#12 af bruger slettet
At spise med følelserne
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+bruger slettet
re: At spise med følelserne
Godt på vej:-)
Ja, måske det kan hjælpe dig at huske du startede på 87 kilo så rigtig mange er skrabet af...
Jeg synes selv det kan være godt at læse sin egne tråd og genfinde den solthed og glæde der er ved at opnå vægttabet... -det være sagt, så ja tror alle herinde har noget med at spise med følelserne....
For mig "vrker" det kun hvis jeg kun er i en lille ubalance, er jeg meget træt, stresset, ked af det, deprimeret, sprudlende glad, eller spændt, - så er ædespalten lukket 100 %!!!
Men sidder jeg i hyggeligt selvskab, og så er det sværre at holde mig på dydens smalle sti;-)
Ja, måske det kan hjælpe dig at huske du startede på 87 kilo så rigtig mange er skrabet af...
Jeg synes selv det kan være godt at læse sin egne tråd og genfinde den solthed og glæde der er ved at opnå vægttabet... -det være sagt, så ja tror alle herinde har noget med at spise med følelserne....
For mig "vrker" det kun hvis jeg kun er i en lille ubalance, er jeg meget træt, stresset, ked af det, deprimeret, sprudlende glad, eller spændt, - så er ædespalten lukket 100 %!!!
Men sidder jeg i hyggeligt selvskab, og så er det sværre at holde mig på dydens smalle sti;-)
13 år13. april 2011 kl. 06:37
calcit
re: At spise med følelserne
Jeg har oplevet noget som hed body mind lavet af dygtige Steen Krarup og da er man tilbage i en ubehagelig gammel hændelse som står i en. Den fæle oplevelse og følelserne ligesom rystes ud og slettes ikke i erindringen men alligevel slettes.
Barske oplevelser mener jeg ændrer vores forbrændig...idet chok., stress,m.m....gør at vi kæmper for at komme videre.
Kendte en som lavede blandinger af Bach´s blomstermedicin....det ligger 25 år tilbage hvor en person blev ved med at kontakte mig når vedkommende havde det dårligt....og det påvirkede mit liv i negativ drejning.....jeg fik ondt i maven af smerten ved ønsket at ville hjælpe og muligheden....de dråber smeltede situationen væk...og der var en slags forløsning som gjorde det hele blev vendt 180 grader og til at le af....Kluntet formuleret. Healing vil også kunne bruges....men det skal være fra en kompetent person.
Barske oplevelser mener jeg ændrer vores forbrændig...idet chok., stress,m.m....gør at vi kæmper for at komme videre.
Kendte en som lavede blandinger af Bach´s blomstermedicin....det ligger 25 år tilbage hvor en person blev ved med at kontakte mig når vedkommende havde det dårligt....og det påvirkede mit liv i negativ drejning.....jeg fik ondt i maven af smerten ved ønsket at ville hjælpe og muligheden....de dråber smeltede situationen væk...og der var en slags forløsning som gjorde det hele blev vendt 180 grader og til at le af....Kluntet formuleret. Healing vil også kunne bruges....men det skal være fra en kompetent person.
13 år13. april 2011 kl. 17:23
Det lyder som en kliche men jeg tror problemet det stammer fra barndommen. Jeg voksede op hos min far og fik næsten aldrig mad jeg godt kunne lide. Der var da pålæg i køleskabet men det var spegepølse, leverpostej og røget medister og det kunne jeg ikke lide. Altså helt ærligt hvad kunne der ske ved at købe noget hamburgerryg? Og aftensmaden, jeg var altså kræsen og vi blev altid tvunget til at spise. men når jeg var på besøg hos min mor så fik jeg en masse jeg godt kunne lide, så derfor tror jeg at det stammer derfra. Desuden havde jeg det generelt ikke godt hos min far, så dårlig mad er lig utryghed mens god mad er lig med tryghed i min verden. Så jeg ved godt hvad problemet er jeg ved bare ikke hvordan jeg skal bearbejde det.