Karina's nedtur.

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Karina's nedtur.
Så fortsætter jeg med grønsagerne :-)
Altså når jeg har fordøjet den mega pizza jeg har konsumeret her til aften. Ej, hvor er jeg træt af mig selv :-((((

Jeg er blevet besat af min badevægt, så meget at jeg vejer mig 5-6 gange om dagen og bliver deprimeret hvis ikke den står på det samme eller er gået ned siden sidste gang. Jeg har min mens. lige nu så jeg VED at vægten går lidt op, det er 100 grader i dag, jeg er tyk så jeg VED at jeg får mere vand i kroppen end de magre cykler. Jeg VED en hel masse, alligevel er min vægt blevet min værste fjende. Jeg har bedt min mand om at tage batteriet og ikke give mig den igen, men han gider jo ligesom ikke høre på mit råben og skrigen, så han giver mig den selvfølgelig til sidst. Så giver jeg ham den igen og så fortsætter vi sådan. Nu har han sagt at han ikke gider tage den mere, han kan tage vægten og kyle den af h.... til, ellers gider han ikke hjælpe mig. Jeg kan godt forstå han er træt af mig, jeg har været alt for meget de sidste par dage. Nu har jeg en ny taktik, jeg har givet min mor batterierne og aftalt at jeg må hente batteriet hver onsdag aften så jeg kan veje mig torsdag morgen. Det tror jeg er en god løsning, men hold kæft hvor jeg synes det er noller at det kommer så langt ud....
Og det kom derud da jeg i frustration, afmagt, depression og midlertidig sindssyge åd en hel pizza :-((( Gik straks ind og vejede mig og selvfølgelig går vægten yderligere op når man lige har spist, blev så trist at jeg seriøst overvejede at gå ud og brække mig...

Nu kan jeg ikke veje mig hele tiden, når jeg står op i morgen er jeg færdig med at være deprimeret over den stakkels pizza jeg så skamløst vold-åd. Og det der er så dumt er at jeg jo ikke vil nægte mig selv noget, havde jeg nu bare spist et enkelt stykke og supleret med salat havde det jo været fint, men det magtede jeg så ikke lige i dag. Øv, øv, øv...

Og Vestrup: Man må gerne grine af mine flagrende mormor arme, snart er de væk så det er jo med at gøre det mens muligheden er der :-D
13 år27. juni 2011 kl. 20:22
Jeg synes du skulle snakke med lægen om din besættelse med vægten og lysten til at kast op.
13 år27. juni 2011 kl. 21:54
Miaengel, tak for din bekymring :-)

Jeg skynder mig lige at sige at jeg aldrig kunne komme i tanke om at kaste min mad op, det skulle heller ikke forstås som havde jeg lyst til det. Det har jeg bestemt ikke. Det var mere en desperat tanke fordi jeg var træt af mig selv for at have givet efter :-)

Jeg er arvelig disponibel for depressioner, vi mangler evnen til at producere tilstrækkeligt af signalstoffet serotonin. For lidt serotonin = depression.
Påvist har jeg, min søster, min far, min faster og min farmor denne "defekt", sandsynligvis også både min olde og tipoldemor.
Jeg har det der hedder en kronisk/tilbage vendende depression. Jeg har lidt af voldsomme depressioner siden jeg var 13, gik til 100vis af psykologer, psykiatere, hypnotisører, psykoterapeuter og alternative behandlere af alle mulige slags, indtil man fandt ud af at det er en fysisk og ikke psykisk defekt.

Jeg er derfor utrolig selvbevist, og vil derfor ikke komme til at lide af tvangstanker, handlinger eller lignende. Jeg får simpelthen stoppet det inden det kommer dertil. Jeg har lært at meditere og føle efter. Så jeg har ikke et problem, det stopper inden det starter :-)
Men jeg er glad for din bekymring, det skal du have tak for :-)
13 år27. juni 2011 kl. 22:12
I stedet for at kalde din vægt din værste fjende så er det din værste udfordring......sådan ser jeg på det.......
13 år28. juni 2011 kl. 16:10
Hej Karina

