Min uge på suppekuren
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+vestrup
Status på dag 4
Så er dag 4 på min suppekur overstået. Dagen havde jeg frygtet da jeg udover suppen kun måtte spise bananer (op til 8 stk) plus drikke 3 dl skummetmælk. Men er kommet forbavsende let gennem dagen. Måske forsi jeg har været travt optaget på arbejdet, hvor vi har haft en seminar om innovation.
Dagen startede med et fald i vægten på 400 g, så efter de 3 første dage er der røget noget mindre en forventet, nemlig 700 g ialt.
Har indtaget 1075 kcal og dagen har set således ud
Morgen: 1 banan
Formiddag 100 g suppe plus 2 bananer
Frokost: 500 g suppe med en banan i (skåret i skiver, det fungerede godt, gav suppen en god "sød" kant og lidt tyggefornemmelse.
Eftermiddag: 2 bananer + 3 dl skummetmælk
Aften: 500 g suppe plus 1 banan i skiver i suppen og 1 banan til dessert.
Synes faktisk det går fint med kuren, men er godt nok skuffet over det manglende resultat på vægten. Men der er jo nogle dagen tilbage endnu.
Jeg føler ingen af de "bivirkninger" jeg har læst om fra andre der har prøvet kuren, men har mit nomale energiniveau. I dag har jeg dog tisset hver anden time eller noget i den stil. Håber ikke det fortsætter i nat!
Dagen startede med et fald i vægten på 400 g, så efter de 3 første dage er der røget noget mindre en forventet, nemlig 700 g ialt.
Har indtaget 1075 kcal og dagen har set således ud
Morgen: 1 banan
Formiddag 100 g suppe plus 2 bananer
Frokost: 500 g suppe med en banan i (skåret i skiver, det fungerede godt, gav suppen en god "sød" kant og lidt tyggefornemmelse.
Eftermiddag: 2 bananer + 3 dl skummetmælk
Aften: 500 g suppe plus 1 banan i skiver i suppen og 1 banan til dessert.
Synes faktisk det går fint med kuren, men er godt nok skuffet over det manglende resultat på vægten. Men der er jo nogle dagen tilbage endnu.
Jeg føler ingen af de "bivirkninger" jeg har læst om fra andre der har prøvet kuren, men har mit nomale energiniveau. I dag har jeg dog tisset hver anden time eller noget i den stil. Håber ikke det fortsætter i nat!
13 år12. maj 2011 kl. 22:14
Jane Dough (slettet)
re: Status på dag 4
Hov, op til 8 stk. bananer??
Så er jeg ikke sikker på det er den samme version vi følger, for i min version måtte jeg max på 3! Bananer er jo propfulde af kulhydrater... Jeg håber dog alligevel du ser udsvinget, jeg ser det altid voldsomt efter den dag (jeg har været på suppekuren et par gange, og har RIGTIG gode erfaringer med den til at smide "de sidste kilo").
Så er jeg ikke sikker på det er den samme version vi følger, for i min version måtte jeg max på 3! Bananer er jo propfulde af kulhydrater... Jeg håber dog alligevel du ser udsvinget, jeg ser det altid voldsomt efter den dag (jeg har været på suppekuren et par gange, og har RIGTIG gode erfaringer med den til at smide "de sidste kilo").
13 år13. maj 2011 kl. 03:25
vestrup
antal bananer
Hej Jane; mærkeligt med de bananer. Min siger 8 stk bananer og det er da noget af en forskel til dine 3. Hvis ud følger med vil jeg da gerne høre, hvis der er andre dage, der afviger fra din plan. God weekend til dig
13 år13. maj 2011 kl. 17:14
vestrup
Status på dag 5
Hård - det er hvad jeg synes dagen i dag har været.
Udover suppen må jeg spise op til 300 g magert kød plus 6 tomater. Hver gang jeg spiser en tomat skulle jeg drikke et stort glas vand.
Min mave rumler og det føles som om jeg har tynd mave uden dog at have det, men den der fornemmelse af at (undskyld til sarte sjæle) at lige om lidt skal det gå hurtigt med at komme på wc har jeg haft siden i formiddags. Jeg har virkelig manglet noget at gnave i. Er fristet til at spise noget, men ikke så meget fordi jeg er sulten mere fordi jeg trænger til noget andet. Men har sat post-it lapper på køleskabet og relevante skabsdøre, hvorpå der står NEJ. Det skal da kunne sig gøre at overholde en 7 dages kur uden at gå i spåner.
