#2 af Mrsjag (slettet)
Hurtigere vægttab
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Mrsjag (slettet)
re: Hurtigere vægttab
Du kan sagtens lave varm mad der stadig er fattigt på kalorier. Og det tror jeg måske du burde gøre, for det lyder som om du er ved at køre surt i det.
Måske kan det være en ide at se en diætist der kan hjælpe med at sammensætte en god kostplan. Det gjorde jeg for noget tidd siden, og følte det var god inspiration.
Held og lykke.
Måske kan det være en ide at se en diætist der kan hjælpe med at sammensætte en god kostplan. Det gjorde jeg for noget tidd siden, og følte det var god inspiration.
Held og lykke.
13 år21. april 2011 kl. 13:10
Linda Skovgaard
Jeg synes meget hurtigt varm mad kommer over 500kcal pr. portion :(
Fx lavede jeg sidste uge noget Knorr Champignon-gryde..
1 skinkeschnitzel til hver, 1 brev Knorr, 35g. rå fuldkornspasta til hver og nogle ærter for at give ekstra grønt.
Det gav 520 kcal. til hver og var ikke nogen kæmpe portion :(
Hvis jeg kun laver kød og grøntsager hjælper det lidt, men jeg er løbet tør for ideer :(
og 2 stk. rugbrød med pålæg giver stadig færre kalorier..
Mvh. til kostplan, har vi en plan fra Hamlet på 1500kcal, men jeg mangler stadig ideer til at gøre det lidt mere spændende..
Og som sagt synes jeg ikke, jeg taber mig nok på 1500 kcal.
1 skinkeschnitzel til hver, 1 brev Knorr, 35g. rå fuldkornspasta til hver og nogle ærter for at give ekstra grønt.
Hvis jeg kun laver kød og grøntsager hjælper det lidt, men jeg er løbet tør for ideer :(
Mvh. til kostplan, har vi en plan fra Hamlet på 1500kcal, men jeg mangler stadig ideer til at gøre det lidt mere spændende..
13 år21. april 2011 kl. 13:43
Linda Skovgaard
Jeg synes meget hurtigt varm mad kommer over 500kcal pr. portion :(
13 år21. april 2011 kl. 14:09
Store_Michael (slettet)
Hej Linda,
Har du prøvet med Souterede grønsager?
Altså stadig grønsager, men lige op og vende i en glo-hed pande med to dråber olie og en dl vand. ?
Jeg ynder at lave store grove stykker gulerod, squash, snack-peber, brocoli buketter, bomkålsbuketter, slik-ærter i bælg, bønnespirre osv..
Varm panden godt op, en sjat olivenolie, eller sesam olie på, så grønsagerne i, sammen med en dl. vand, lidt balsamaico eddike, salt og peber. Lad låget blive på i et minut så det hele bliver damper, fjern så låget og lad væden fordampe, medens du slynger grønsagerne rundt så de ikke brænder på.
Er super til et stykke maget kød på grilpanden - gerne med en masse kryderier.
På den måde synes man alligevel man får et varmt måltid, selvom det stadig er grøndager.. Grønsagerne er ikke så kedelige som kogte grønsager, og man kan jo bruge alverdens olier og kryderier..
Velbekomme.
Michael.. (med personlig tråd "Sømand i knibe")
Har du prøvet med Souterede grønsager?
Altså stadig grønsager, men lige op og vende i en glo-hed pande med to dråber olie og en dl vand. ?
Jeg ynder at lave store grove stykker gulerod, squash, snack-peber, brocoli buketter, bomkålsbuketter, slik-ærter i bælg, bønnespirre osv..
Varm panden godt op, en sjat olivenolie, eller sesam olie på, så grønsagerne i, sammen med en dl. vand, lidt balsamaico eddike, salt og peber. Lad låget blive på i et minut så det hele bliver damper, fjern så låget og lad væden fordampe, medens du slynger grønsagerne rundt så de ikke brænder på.
Er super til et stykke maget kød på grilpanden - gerne med en masse kryderier.
På den måde synes man alligevel man får et varmt måltid, selvom det stadig er grøndager.. Grønsagerne er ikke så kedelige som kogte grønsager, og man kan jo bruge alverdens olier og kryderier..
Velbekomme.
Michael.. (med personlig tråd "Sømand i knibe")
13 år21. april 2011 kl. 15:34
Linda Skovgaard
Hej Michael,
Tak for tippet, det har jeg faktisk ikke prøvet :)
Og dog.. noget med grøntsager i en foliebakke på grillen, det må give nogenlunde det samme?
Og det kunne vi GODT lide :D
Men jeg vil meget gerne have flere tips :) også til kød..
Tak for tippet, det har jeg faktisk ikke prøvet :)
Og dog.. noget med grøntsager i en foliebakke på grillen, det må give nogenlunde det samme?
Og det kunne vi GODT lide :D
Men jeg vil meget gerne have flere tips :) også til kød..