Er du kommet op på hesten igen? Ellers får du lige et bette skub ;-). Ja du spiste pizza ...kan du så bare lovliggøre den i dit hovede og så ellers fortsætte den sunde livsstil. For mig eget vedkommende har jeg en "gulerod" til min aftenskaffe. MIn dag har været god hvis jeg har plads til 2 eller 3 kanel knækbrød fra Wasa.(uden noget på)
Jeg er også slave af vægten....HVER morgen. Men har efterhånden accepteret at den ikke falder hver dag på kur. Specielt ikke i den her varme hvor min ankler og fødder hæver til elefantstørrelse sådan ca.
Håber du stadig har modet :)
Kram
13 år29. juni 2011 kl. 19:55
Jeps, jeg er back on track :-) Jeg er kommet mig over min pizza ædeflip og er kommet frem til at det er ligegyldig, det betyder ikke noget at jeg en enkelt dag spiste en pizza, hovedsagen er at jeg ikke gør det hver dag :-)
Jeg er også blevet ok venner med vægten, jeg har bestemt mig for at det er ok at veje sig hver dag, men det er kun en gang i ugen vægten virkelig tæller, lige pt. er det om torsdagen da jeg så taster ind i "ugens taber", så vil jeg forsøge ikke at bekymre mig så meget om det de andre dage.

Jeg har ferie nu og det er lidt en udfordring kan jeg godt mærke, det er ikke madlavning jeg har mest lyst til lige i tiden. Men hvis vi ser bort fra pizzaen så har jeg holdt mig i skindet, så alt i alt er jeg ret stolt.

Hvad med dig Dorte? Er du kommet over studenter ugen og godt i gang med kuren? Håber du har fået en god start.

Karina
13 år30. juni 2011 kl. 08:59
Imorgen står den på studentergilde. Det komme nok ikke til at gå helt stille for sig på kaloriefronten. Jeg har bestemt mig for at lørdag fra jeg har fået min frokost rives ud af kalenderen, gider simpelthen ikke sidde og have dårlig samvittighed over at være til fest, gider heller ikke spekulere på hvor mange kalorier der er i maden og ikke mindst den flaske rødvin jeg sandsynligvis ene og alene konsumerer under maden :-/ Ja, jeg elsker rødvin og jeg elsker også en god øl, så lur mig om ikke der ryger sådan et par stykker indenbords også :-D
Og søndag betaler jeg prisen for rødvinen og så er jeg nød til at have ristet hvedebrød og kakaomælk, ellers kommer jeg aldrig ovenpå igen :-D
Men søndag middag er jeg tilbage på kur, men der bliver altså lige rykket et døgn ud der ikke bliver tastet ind. Det skal der altså være plads til.
God weekend til alle :-D

Karina
13 år1. juli 2011 kl. 21:08
Fuck... (undskuld udtrykket) men I er sq nogle seje tøser... Er ny herinde og har siddet og kigget lidt rundt i forum herinde.
Jeg er igang med et større vægttab også... Startede ud med at veje 116 kg... skal da lige love for, at det fik mig til at ændre min livsstil. Og må sige det virker... Det er herligt.
Faldt over siden her, hvor er det bare fantastisk at kunne læse om og skrive med andre i samme situation som en selv... når nu vennerne og familien ikke lige har brug for at smide en masse kg :) Det viser jo lidt man ikke er helt alene i kampen.
By the way, så har jeg lige været på vægten i dag 94,6 kg... Sq en dejlig følelse det går den vej, selvom der stadig er lidt vej :)
(startede den nye MEGET sundere livsstil sidste i marts måned og har det SÅ godt med det - og ja, jeg snupper også ind i mellem en lille håndfuld chips eller en lille pose slik når jeg er i biografen... det skal der være plads til)
13 år1. juli 2011 kl. 21:15
Hej igen

Ja jeg er over studenterugen, så nu går det bedre med at passe på. Sprang endda over kagemand på job i dag :-o men var til afskedstamtam x 2 i går ...det blev lidt dyrt men kom ikke på sa mange kalorier at det ville forhøje vægten. Jeg har stillesiddende arbejde og dyrker ikke motion, så det vil tage sin tid at komme ned ;-)
Godt du er ovenpå igen og nyd studenterfesten!! Bare husk at det godt kan vare en uge inden spiritus sætter sig ...
13 år1. juli 2011 kl. 22:24
Pyhh... Er endelig ovre lørdagen, det var en fantastisk studenterfest, men med alt for meget mad, kage og alkohol. I dag betaler jeg prisen, af uvisse årsager er jeg sluppet fuldstændig for tømmermænd, har til gengæld så fået halsbrand og sure opstød af alt det mad og alkohol.

Idag er vi på den igen, men igår har kostet dyrt i ugens kalorieregnskab, så står jeg bare stille den her uge er det vist fint :-)
13 år3. juli 2011 kl. 17:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...