#2 af conse (slettet)
Nuffi - vejen til et mindre fedt liv :)
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+conse (slettet)
re: Nuffi - vejen til et mindre fedt liv :)
Hej Nuffi
Du kan sagtens fryse fløde, men det bliver ikke godt at piske, det skal være til madlavning eller i bagværk.
Syntes det er flot at du har tabt så meget, keep up the good work.
Bedste ønsker fra mig
Du kan sagtens fryse fløde, men det bliver ikke godt at piske, det skal være til madlavning eller i bagværk.
Syntes det er flot at du har tabt så meget, keep up the good work.
Bedste ønsker fra mig
13 år7. februar 2011 kl. 18:32
lhl1968
Velkommen til Nuffi
Tillykke med det flotte vægttab.
De sidste kg skal nok komme.
Tillykke med det flotte vægttab.
De sidste kg skal nok komme.
13 år7. februar 2011 kl. 19:27
bruger slettet
Dagens vægt: 71,5 kg.
Så er anden dag gået. Får spist det jeg skal - og det jeg bestemt ikke skal!! Har den sædvanlige stærke sukkertrang om eftermiddagen, og så går min hjerne bare på automatpilot og jeg skovler et eller andet ækelt i store mængder ind. Ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre? Hvad gør I andre? :)
Er rigtig træt i dag; det stormede så meget at hverken min søn eller jeg sov så meget i nat. Har haft nogle lange timer til et kedeligt og uinspirerende foredrag i dag, og jeg kæmpede en brag kamp med at holde øjnene åbne hehe :) Tænker at jeg måske heller ikke taber mig pga. den lille smule og meget afbrudte nattesøvn jeg får - jeg har nemlig en søn der stadig, trods han er i børnehavealderen, vågner mellem 3 og 8 gange om natten!!! Gab gab!!
Jeg har været rigtig flittig i dag, og for en gangs skyld planlagt frokost og aftensmad hele 2 dage frem i tiden. Det er virkelige store sager for mig, som ellers er utrolig spontan :) Da jeg var nede og handle kom jeg sågar ud af butikken uden en lakrids i lommen til turen hjem :D
Så er anden dag gået. Får spist det jeg skal - og det jeg bestemt ikke skal!! Har den sædvanlige stærke sukkertrang om eftermiddagen, og så går min hjerne bare på automatpilot og jeg skovler et eller andet ækelt i store mængder ind. Ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre? Hvad gør I andre? :)
Er rigtig træt i dag; det stormede så meget at hverken min søn eller jeg sov så meget i nat. Har haft nogle lange timer til et kedeligt og uinspirerende foredrag i dag, og jeg kæmpede en brag kamp med at holde øjnene åbne hehe :) Tænker at jeg måske heller ikke taber mig pga. den lille smule og meget afbrudte nattesøvn jeg får - jeg har nemlig en søn der stadig, trods han er i børnehavealderen, vågner mellem 3 og 8 gange om natten!!! Gab gab!!
Jeg har været rigtig flittig i dag, og for en gangs skyld planlagt frokost og aftensmad hele 2 dage frem i tiden. Det er virkelige store sager for mig, som ellers er utrolig spontan :) Da jeg var nede og handle kom jeg sågar ud af butikken uden en lakrids i lommen til turen hjem :D
13 år8. februar 2011 kl. 19:36
bruger slettet
Hej Nuffi
Jeg synes det lyder helt vildt sejt med dit vægttab, fra 115 til 70, det er jo lige der jeg er nu (115) og det jeg meget gerne vil nå... Synes det kan virke meget uoverskueligt med 45 kg. Men dem har du klaret:-) Så de sidste stædige kilo skal du også nok få bugt med, det er jeg sikker på:-)
Mht. små børn og motion, man behøver jo ikke at tage i træningscenter for at bruge energi, løbe-fange lege med drengen, hop i sjippetov( hvis det kun er det ene knæ der er skadet kan du jo hoppe på det andet ben) eller hullahoppe. Gå ture med rygsæk, jo flere kilo der er i jo mere forbrænder man, armstrækkere får sveden frem på min pande, vild dans i stuen er da noget mine børn elsker. Jeg ville bare ønske at jeg havde tænkt på det før det gik galt, men fortiden kan vi ikke ændre, kun fremtiden ligger i vores hænder:-)