Men dejligt at få noget kød.
Kalorieindtaget i dag er 750 (forudsat at jeg holder stand og nøjes med den planlagte aftensmad) og dagen har set således ud:
Morgen: 1 tomat + 50 g tørstegt kyllingebryst
Formiddag: 100 g suppe + 1 tomat
Frokost: 450 g suppe med 100 g g tørstegt kylingebryst i + 1 tomat
Eftermiddag: 2 tomater
Aftensmad: 1 tomat + 450 g suppe med 130 g kyllingebryst i.
Har ikke fået mange kalorier i dag, så tror jeg kommer til at gå sulten i seng...men vil gøre alt for at holde kuren.
Udover suppen må jeg spise op til 300 g magert kød plus 6 tomater. Hver gang jeg spiser en tomat skulle jeg drikke et stort glas vand.
Min mave rumler og det føles som om jeg har tynd mave uden dog at have det, men den der fornemmelse af at (undskyld til sarte sjæle) at lige om lidt skal det gå hurtigt med at komme på wc har jeg haft siden i formiddags. Jeg har virkelig manglet noget at gnave i. Er fristet til at spise noget, men ikke så meget fordi jeg er sulten mere fordi jeg trænger til noget andet. Men har sat post-it lapper på køleskabet og relevante skabsdøre, hvorpå der står NEJ. Det skal da kunne sig gøre at overholde en 7 dages kur uden at gå i spåner.
Men dejligt at få noget kød.
Kalorieindtaget i dag er 750 (forudsat at jeg holder stand og nøjes med den planlagte aftensmad) og dagen har set således ud:
Morgen: 1 tomat + 50 g tørstegt kyllingebryst
Formiddag: 100 g suppe + 1 tomat
Frokost: 450 g suppe med 100 g g tørstegt kylingebryst i + 1 tomat
Eftermiddag: 2 tomater
Aftensmad: 1 tomat + 450 g suppe med 130 g kyllingebryst i.
Har ikke fået mange kalorier i dag, så tror jeg kommer til at gå sulten i seng...men vil gøre alt for at holde kuren.
13 år13. maj 2011 kl. 17:26
vestrup
glæde vendt til irritation
Glemte helt at skrive at vægten tog et godt dyk efter dag 4, nemlig ned til 71 kg, det vil sige 1,7 kg ialt efter 4 dage og jeg var super tilfreds.
Efter en hård dag i fredags satsede jeg jo på at den havde taget endnu et dyk lørdag morgen, på dag 6 af kuren. Men det havde den ikke. Stod helt stille. Irriterende.
I dag har jeg ikke haft mulighed for at veje mig, for er på weekend hos mine forældre. Har heller ikke vejet maden i går og dag. Det er godt nok heller ikke nødvendigt på kuren (lige bortset fra kød på dag 5), men har gjort det for at følge kalorierne.
Her kommer alligevel en oversigt over hvad jeg har spist i går på dag 5, hvor jeg udover suppen måtte spise grøntsager (minus ærter, majs, tomat, kartoffel) og magert kød i ubegrænset mængde:
Morgen: 1 agurk plus 1 gulerod
Formiddag: råkossalat med hvidkål, gulerod, rucolasalat, fennikel, agurk, radiser og hvidløg
Frokost: Suppe + 1 agurk og 4 gulerødder
Eftermiddag: Råkostsalat som formiddag plus 1 agurk
Aften: ovnbagte rødebeder, jordskokker, fenikkel og gulerødder, fasankød og blandet salat plus ristede kantareller.
Dagen var fin at komme igennem, men min mave er gået i stå. Plejer ikke at have problemer men kan mærke en forstoppelse og har ikke (og igen undskyld til de sarte over latrinære detajler) "lavet stort" siden fredag morgen. Føler mig tung og uoplagt. Maven er lettere udspillet og jeg tror de 1,7 kg allerede tabt igen er på. Men forhåbentlig kommer der gang i maven igen inden sidste vejning i morgen tidlig.
Efter en hård dag i fredags satsede jeg jo på at den havde taget endnu et dyk lørdag morgen, på dag 6 af kuren. Men det havde den ikke. Stod helt stille. Irriterende.
I dag har jeg ikke haft mulighed for at veje mig, for er på weekend hos mine forældre. Har heller ikke vejet maden i går og dag. Det er godt nok heller ikke nødvendigt på kuren (lige bortset fra kød på dag 5), men har gjort det for at følge kalorierne.
