Nuffi - vejen til et mindre fedt liv :)

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Nuffi - vejen til et mindre fedt liv :)
Nå... ja kan jo ikke komme uden om at vægten i morges stod på 71,8 kg :( Rigtig møg morgen; regnvejr, sur mand, sur søn og sur mor :(

Til trods for min fridag blev stemningen ikke løftet, men jeg fik ryddet op, vasket tøj og rengjort huset grundigt! Men så var det jeg fandt den.... Den der væmmelige gule æske fyldt med mini skildpadder.... Vupti, så var der skovlet 5 stk indenbords!!! Fik dog smidt den anden halvdel ud inden den også kom indenbords... Føler mig til tider som en misbruger - af mad :( Kan slet ikke styre det, og trøstespiser når jeg er træt, trist og ked.
Det hjalp heller ikke at jeg siden i går aftes har haft kvalme, så derfor er der først røget nogenlunde ordenligt føde ind til aften....

Flufft82: Den med vandflasken bruger jeg også, men hvis det er virkeligt stygt bliver den primært brugt til hovedstøtte så jeg ser nogenlunde deltagende ud :P

Nå kedeligt indlæg, sådan lidt depri agtigt.... hjælper heller ikke at man i vejrudsigten får lovet mere kold vinter og sne... Forår, hvor er du? :)

13 år10. februar 2011 kl. 19:43
Med tanke for hvor træls din dag lige startede, så lykkeønsk lige dig selv for faktisk at smide resten af de forpulede (lækre) skildpader, jeg sgu´ bange for jeg kunne finde på at fortsætte til den blev tom, hvis jeg havde overgivet mig til nogle af dem...
Op med humøret og lad fortid være fortid... idag kan du gøre noget ved!!!
13 år11. februar 2011 kl. 09:10
Jeg vil også gerne tilføje at det der sket er sket og du nød dem garanteret mens du spiste dem. Godt du smed resten ud. En lille sejr til dig selv. Op på hesten igen. Der kommer altid en ny dag hvor alt ser sp meget anderledes ud. Tror vi alle ryger i en gang imellem så længe vi bare fortsætter vores sunde livsstil så bliver der mindre og mindre af det usunde. Det skal nok gå altsammen.
13 år11. februar 2011 kl. 11:15
Tak for opmuntringen I to; jeg var faktisk også lidt stolt over, at være i stand til at smide dem ud :) Det er noget jeg er blevet bedre til med tiden, og så dét ikke at have skidtet i huset. Førhen kunne jeg snildt spise både en liter is og 1-2 poser chips.... Nu kan jeg dårligt klemme det ned, så alt bliver jo langsomt bedre - det er bare lige med at huske på de små sejre i livet :)

Jeg har desværre været halsløj de sidste par dage; sådan en tilstand af hverken at være rigtig syg ej heller frisk. Det har betydet at der er røget ting indenbords, som ikke burde være kommet ind pga. kvalme og mavepine. Jeg er stadig ikke på toppen, men har trods alt spist mere fornuftigt i dag :) Så måske tør jeg at gå på vægten i morgen hehe...

Glæder mig sådan til at føle mig let og forårsfin; købe nye jeans, bluser, toppe og en flot forårsjakke :) Og nye solbriller og en fed taske i spændende farver! Det bliver dejligt at kunne købe noget som sidder ordentligt, og hvor mine tykke lår og topmave ikke ligner en skinke med net om :D Glæder mig også helt usigeligt til foråret, til at rode i haven, se tingene komme frem af jorden og lukke øjnene og nyde solens varme :)

Det skal nok blive et dejligt og slankt forår :)
13 år14. februar 2011 kl. 20:29
Sikke da et blæse vejr - det er da lige før man flyver væk! :)

Har haft en dejlig "fridag" igen i dag - skulle dog læse og forberede mig lidt. Har haft rigtigt ondt i maven i nat, så måtte læse hver linie flere gange for at få alt med :) Og så ringede manden lige midt i det hele og bad mig komme med noget han havde glemt - så måtte lige bruge en time i bilen på at aflevere det på hans arbejde..... Gik så en tur op og ned af gågaden, og pludseligt havde jeg spist 2 scoones med chokoladestykker i :( Min mave har lignet en spærre ballon lige siden, fordi jeg reagere sådan på gluten - hurra for leggings med elastik i taljen hehe!

