Hurtigere vægttab

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Hurtigere vægttab
nix - ingen forslag, jeg kan heller ikke tabe mig mere end 500-700g om ugen og det er faktisk ret ligegyldigt om jeg kører med 1500 i gennemsnit eller 1200. Det hjælper heller ikke synderligt at jeg løber, går i motioncenter og danzer zumba 6-7 timer (altså i alt) om ugen.

Jeg har slået mig til tåls med at min krop bare ikke vil slippe kiloene hurtigere.......

Mit bedste råd må være at variere. både din mad, dit kaloriereindtag og din motion, så kroppen ikke vænner sig til tingenes tilstand. Altså istedet for at spise ca. 1500 om dagen, så spis fra 1200 til 1800 så du måske stadig rammer 1500 i gennemsnit. Og hvis al din motion er at løbe, så prøv at indføre styrketræning for nogle andre muskler.

Men igen det virker ikke helt vildt godt for mig ;-) Skal så siges at sidste gang jeg tabte 40 Kg kunne jeg godt holde et gennemsnit på 800g pr uge i gennem hele perioden, men måske min forbrænding er ødelagt på første tur ned :-/
13 år22. april 2011 kl. 10:55
Der er rigtig mange ting der kan gøre at du ikke taber dig hurtigere...
Får du nok sundt fedt?
Fungere maven?
Får du varieret mad nok?
Der er rigtig mange ting der spiller ind... Da jeg startede ud, der gik det utrolig langsomt og det var alligevel 50 kg mindst der skal tabes... Så der er lang vej med 0,5 kg om ugen :) Jeg snakkede med min læge om det, han anbefalede mig HUSK, loppefrøskaller. Det virker som et slanke middel på mig, da jeg tidligere var lettere forstoppet. Så da jeg begyndte på husk, og begyndte at spise blå becel på havregrøden gik det fremad, yderligerer spiser jeg 1 vitamin pille med ginseng, chili piller og tang piller for at sætte skub i det hele - men på den mindste dosis så den kan sættes op hvis jeg går i stå igen :) Det resultere i at jeg til tider har tabt tre kg om ugen, med en meget kontrolleret kost... Og andre uger, når jeg har behov for en ikke så streng uge så taber jeg omkring 1 kg.. Dyrker også motion ofte, gerne 6-7 timers zumba og 4 timers styrke om ugen :)
Håber du kan bruge det til noget - derudover kan jeg kun anbefale at dyrke meget motion samtidig med og skriv alt kosten ned...
13 år28. april 2011 kl. 09:31
drop den Knorr sovs og spegpølsen med 12 % fedt ....1500 kcal er mange...
13 år28. april 2011 kl. 15:55
Hej

Det vi gør er at forbrænde minimum 2000 kcal pr. dag på forskellige måder hver dag. Det er vigtigt at det ikke er på samme måde hver dag - både for at kroppen ikke skal vende alt for meget til det og for at det er sjovere for dig.

Derudover spiser vi maks 1200 kcal (for kvinder) og 1500 kcal (for mænd). Plus minus det løse :D
13 år28. april 2011 kl. 19:13
Tak for de næste svar :)

Som jeg skrev allerøverst får jeg MAX 1500kcal om dagen, de fleste dage ca. 1200. Det giver normalt et kalorieunderskud på 1000-1500kcal om dagen, en del flere når jeg har været haven og grave eller gjort rent det meste af dagen :) Umiddelbart vil jeg helst ikke gå ned på fx. 800kcal endnu, da jeg stadig skal tabe mange kilo og vil have mulighed for at sætte kalorieindtaget ned senere..
Og som jeg også skrev senere bruger vi kun Knorr mix hvert halve år ca.. Måske Knorr Bearnaise 1 gang om måneden med minimælk og ingen fedtstof, så tvivler lidt på om det er "synderen"...?
Min mave fungerer fint - får også altid en glad smiley ved kostfibre..
Får oftest ca. 17-20% af min energi fra fedtstoffer, så jeg får ikke den mængde sunde fedtsyrer der anbefales. Men jeg ved ikke hvor stor forskel det gør?
13 år28. april 2011 kl. 23:14
Fedtet gør helt sikkert en positiv forskel for dit vægttab.

Du bør heller ikke på noget tidspunkt gå under 1200 kalorier, kroppen skal jo have noget at arbejde med for, så du kan holde forbrændingen oppe.

Hvis du skal tænke på din sundhed og din mulighed for, at vedholde vægttabet efterfølgende, er det bedst at tabe sig et halvt til et helt kilo om ugen. Det er altså rigtig flot. Så synes da bare du skal fortsætte, og acceptere at det tager den tid det tager.