Her kommer alligevel en oversigt over hvad jeg har spist i går på dag 5, hvor jeg udover suppen måtte spise grøntsager (minus ærter, majs, tomat, kartoffel) og magert kød i ubegrænset mængde:
Morgen: 1 agurk plus 1 gulerod
Formiddag: råkossalat med hvidkål, gulerod, rucolasalat, fennikel, agurk, radiser og hvidløg
Frokost: Suppe + 1 agurk og 4 gulerødder
Eftermiddag: Råkostsalat som formiddag plus 1 agurk
Aften: ovnbagte rødebeder, jordskokker, fenikkel og gulerødder, fasankød og blandet salat plus ristede kantareller.
Dagen var fin at komme igennem, men min mave er gået i stå. Plejer ikke at have problemer men kan mærke en forstoppelse og har ikke (og igen undskyld til de sarte over latrinære detajler) "lavet stort" siden fredag morgen. Føler mig tung og uoplagt. Maven er lettere udspillet og jeg tror de 1,7 kg allerede tabt igen er på. Men forhåbentlig kommer der gang i maven igen inden sidste vejning i morgen tidlig.
13 år15. maj 2011 kl. 16:52
vestrup
Status på sidste dag
Så er dag 7 overstået, sidste dag i kuren, men det endelig resultat ses først på vægten i morgen tidlig.
I dag måtte jeg udover suppen spise fuldkornsris og grøntsager (minus ærter, majs, tomat og kartoffel) og jeg har spist følgende
Morgen: 3 gulerødder
Formiddag: råkostsaltat med broccoli, agurk, radise, gulerod, squash, hvidkål og hvidløg
Frokost: suppe med 1 dl kogte sorte ris
Eftermiddag: 2 agurker
Aften: Suppe med 2 dl kogte sorte ris plus råkostsalat som den til formiddag
I dag har heller ikke været slem at komme igennem, men er træt af min mave (se foregående indlæg) og håber der kommer gang i den igen.
Da jeg stadigvæk har 5 portioner suppe i fryseren overvejer jeg at tage 7 dage mere, da jeg tror på den udrensende effekt og tror at min krop lige skal i gang. Men det overvejer jeg lige i løbet af natten - kan jo også bare spise de 5 portioner til frokost i den kommende uge. Er nemlig ikke blevet træt af suppen og der er jo sket noget med vægten, som ellers ikke er sket på trods af måneder på 1200 kcal. Så måske jeg skal ned under 1000 kcal for at der sker noget. Men det er godt nok ikke mange kalorier
I dag måtte jeg udover suppen spise fuldkornsris og grøntsager (minus ærter, majs, tomat og kartoffel) og jeg har spist følgende
Morgen: 3 gulerødder
Formiddag: råkostsaltat med broccoli, agurk, radise, gulerod, squash, hvidkål og hvidløg
Frokost: suppe med 1 dl kogte sorte ris
Eftermiddag: 2 agurker
Aften: Suppe med 2 dl kogte sorte ris plus råkostsalat som den til formiddag
I dag har heller ikke været slem at komme igennem, men er træt af min mave (se foregående indlæg) og håber der kommer gang i den igen.
Da jeg stadigvæk har 5 portioner suppe i fryseren overvejer jeg at tage 7 dage mere, da jeg tror på den udrensende effekt og tror at min krop lige skal i gang. Men det overvejer jeg lige i løbet af natten - kan jo også bare spise de 5 portioner til frokost i den kommende uge. Er nemlig ikke blevet træt af suppen og der er jo sket noget med vægten, som ellers ikke er sket på trods af måneder på 1200 kcal. Så måske jeg skal ned under 1000 kcal for at der sker noget. Men det er godt nok ikke mange kalorier
13 år15. maj 2011 kl. 20:25
Frandsen1987 (slettet)
re: Status på sidste dag
Det lyder til at din uge på suppekur har været ganske udemærket, og også overkommelig at komme igennem.
Jeg glæder mig til, at høre hvad dit endelige resultat bliver :)
Jeg glæder mig til, at høre hvad dit endelige resultat bliver :)
13 år16. maj 2011 kl. 10:02
PEPSIIE
re: Status på sidste dag
Hej Vestrup
... Jeg har været igennem din tråd med suppekuren, men her er altså noget galt...
Jeg har selv været på den flere gange og har tabt mig fint, mellem 5 og 7 kg hver gang...
... du spiser altså ikke nok suppe, der skal en dyb tallerkenfuld til morgen, middag og aften, nu har du vel ikke blendet suppen, den skal nemlig tygges, tyggefasen er meget vigtig i denne kur, maven skal jo arbejde med noget...