Jeg hoppede også på vægten i morges, men den kunne absolut ikke bestemme sig. Den stod på alt mellem 69,7 og 73,4 kg!!!! Jeg har aldrig været ude for det før, men mon den trænger til nyt batteri? :)

God aften til Jer alle!
13 år15. februar 2011 kl. 19:18
Nu er jeg tilbage igen efter en hårdtslidende eksamen - og desværre + 2 kg :( Vægten siger nu 73,2!!!!!!!

Nå, men jeg tager lige skeen i den anden hånd med den erkendelse, at maden ikke lige har været i fokus i en måned. Jeg har dog ikke spist mere end 1200-1600 kcal om dagen, men jeg ved dog også af erfaring at jeg skal under 1000 kcal om dagen for at tabe mig og 1100 kcal for at holde vægten.

Så har nu besluttet at tage det ækle NUPO í en lille periode. Har prøvet det flere gange før med godt resultat, og det får min sult og skkertrang til at blive mindre.

Havde egentligt gemt badevægten væk - vidste nok godt i min underbevidsthed, at jeg havde taget lidt op. Fornægtelse er noget af det min hjerne er bedst til hehe :)

En veninde og jeg har planlagt at melde os til et af de dersens kvindeløb, som bliver afholdt rundt omkring. Og eftersom hun er nogenlunde i form, bliver jeg jo nødt til at stramme mig lidt an med mit kondital på minus 27!! Så nu er jeg også kommet i løbeskoene :)

Ha´ en dejlig dag :)
13 år14. marts 2011 kl. 08:47
Velkommen tilbage:-)
Selv om det er træls så synes jeg da det er godt gået at du kun er rykket 2 kilo op på en måned, dem skal du hurtigt få løbet af dig:-)
Held og lykke
13 år14. marts 2011 kl. 09:03
Nuffi, hvor meget protein spiser du?

Jeg er ked af at sige det, men det er ikke fysisk muligt ikke at tabe sig, hvis man blot indtager 11-1200 kalorier dagligt.

Og tager du højde for væskebalance, når du vejer dig generelt?
13 år14. marts 2011 kl. 14:32
morfologi: Det håber jeg da i hvertfald. Har ellers holdt vægten rimeligt stabilt i 2 år, men har været temmelig stresset i den måned der er gået :)

McKusk: Jeg forstår udemærket hvor det er du vil hen :) Men jeg må her pointere, at jeg har tabt mig rigtig mange kilo i mit liv, senest 45 kg, så taler dog af erfaring når det gælder min egen krop. Og fakta er bare at jeg ikke kan tabe mig når jeg spiser x antal kalorier :) Jeg spiser kun rugbrød og andet hjemmebagt klidbrød når vi snakker stivelse, lever ellers af masser af fedtfattigt kød/fjerkræ og både magre og fede fisk, olier, nødder, lidt magre mælkeprodukter osv osv. Har helt styr på hvad der er sundt og hvad der ikke er. Mit problem er trangen til sødt - og helst så meget som mulig. Jeg vejer mig ikke hver evig eneste dag, så det med væskebalancen er vist ikke en mulighed :)

Dagen i dag er forresten gået nogenlunde fint. Har valgt at spise lidt almindelig mad, da min søn ikke ville spise alene. Tænker at i morgen bliver med mere NUPO, så jeg snart kan smide de dumme kilo :)
13 år14. marts 2011 kl. 19:41
Det er faktisk ikke helt teoretisk utænkeligt, at du har ret. Men HVIS det virkelig forholder sig sådan, så kan der kun være en eneste tænkelig forklaring (medmindre du ikke er et menneske :) ):

Nemlig den forklaring, at du har en meget begrænset muskelmasse som sløver dit ligevægtsindtag voldsomt ned (muskelmasse hæver forbrændingen og gør det lettere at tabe sig). Det er i og for sig et meget naturligt fænomen efter en større slankekur, hvis man ikke har haft regelmæssig og hård muskeltræning (det være sig cykling, løb eller vægttræning) under sin slankekur.

Det bedste du kan gøre for at tabe dig er at investere i en motionscykel (det kan anbefales!); løb vil jeg ikke umiddelbart anbefale, da det med begrænset muskelmasse kan resultere i smadrede knæ og lignende ubehagelighed.

Går du ikke den vej er alternativet meget simpelt: Det ender som rent selvpineri og bliver decideret sundhedsskadeligt at ligge regelmæssigt under 1000 kalorier dagligt. Du vil tabe dig i en 1/10 tempo og selv hvis det lykkes dig at komme ned på den ønskede vægt ad den vej, så vil du aldrig kunne spise normalt uden at tage på igen.

Enten det - eller også tæller du kalorier forkert ;)
13 år14. marts 2011 kl. 20:11

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...