13 år21. april 2011 kl. 16:14
colding82 (slettet)
jeg er lige begyndt at leve efter GI tabellerne det vil sige du ikke må spise stivelse så som kartofler, past, ris, brød m.m.
så det eneste det kræver er at du ikke spiser mad med over 10 kulhydrater pr 100 gr. og bruge grøntsager som du har brugt kartofler og de andre ting du ikke må spise.
jeg vil sige nu har jeg været på den i 4 dage og er total mæt hele tiden så det er næsten svært at spise mange måltider om dagen, men det lykkes. og i dag har jeg tabt 800 gr.
håber det er noget du kan bruge :o)
så det eneste det kræver er at du ikke spiser mad med over 10 kulhydrater pr 100 gr. og bruge grøntsager som du har brugt kartofler og de andre ting du ikke må spise.
jeg vil sige nu har jeg været på den i 4 dage og er total mæt hele tiden så det er næsten svært at spise mange måltider om dagen, men det lykkes. og i dag har jeg tabt 800 gr.
håber det er noget du kan bruge :o)
13 år21. april 2011 kl. 17:04
vestrup
Varm aftenmad kan sagtens holdes nede i kalorier, hvis du bytter færdigretter, hvor der tilsættes kød, ud med grønsager og kød. der er generelt et højt kalorieindhold i de der pulvere der hører til retterne.
Vi har altid frosne grønsager i fryseren, brocolli, bønner, spinat, rodfrugter, ærter, man kan jo få det hele, selv herude på landet. Skal der sovs til, så lav den af flåede tomater der krydres med eksempelvis hvidløg og chilli. Blendende grønsager med lidt boullion og krydderier er i det hele taget en kaloriefattig sovs. Så når du alligevel laver grønsagssuppe en gang i mellem så lav en ekstra portion og frys det ned i mindre portioner til sovs.
I vores brugs kan vi få nogle poser med færdigretter (på frost). De indeholder alle under 500 kalorier og der er nok til 2 (jeg snupper 1/3 del og manden resten) når der samtidig serveres en god salat til. Der er en bl.a. en med pasta og kylling, en med falaffel og cous cous, en kartofler og oksekød, spelt og kalkun - og så er der mange grønsager i og en eller anden sovs. Dem benytter vi os af, hvis det skal gå stærkt.
Vivika
Vi har altid frosne grønsager i fryseren, brocolli, bønner, spinat, rodfrugter, ærter, man kan jo få det hele, selv herude på landet. Skal der sovs til, så lav den af flåede tomater der krydres med eksempelvis hvidløg og chilli. Blendende grønsager med lidt boullion og krydderier er i det hele taget en kaloriefattig sovs. Så når du alligevel laver grønsagssuppe en gang i mellem så lav en ekstra portion og frys det ned i mindre portioner til sovs.
I vores brugs kan vi få nogle poser med færdigretter (på frost). De indeholder alle under 500 kalorier og der er nok til 2 (jeg snupper 1/3 del og manden resten) når der samtidig serveres en god salat til. Der er en bl.a. en med pasta og kylling, en med falaffel og cous cous, en kartofler og oksekød, spelt og kalkun - og så er der mange grønsager i og en eller anden sovs. Dem benytter vi os af, hvis det skal gå stærkt.
Vivika
13 år21. april 2011 kl. 20:04
Ichristensen
Det er nok nemmere at styre vægttabet med lidt ekstra motion, fremfor at begrænse kalorieindtaget yderligere.
En rask gåtur efter aftensmaden eller tag cyklen på arbejde
En rask gåtur efter aftensmaden eller tag cyklen på arbejde
13 år21. april 2011 kl. 22:28
Linda Skovgaard
Hej med jer,
Mange tak for forslagene :)
Måske var det et dumt eksempel på aftensmad, jeg valgte, eftersom jeg egentlig kun bruger knorr blandinger engang hvert halve år ;)
Mht. GI har vi jo allerede skåret mange hurtige kulhydrater væk.
Jeg tror det kan tælles på en hånd hvor mange gange vi har fået hhv. kartofler, ris og pasta siden januar måned.
Jeg ved ikke lige hvor rugbrød ligger, men det er stort set det eneste brød vi får..
Så ud over jeres gode forslag til mad, har I så et bud på hvorfor jeg ikke taber mig hurtigere? :)
Mange tak for forslagene :)
Måske var det et dumt eksempel på aftensmad, jeg valgte, eftersom jeg egentlig kun bruger knorr blandinger engang hvert halve år ;)
Mht. GI har vi jo allerede skåret mange hurtige kulhydrater væk.
Jeg tror det kan tælles på en hånd hvor mange gange vi har fået hhv. kartofler, ris og pasta siden januar måned.
Jeg ved ikke lige hvor rugbrød ligger, men det er stort set det eneste brød vi får..
Så ud over jeres gode forslag til mad, har I så et bud på hvorfor jeg ikke taber mig hurtigere? :)
13 år22. april 2011 kl. 09:33
Jeg er ved at være træt at kun at tabe lidt over et halvt kilo i ugen i gennemsnit :( Hvad gør I?
Jeg får som regel 1500kcal eller mindre om dagen, undtagen måske en dag om ugen..
Efter maditals beregning skulle jeg kunne spise ca. 2000kcal om dagen og stadig tabe godt et halvt kilo om ugen. Burde jeg så ikke tabe mig hurtigere ved at spise mindre?
Jeg følger ikke en fast plan, men har "regler" for hvilke fødevarer jeg må spise:
Nupo
Cheasy/Jogging yoghurt
Havrefras / havregryn med minimælk
Rugbrød med æg / makrel i tomat / hamburgerryg / light pikant ost / fast ost 20+ / torskerogn / engang imellem kartoffelspegepølse med max 12% fedt
Frugt og grøntsager, stort set alle slags
Jeg laver stort set ikke varm mad mere, for at spare på kalorierne. Nogle gange dog en blendet grøntsagssuppe.
Men jeg er ved at køre sur i det, savner "rigtig" mad :( og jeg ved at jeg skal fortsætte med at tabe mig mindst indtil nytår..