Når man tænker over, hvor lang tid det tager, at tage kilonene på, kommer de jo heller ikke fra den ene dag til den anden.
13 år29. april 2011 kl. 10:37
Fedtstofferne har meget at sige i forhold til vægttabet, for hvis du helt stopper med alt fedt, så kan du ikke tabe dig :)
Det er vigtigt at få de gode og sunde fedtstoffer, f.eks. olie, mayonaise, blå becel(ikke blandingsprodukter som kærgården) fedtstoffer fra fisk osv. Da de gør at de krop ikke tænker: "Hjælp jeg er nødt til at holde på det jeg har, for ellers overlever jeg aldrig en isvinter". Derfor er en korrekt sammensat kost uhyre vigtig. Ligeledes i forhold til vand, det har ihvertfald virket for mig at drikke 3 liter vand om dagen, jeg er mere frisk(har overskud til at spise rigtigt) og så spiser jeg ikke så store portioner hvis jeg drikker vand inden.. Men det er meget forskelligt hvad der virker og ikke virker.. Nu ved jeg ikke hvor meget du skal tabe, men jeg ved at med de 50 jeg selv skulle smide, der er det noget nemmere at smide 2 kg om ugen i forhold til nu hvor der "kun" mangler 25 kg..
Prøv dig frem er nok mit bedste svar(men altid med fornuften som vejleder). For det der virker for mig er ikke sikkert det virker for dig - for min bedste metode er min motivation :)
13 år29. april 2011 kl. 21:35
Hey... pas lige på med alt for få kcal. Vi har alle det vi kalder basal-stofskiftet - det er den energiomsætning, vi ville have hvis vi befandt os i total hvile et helt døgn, og som derfor kun bruges til at holde livsprocesserne igang (hjerteslag osv.) - Hvis I indtager mindre kcal end basalstofskiftet (en fælde mangen falder i, når de vil tabe sig i en fart) så nedsættes stofskiftet (kroppen tror den har krise) og dermed forbrænder I ikke fedt tilsvarende for at kompensere for det mindre indtag - sørg altid for at holde jer over basalstofskiftet (som I jo kan sjusse jer frem til her på siden). et andet aspekt er at stofskifte og omsætning og forbrændning af maden også er en proces, der kræver energi - især protein og kulhydrat - og får I ikke nok, så omsætter I ikke al maden, men lagrer det....

Pointen er altså: SPIS NOK!!!!! Vi du have et større vægttab gennem et større kalorieunderskud så dyrk mere motion - og hold dit indtag over basalstofskiftet - og sørg for at skrue lidt op for proteinerne når du har dyrket motion - så forbrænder du mere fedt.

Sidst men ikke mindst: Man taber sig altid mere i starten af en kostomlægning - jeg har præsteret at tabe 10,6 kg på en måned med sund kost og megen motion, men den hastighed kunne jeg ikke holde. Så et vægttab på et kg. om ugen er realistisk hvis man ikke er alt for tæt på "ideal-vægten" - og jo tættere man er jo mere motion skal der til og jo mindre taber man sig om ugen
13 år30. april 2011 kl. 16:44
Tak for de nye svar :)
Jeg tror jeg prøver at få lidt flere fedtstoffer så :)

Calle: Jeg ER i starten af vægttabet, har pt. tabt 10kg og mangler mindst 20 ;) Så jeg ville frygtelig gerne at det gik lidt stærkere nu, da det nok vil komme til at gå (endnu) langsommere..
Men jeg må vel prøve mig lidt frem..
Mht. antal kalorier er jeg lidt forvirret..
Fx skriver Calcit at 1500 kcal er mange.. Nu er jeg, som I måske kan regne ud, ikke noget "lille nips" ;)
og mange kostplaner fra diætister etc. ligger netop på 1500 kcal..

Mange tak til alle som gider svare mig :)
Jeg tror jeg er faldet i den fælde at jeg føler jeg gør "alt det rigtige".. Men det virker ikke som jeg vil have det til.. ;)
13 år1. maj 2011 kl. 08:18
Tålmodighed, min ven. Du har tabt dig 10 kg og farten VIL gå ned. Og du må også forberede dig på at der er tider hvor det står stille - selv om du gør alt det rigtige og selvom du dyrker mere motion. Når det går stærkt i starten er det bla. fordi du også taber en del væske. En del væske er bundet i maden og i en diæt får du ikke den væske. Samtidig ophober du væske i dine fedtdepoter. Den væske taber du også hurtigt. Hvis du skal tabe 30 kg så er 10 kg den første måned meget flot men forvent ikke mere end 5-6 kg den næste - selvom du gir den gas. På et tidspunkt vil vægten selvom den har stået stille begynde at dale igen - der går hul på "bylden". Du må derfor for alt i verden ikke begynde at overbevise dig om at det ikke kan lykkes eller går hurtigt nok selvom du gør alt det rigtige - for så giver du op på et tidspunkt. Hold ved. Det kommer!!!
13 år1. maj 2011 kl. 16:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...