Hvis du vælger at tage suppekuren igen, så husk at der skal være en pause på 14 dage mellem hver kur...
...Venter på at se dit slutresultat...
hilsen PEPSIIE
... Jeg har været igennem din tråd med suppekuren, men her er altså noget galt...
Jeg har selv været på den flere gange og har tabt mig fint, mellem 5 og 7 kg hver gang...
... du spiser altså ikke nok suppe, der skal en dyb tallerkenfuld til morgen, middag og aften, nu har du vel ikke blendet suppen, den skal nemlig tygges, tyggefasen er meget vigtig i denne kur, maven skal jo arbejde med noget...
Hvis du vælger at tage suppekuren igen, så husk at der skal være en pause på 14 dage mellem hver kur...
...Venter på at se dit slutresultat...
hilsen PEPSIIE
13 år17. maj 2011 kl. 11:53
vestrup
Konklusion på kuren
Jeg startede på 72,7 kg og mandag morgen ved sidste vejning stod vægten på 71 kg, men da min mave havde været gået helt i stå fra fredag og først kom igang i løbet af mandag vejede jeg mig igen tirsdag, da jeg tror det er det endelige resultat. Der stod vægten på 70 kg, så alt i alt 2,7 kg, hvilket jeg er super tilfreds med.
Har spist "normalt" mandag og tirsdag og vægten stod til morgen stadigvæk på 70 kg.
Jeg synes ikke kuren har været slem. Var sulten et par gange, men ikke noget der ikke var til at overleve:-) Ifølge kuren skulle man spise suppen hvis man følte sult, men min sult kom først ved sengetid og jeg kan ikke spise efter klokken 20 (cirka), da det giver mig mavekramper. Har ikke haft problemer med energi, hovedpine e.l., som jeg havde læst andre har oplevet. At maven gik i stå var dog noget uvant, plejer ikke at have problemer med den. Den fungerer heldigvis fint igen.
Suppen nåede jeg ikke at blive træt af og de fleste dage er der jo rigeligt at spise "ved siden af". Så Frandsen1987, den er overkommelig, så hvis du overvejer den tror jeg sagtens du kan klare det.
Jeg vil helt klart tage kuren igen, trænger virkelig til at der sker noget på vægten...
@pepsiie. I min udgave står der at man skal spise suppen mindst 1 gang om dagen, som et måltid, og at man selvfølgelig må spise så meget af den som man har lyst til og hvis man føler sult. Af de ting man så må spise ved siden af, måtte jeg også spise så meget som jeg havde lyst til (lige pånær tomat, banan og kød på dag 5, som der var begrænsninger på). Så der er åbenbart en del forskellige udgaver.
Jeg valgte at spise suppen 2 gange om dagen (1 stor dyb tallerken fyldt til randen hver gang). Spiste den en gang om morgenen og det vil jeg ikke være i stand til en hel uge, men kunne jo spise den til mellemmåltiderne i kombination med det man nu må spise den dag og på dagen hvor jeg har mulighed for det. er tit på farten og mellemmåltider er tit noget der kan gnaves i, mens jeg kører bil eller går rundt på lageret og checker ting. Det ville give mere suppe og jeg ville kunne klare det.
Blendede kun suppen grovt, men ikke så den skulle tygges. Tyggede i stedet i grøntsager, kød eller frugt ved siden af. Giver det stor forskel, tror du, om den er blendet eller ej. I min udgave står der at man selv kan bestemme.
Har spist "normalt" mandag og tirsdag og vægten stod til morgen stadigvæk på 70 kg.
Jeg synes ikke kuren har været slem. Var sulten et par gange, men ikke noget der ikke var til at overleve:-) Ifølge kuren skulle man spise suppen hvis man følte sult, men min sult kom først ved sengetid og jeg kan ikke spise efter klokken 20 (cirka), da det giver mig mavekramper. Har ikke haft problemer med energi, hovedpine e.l., som jeg havde læst andre har oplevet. At maven gik i stå var dog noget uvant, plejer ikke at have problemer med den. Den fungerer heldigvis fint igen.
Suppen nåede jeg ikke at blive træt af og de fleste dage er der jo rigeligt at spise "ved siden af". Så Frandsen1987, den er overkommelig, så hvis du overvejer den tror jeg sagtens du kan klare det.
Jeg vil helt klart tage kuren igen, trænger virkelig til at der sker noget på vægten...
