Karina's nedtur.

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Karina's nedtur.
Nu tænker jeg det er den rette tid til min egen tråd.
Jeg opretter den nu fordi jeg her 14 dage inde i slankekur nr. 927 er begyndt at slække på det.

Jeg arbejder til daglig som social og sundhedsassistent på et stort plejehjem, jeg arbejder i et team på 3 sosu-assistenter og en sygeplejerske hvor vi arbejder med akutte og komplekse ældre, altså meget palliativ og terminal pleje. Der udover er jeg noget vi kalder Familie kontakt og er vejleder for sosu-elever og sygeplejestuderende. Jeg har et arbejde jeg elsker, men det er travlt og arbejdsdagene er lange og skiftende dag, aften og nat.

Nå, man det var jo så en længere historie der egentlig ikke er særlig relevant, og så alligevel, for er der noget ældre mennesker godt kan lide så er det kage, chokolade og kaffe, og helt i rigelige mængder. Nu sidder jeg her hjemme efter en laaaaang weekend hvor jeg har haft alt for travlt, jeg har spist min mad i etaper, nogle gange gående på vej til næste beboer. Så er det at der sniger sig en lille djævel ind i mit hoved, nu har du fortjent lidt chokolade.... og kage..... og lidt mere chokolade.... og lidt is..... og, uhhhh se, småkager....

Ej jeg er frygtelig, jeg overspiser og trøstespiser. Generelt er jeg bare rigtig god til at spise. Og især i smug, er jeg den eneste der har gjort det?? Dumt spørgsmål, selvfølgelig er jeg ikke det, men hvor vil det være rart at høre andre sige de også har gjort det. Jeg har gemt mad for min mand, kager, chips, slik, i mit sengebord, kurven med strømper og hvor ved jeg.
Øv hvor føler jeg mig dum, ulækker og ynkelig....

Men nu er jeg altså begyndt at slække på kuren og køre mad indenbords det ikke skal der ind. Og jeg vil ikke mere, vil simpelthen ikke være så stor mere. Jeg er led og ked af at jeg ikke kan køre i karrusel med min 3 årige søn, at jeg 90 % af tiden under en biograf film sidder og forsøger at indskrænke mit korpus mens jeg får ondt i røv og ben fordi jeg er anspændt og bare ikke kan være i sædet, jeg er ked af at når min søn vil lege så må jeg holde pause, "kom nu mor, løb" Desværre, mor er alt for tyk :-(

Nå, det var nok ynk, jeg har gjort det her mod mig selv, det og så den stofskifte sygdom jeg har, men den undskyldning er altså ikke gangbar længere. Nu er det nu, og det her bliver super! Er sååå glad for madital.dk det fungerer bare for mig og det her skal nok lykkedes.

Men nu har jeg altså oprettet en tråd, så nu hænger i på mig og jeg på jer ;-)

Er du nået helt til enden?? Respekt :-D

Karina Lykke
13 år20. juni 2011 kl. 00:16
re: Karina's nedtur.
Nej du er ikke den eneste der har spist i smug, jeg har nogle gange taget mig i at tænke at jeg kun må spise usundt sammen med andre.

Dog har jeg ikke haft behovet for at skjule det for min mand eller gemme slik/kager/chips eller lign. Ofte er indkøbene også foretaget sammen med ham.

Har du ikke mulighed for at have noget frugt eller andet lækkert og sundere på kontoret du kan tage i stedet for kage/chokolade?

Og nu når frokosten ofte er i etaper og på farten, er det så ikke en ide at planlægge frokosten ud for det? Så du evt har en masse små lækre madder du ser frem til i stedet for en mad der har været åbnet flere gange?

Og du får altså respekt herfra for at starte denne tråd.

Håber der kommer en masse succes herinde og du er jo godt på vej - hæng i!
13 år20. juni 2011 kl. 09:08
Jeg arbejder på et botilbud hvor der også er lækkerier i stor stil...Jeg har sørget for at det er danske jordbær og så med lidt cheasy vanilje yoghurt i....lækkert så må de andre gerne snolde... men jeg kan godt følge dig ...hvorfor er det så svært når man gerne vil...tror at man skal tage små skridt af gangen, det er jo mange vaner og måske mange års vaner der skal ændres....giv dig selv lov til et halvt stykke kage....jeg syntes i øvigt at lidt light sodavand kan hjælpe mig
13 år20. juni 2011 kl. 10:35
Hej Karina.
Prøv at købe nogle af Nupo`s måltidserstaningsbar, den med chokolade smag smager fuldstændig som en hvilken som helst anden chokoladebar.
Fordelen her er at du kan gøre det med god samvittighed da det rent faktisk er et sundt mellemmåltid!
13 år20. juni 2011 kl. 15:28
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år20. juni 2011 kl. 18:39
Fedt at du er kommet herind og respekt for at du har startet denne tråd. Skal nok holde øje med dig :p

kender også udmærket til det med at gemme slik og andre usunde sager. Det sjove er at når det så modsat går godt, vil jeg meget gerne fortælle om, hvor dygtig jeg er.

