#52 af karina lykke (slettet)
Karina's nedtur.
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+karina lykke (slettet)
Tak
Tak for alle jeres kommentarer :-) I aner slet ikke hvor meget i hjælper mig i mit vægttab. Bare det at jeg ved at der er nogen der læser hvad jeg skriver er SÅÅÅ motiverende. At der så er nogle der kommenterer også er bare super :-) Og TAK for alle jeres gode råd :-)
Er spændt på weekenden, i morgen når jeg har fri fra job tager vi 3 dage op til svigermor. Hendes computer er fra 1800 tallet så jeg har på forhånd opgivet tanken om at få tastet mad ind. Men synes egentlig jeg har ret godt styr på det med mængderne og kalorierne så tror jeg er klar til en weekend uden madital.
Udfordringen bliver jo at lade fristelserne være. Der poppede en lille tanke op bagerst i hovedet i morges, når nu jeg ikke taster ind så er der jo ingen der opdager det, det er jo nærmest gratis...
Ja, sådan virker min hjerne stadig. Men humøret er højt og motivationen er i top, så det skal nok gå :-)
God weekend til alle :-) Lidt i god tid, men vi er da halvvejs mod weekend :-)
Er spændt på weekenden, i morgen når jeg har fri fra job tager vi 3 dage op til svigermor. Hendes computer er fra 1800 tallet så jeg har på forhånd opgivet tanken om at få tastet mad ind. Men synes egentlig jeg har ret godt styr på det med mængderne og kalorierne så tror jeg er klar til en weekend uden madital.
Udfordringen bliver jo at lade fristelserne være. Der poppede en lille tanke op bagerst i hovedet i morges, når nu jeg ikke taster ind så er der jo ingen der opdager det, det er jo nærmest gratis...
Ja, sådan virker min hjerne stadig. Men humøret er højt og motivationen er i top, så det skal nok gå :-)
God weekend til alle :-) Lidt i god tid, men vi er da halvvejs mod weekend :-)
13 år20. juli 2011 kl. 17:32
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år21. juli 2011 kl. 08:57
karina lykke (slettet)
Nå...
Det gik jo så ikke helt som planlagt. Jeg kunne ikke styre fristelserne som jeg troede jeg kunne. Jeg har nogenlunde overholdt måltiderne, men der er røget gode sager ind imellem måltiderne. Sådan er det bare, jeg gider ikke bekymre mig om det, hvad så om jeg har taget et kilo på den her uge, så varer mit vægttab bare en uge mere. Det er jo ikke ferie hele tiden, og hvis ikke jeg kan nyde det engang imellem så er det sgu for træls!!
I morgen går det hjemover, heldigvis. For selv om jeg ikke har dårlig samvittighed så sker der jo nogen med kroppen når man pludselig spiser alt det man ellers har lagt på hylden. Jeg har halsbrand og er forstoppet (undskyld detaljen), og så er jeg tørstig konstant efter 3 dage med for meget sukker og salt. Men i morgen er vi tilbage på ret kurs igen og jeg kommer hjem til min egen computer der vil tillade mig at taste ind :-)
I morgen går det hjemover, heldigvis. For selv om jeg ikke har dårlig samvittighed så sker der jo nogen med kroppen når man pludselig spiser alt det man ellers har lagt på hylden. Jeg har halsbrand og er forstoppet (undskyld detaljen), og så er jeg tørstig konstant efter 3 dage med for meget sukker og salt. Men i morgen er vi tilbage på ret kurs igen og jeg kommer hjem til min egen computer der vil tillade mig at taste ind :-)
13 år23. juli 2011 kl. 22:01
Jeg vil bare lige sige, at jeg synes, du kæmper en brav kamp. Og så et lille råd:
Du skriver på et tidspunkt, at for dig er det alt eller intet. Så når du køber en pose chips eller noget andet i den dur, så spiser du det HELE, ellers køber du det ikke (ret mig, hvis jeg har misforstået dig??). Sådan har jeg det også - enten spiser jeg det hele, ellers skal jeg slet ikke have noget. Og jeg kan godt lide chokolade, kage og alle de søde ting og sager!! Forestil dig, hvordan det kan udvikle sig!
Jeg er heldigvis ikke der, hvor jeg vejer for meget. Men for mig hjælper det ikke at købe alle de der usunde fristelser - OVERHOVEDET. På den måde har jeg "kun" sunde ting og sager i huset, som jeg kan grovæde i, og det er indimellem ikke særlig lokkende, hvis jeg har lyst til is og kage. På den måde undgår jeg at falde i fælden hele tiden. Og når jeg står i et supermarked, så husker jeg på, hvor mange kalorier, der er i de fristelser, jeg går og kigger på. Hvis jeg så skal til at stoppe op for at granske deklarationen bagpå, så lader jeg som regel helt være med at tage varen op. Jeg synes, det er for pinligt at stå der, normalvægtig som jeg er, og kigge på næringsindholdet i en plade chokolade eller kiks.
Det kan godt være, at manden i huset eller ungerne ikke synes om ovenstående taktik, men jeg er sikker på, at hvis du sætter dig ned og fortæller dem, hvor vigtigt en sådan huspolitik er for dig og for, at du skal have det godt med dig selv og leve et sundt, langt og lykkeligt liv, så vil de gå med til det!
Desuden er planlægning hjemmefra genialt! Skriv ned på en liste, hvad der mangler af sunde fødevarer og følg så denne liste. Reglen er, at man IKKE må have noget med hjem, som IKKE i forvejen stod på sedlen. Det kan være svært, men det er en rigtig god vane!
Håber du kan bruge noget af ovenstående :-)
Michy