@pepsiie. I min udgave står der at man skal spise suppen mindst 1 gang om dagen, som et måltid, og at man selvfølgelig må spise så meget af den som man har lyst til og hvis man føler sult. Af de ting man så må spise ved siden af, måtte jeg også spise så meget som jeg havde lyst til (lige pånær tomat, banan og kød på dag 5, som der var begrænsninger på). Så der er åbenbart en del forskellige udgaver.
Jeg valgte at spise suppen 2 gange om dagen (1 stor dyb tallerken fyldt til randen hver gang). Spiste den en gang om morgenen og det vil jeg ikke være i stand til en hel uge, men kunne jo spise den til mellemmåltiderne i kombination med det man nu må spise den dag og på dagen hvor jeg har mulighed for det. er tit på farten og mellemmåltider er tit noget der kan gnaves i, mens jeg kører bil eller går rundt på lageret og checker ting. Det ville give mere suppe og jeg ville kunne klare det.
Blendede kun suppen grovt, men ikke så den skulle tygges. Tyggede i stedet i grøntsager, kød eller frugt ved siden af. Giver det stor forskel, tror du, om den er blendet eller ej. I min udgave står der at man selv kan bestemme.
13 år18. maj 2011 kl. 10:27
Vægten var faldet 500 g her til morgen, ikke meget - håber Jane Dough har ret i at det giver udsving efter banandagen som er i morgen.
I dag må jeg spise frugt (minus banan) og grøntsager (minus ærter, majs og kartoffel) foruden suppen.
Skulle tidligt op da jeg er i København til møde i dag så da jeg vidste jeg ikke ville få suppe til frokost (må ikke have det med i håndbagagen) spiste jeg suppe klokken 6 i morges. Det var IKKE en fornøjelse, men jeg fik det da ned. Vil nemlig spise suppen til mindst 2 hovedmåltider.
Da jeg lige om lidt ikke kommer mere til computer i dag har jeg tastet resten af dagen ind (og håber jeg kan holde den) og jeg ender på 1050 kalorier i dag.
Morgenmad: 450 ml suppe plus 400 ml smoothie lavet af en dåse ananas i usødet juice, jordbær, blåbær og ribs.
Landede i København og havde forberedt ham jeg skulle mødes med at jeg havde min egen kost med til vores arbejdsmøde - de har ellers en super kantine, som jeg normalvis gerne spiser i, men ikke i dag. Så han fandt sig i mine gnaskerier i løbet af formiddagen og da vi havde sagt pænt goddag tog han straks min medbragte frokost ud til kantinen og aftalte de skulle varme og anrette den til vi skulle have frokost. Dejligt med søde samarbejdspartnere. Jeg havde så til gengæld taget grønne rosiner, hasselnødder og et stykke godt 70% stykke chokolade med til ham, da han er vild med det. Nå men resten af dagen så sådan ud:
Formiddag: 1 agurk, 1 æble, 1 pære, 100 g broccolli (frugten belv serveret til mødet, der plejer at være frugt så det havde jeg regnet med). Snuppede et par stykker med til eftermiddagen (fik lov)
Frokost: 600 g råkostsalat med gulerod, rødbede, æble, appelsin, jordskok, broccolli, radise, hvidlog, chilli og citronsaft + 400 g af en blanding af tørstegt squash, spinat, rødløg, aubergine og champignon og selvfølgelig hvidløg og chilli. Havde lige blandet lidt suppe i for at få det til at hænge sammen, men kun 100 g. Det blev lige lunet til frokosten og smagte forrygende sammen med råkosten.
Eftermiddag: 50 g tørret mango + en agurk + 3 gulerødder, 1 blomme og 1 pæære (fordelt over 2 timer). Når jeg er færdig med at skrive dette spiser jeg lige 300 g af råkostsalaten som til frokosten inden jeg har et møde inden jeg skal hjem.
Aftensmad bliver i 2 dele, da jeg først er hjemme lidt over 9 i aften. Så på vej i lufthavnen spiser jeg 3 gulerøder og et æble og i lufthavnen køber jeg en blåbær hindbærsmoothie. De plejer at have dem så det satser jeg også på de har i dag (og den er uden banan ved jeg). Når jeg kommer hjem står der en tallerken med 500 ml suppe klar og så er den dag slut.
Synes egentlig ikke det er hårdt - endnu, men ikke særlig fedt at udsvinget på vægten ikke er anderledes end en normal uge. men eftersom suppen stadigvæk ikke "hænger mig ud af halsen" fortsætter jeg naturligvis.