selv engang i mellem :) Man kan jo sagtens forkæle sig selv med noget lækkert som ikke er alt for usundt :)
13 år8. september 2011 kl. 11:46
Cloud (slettet)
Jeg spiser vist ret meget ifht. de fleste herinde ;)
Jeg orker ikke at sulte, så skruer jeg hellere op for motionen. Jeg motionerer 6 dage om ugen, både kredsløb- og styrketræning og spiser i gennemsnit for 2400 kcal pr. dag. Siden sidst i Juni har jeg tabt mig fra 86 kg til 79. Mit mål er på et tidspunkt at nå 74-75 kg. Jeg er 178 cm høj.
Jeg orker ikke at sulte, så skruer jeg hellere op for motionen. Jeg motionerer 6 dage om ugen, både kredsløb- og styrketræning og spiser i gennemsnit for 2400 kcal pr. dag. Siden sidst i Juni har jeg tabt mig fra 86 kg til 79. Mit mål er på et tidspunkt at nå 74-75 kg. Jeg er 178 cm høj.
13 år9. september 2011 kl. 16:37
GreteB (slettet)
> Cloud: Du ikke kun spiser, men forbrænder vist også meget mere end de fleste :)
Selv forbrænder jeg ca. 2250 kcal/døgn, så det er da godt jeg kan spise (meget) mindre end 2400 kcal om dagen og stadig føle mig mæt. For ja, sulten det orker jeg heller ikke at være.
Selv forbrænder jeg ca. 2250 kcal/døgn, så det er da godt jeg kan spise (meget) mindre end 2400 kcal om dagen og stadig føle mig mæt. For ja, sulten det orker jeg heller ikke at være.
13 år9. september 2011 kl. 19:27
Cloud (slettet)
GreteB: Ja, det er godt, at man kan blive mæt for mindre, hvis man ikke forbrænder så meget :) At sulte er det værste jeg ved :)
Jeg har bare svært ved at sætte mig ind i, hvordan man kan nøjes med at spise for 1000-1200 kcal om dagen, det har jeg jo brugt allerede ved frokost tid :) Men det må vel være det høje aktivitetsniveau der øger sulten og kaloriebehovet + min højde og størrelse? :)
Jeg føler mig bare som en grovæder ved siden af I andre ;) Men så længe jeg taber mig, er det nok i orden :)
Jeg har bare svært ved at sætte mig ind i, hvordan man kan nøjes med at spise for 1000-1200 kcal om dagen, det har jeg jo brugt allerede ved frokost tid :) Men det må vel være det høje aktivitetsniveau der øger sulten og kaloriebehovet + min højde og størrelse? :)
Jeg føler mig bare som en grovæder ved siden af I andre ;) Men så længe jeg taber mig, er det nok i orden :)
13 år9. september 2011 kl. 19:54
GreteB (slettet)
> Cloud: Du er en grovæder! Og godt for dig! :)
Der en ingen tvivl om at det er dit høje aktivitetsniveau der sætter din sult og dit kaloriebehov, tingene hænger trods alt sammen. Det gjorde det også for mig en gang, indtil jeg begyndte at spise for meget og røre mig for lidt og til sidst endte med at veje alt for meget.
Da jeg er en doven hund besluttede jeg at gøre noget ved det første (spise mindre), fremfor at ændre ved det andet (jeg rører mig stadig for lidt), og det har virket ok. Jeg kan godt spise mig mæt på 1500 kcal om dagen, men det skal da ikke være nogen hemmelighed, at jeg glæder mig til den dag jeg får 750 kcl mere at gøre godt med :)
Så skal der bages æbleskiver!! :P
Der en ingen tvivl om at det er dit høje aktivitetsniveau der sætter din sult og dit kaloriebehov, tingene hænger trods alt sammen. Det gjorde det også for mig en gang, indtil jeg begyndte at spise for meget og røre mig for lidt og til sidst endte med at veje alt for meget.
Da jeg er en doven hund besluttede jeg at gøre noget ved det første (spise mindre), fremfor at ændre ved det andet (jeg rører mig stadig for lidt), og det har virket ok. Jeg kan godt spise mig mæt på 1500 kcal om dagen, men det skal da ikke være nogen hemmelighed, at jeg glæder mig til den dag jeg får 750 kcl mere at gøre godt med :)
Så skal der bages æbleskiver!! :P
13 år9. september 2011 kl. 20:45
calcit
Jeg har ikke sultet - men jeg har heller aldrig været grovæder......jeg har fået lidt andre råvarer og det har betydet et godt forløb. For mig betyder det fysiske meget med nedsat funktionsniveau. Jeg har fået det bedre i mine led mindre smerter...og det kunne slik og kager ikke opveje. Jeg savner ikke noget.......og slet ikke smerterne. Men det skal man have prøvet bogstaveligt talt at være lagt ned for at kunne forstå. Jeg kommer aldrig til at cykle elller løbe jeg har måttet finde andre livsværdier....og det er heldigvis intet problem.
13 år9. september 2011 kl. 20:57
Har talt kalorier i en måned nu, men kan ikke se noget på vægten :-( (tror/håber det er min vægt der har tekniske problemer, for kan se det på mine bluser og mit taljemål (minus 2 cm)
Håber at tabe ca 20 kg på et år.