Held og lykke med dit projekt, glæder mig til at følge det
13 år20. juni 2011 kl. 19:09
Hvor jeg dog kender det med at gemme slik/chokolade-papir. Det gjorde jeg også i rigtig mange år, og var overbevist om, at min mand ikke vidste noget. Men selvfølgelig gjorde han det.
13 år20. juni 2011 kl. 19:18
Det har jeg også gjort og gør det stadig. det handler nemlig også om at min mand ikke skal vide hvor meget og hvad jeg spiser. Pinligt, ja, men jeg kan heller ikke overskue at skulle fortælle andre hvor meget usundt jeg propper i mig selv i de perioder hvor mit overforbrug er værst.
13 år20. juni 2011 kl. 22:02
Hvor er det her bare super!! Synes virkelig det er dejligt at høre at der er andre der har haft det som mig, og det der med at gemme tomme poser i skraldespanden, hold op hvor har jeg gjort det mange gange.

Og min mand vidste det da godt, men man lever i total fornægtelse og jeg har virkelig troet jeg har skjult det godt.

Da jeg mødte min mand for 6 år og 30 kilo siden havde jeg ikke røget i 6 mdr. da vi så skulle flytte sammen, fik jeg den perfekte undskyldning for at begynde igen, det var ikke helt nem at flytte sammen, så jeg var jo NØD til at ryge for at klare det. Jeg røg så i smug (troede jeg) i 5 år. Hver gang jeg kom hjem og han sagde jeg lugtede af røg blev jeg vred og sagde at jeg sgu da ikke kunne gøre for at andre mennesker røg og det satte sig i tøjet, så holdte han op med at spørge.
For 6 mdr. siden holdte jeg op med at skjule det, jeg røg for første gang mens han så på det, jeg brød mig ikke om det. Jeg holdte op fra den ene dag til den anden.

Princippet i min kur er lidt det samme, jeg har lagt kortene på bordet. Jeg har fortalt ham hvad jeg vejer, at jeg gemmer mad osv. Og han ved det jo, han er jo hverken blind eller dum. Men det er en af grundene til at det virker anderledes den her gang, og motivationen er helt i top :-)

Jeg er heldigvis ikke afhængig af sukker, søde sager har aldrig været min store last, siger jeg mens jeg først skriver jeg spiser is, kage og chokolade, men jeg gør det mere af vane, jeg har jo altid været vant til at spise den slags, det er det jeg kender og jeg er GOD til det.
Til gengæld er jeg afhængig af chips, men har holdt mig fra dem i 14 dage :-D Det er mange år siden der er gået så lang tid, har egentlig heller ikke lyst til det. Jeg har lovet mig selv en lille pose chips når jeg har tabt 10 kilo, jeg har tabt 5, så nu må vi se om jeg overhovedet vil have dem når jeg rammer de 10 kilo, hvor kunne det være fedt at stå nede i Føtex 10 kilo mindre og så slet ikke have lyst til chips...

Nå, men i dag har været super stressende på arbejde. Men jeg tog mig tid til at spise min mad, det gjorde jo så også at mit blodsukker ikke dykkede så jeg havde ingen problemer med at holde mig fra de søde sager.
Jeg har aftalt med mit team at alt det søde skal ud fra vores kontor og ind i personalestuen i stedet, der har jeg så sjældent tid til at være så det frister ikke så meget så.
I stedet tog jeg ud og købte en frugtskål og masser af lækker frugt som jeg tager med i morgen, så vil jeg foreslå at vi skiftes til at købe frugt. Ud af et team på 4 har de 3 af os lidt for meget sul på kroppen, så mon ikke de er med på den ;-)

Og jeg bliver ved og ved og ved..... Mon ikke i med tiden slipper for mine laaaaange opdateringer ;-)
13 år20. juni 2011 kl. 22:18
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år20. juni 2011 kl. 23:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...