NU er det NU

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: NU er det NU
Hvis du bliver meget demotiveret af at du "kun" taber et halvt kilo om ugen skal du gøre noget. Du har flere muligheder synes jeg. Enten skal du vælge at lytte til de velmenende gode råd, som de fleste steder lyder på at et sundt vægttab ligger på max ½ kilo om ugen og så glæde dig over dit sunde vægttab. Det synes jeg faktisk under alle omstændgheder at du skal. Hvis du stadig kan blive demotiveret af at det ikke går hurtigere kan jeg anbefale at du tager til en diætist og får målt din fedt%. Jeg har en veninde, som har gået til diætist en periode. Og ud over de gode råd og samtaler hun har med diætisten får hun også målt vægt og fedtprocent. Og der fremgår det ofte at selvom hun måske kune har tabt ½-1 kilo, så er vægttabet i fedt højere. Dvs. ud over at der er et decideret vægttab, så er noget af fedtet desuden omdannet til muskler. Så det reelle fedttab ligger højere end vægttabet. Det er da noget man kan forholde sig til. Men derhjemme kan du bare ikke se det på vægten. Og først efter et stykke tid kan du se det på målebåndet.
13 år20. juli 2011 kl. 15:37
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år20. juli 2011 kl. 15:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...