Og mht din sukkertrang er det nok enten noget emotionelt, eller er dit blodsukker ustabilt, måske du har brug for at dele dine måltider op i endnu flere( måske 8) men held og lykke herfra:-)
Jeg synes det lyder helt vildt sejt med dit vægttab, fra 115 til 70, det er jo lige der jeg er nu (115) og det jeg meget gerne vil nå... Synes det kan virke meget uoverskueligt med 45 kg. Men dem har du klaret:-) Så de sidste stædige kilo skal du også nok få bugt med, det er jeg sikker på:-)
Mht. små børn og motion, man behøver jo ikke at tage i træningscenter for at bruge energi, løbe-fange lege med drengen, hop i sjippetov( hvis det kun er det ene knæ der er skadet kan du jo hoppe på det andet ben) eller hullahoppe. Gå ture med rygsæk, jo flere kilo der er i jo mere forbrænder man, armstrækkere får sveden frem på min pande, vild dans i stuen er da noget mine børn elsker. Jeg ville bare ønske at jeg havde tænkt på det før det gik galt, men fortiden kan vi ikke ændre, kun fremtiden ligger i vores hænder:-)
Og mht din sukkertrang er det nok enten noget emotionelt, eller er dit blodsukker ustabilt, måske du har brug for at dele dine måltider op i endnu flere( måske 8) men held og lykke herfra:-)
13 år9. februar 2011 kl. 09:44
bruger slettet
Hov jeg glemte lige de høje knæløft som jeg faktisk selv bruger meget.... de får min puls op i løbet at få minutter, og sveden bryder frem, faktisk er det min "toilet træning" da jeg kun kan lave få minutter så bruger jeg det hver gang jeg gå ud på toillettet, Selv for at rede hår, børste tænder, samle vasketøj ind + hvad man ellers render derud for:-)
13 år9. februar 2011 kl. 09:50
calcit
haha...næ hvem siger det hele skal være kedeligt...men sjovt må det se ud....
13 år9. februar 2011 kl. 19:17
bruger slettet
morfologi: Hehe kosteligt syn jeg fik mig der :D Du skal nok også nå derned en dag; faktisk så går det så stærkt at psyken ikke kan følge med! Da jeg var nede og shoppe tøj i mandags måtte jeg både have en 44, 42 og en 40 med ind - for de så aallt for små ud i str. 40 sagde min hjerne ;)
Jeg har tænkt at hoppe med på tosse bølgen med de dersens kmpe trampoliner i haven - ja klædelige for haven er de jo næppe, men alle barnlige sjæle (inkl. jeg selv) elsker jo at hoppe rundt på sådan een :) Det der med knæløft tror jeg, at jeg springer over for at skåne kæreste og naboer :)
Jeg fik ikke vejet mig i dag - stod simpelthen op 30 minutter efter at vækkeuret havde ringet, og måtte derfor løbe rundt som en høne uden hoved hele morgenen. Hader faktisk at veje mig; enten øger eller svækker det mit gode humør! Er faktisk ret spændt på hvad den siger i morgen; manden inviterede på mad her til aften, så har både fået ris, kartofler og sauce! Men nogle gange er det okay, og jeg åd ikke for 10 :)
Jeg kunne dog ikke helt styre min sukkertrang i eftermiddags, så "kom til" at spise cirka 20 gram chokolade.... Øv at jeg ikke kan lade være, men i det mindste blev det ikke en hel plade chokolade :)
Jeg har tænkt at hoppe med på tosse bølgen med de dersens kmpe trampoliner i haven - ja klædelige for haven er de jo næppe, men alle barnlige sjæle (inkl. jeg selv) elsker jo at hoppe rundt på sådan een :) Det der med knæløft tror jeg, at jeg springer over for at skåne kæreste og naboer :)
Jeg fik ikke vejet mig i dag - stod simpelthen op 30 minutter efter at vækkeuret havde ringet, og måtte derfor løbe rundt som en høne uden hoved hele morgenen. Hader faktisk at veje mig; enten øger eller svækker det mit gode humør! Er faktisk ret spændt på hvad den siger i morgen; manden inviterede på mad her til aften, så har både fået ris, kartofler og sauce! Men nogle gange er det okay, og jeg åd ikke for 10 :)
Jeg kunne dog ikke helt styre min sukkertrang i eftermiddags, så "kom til" at spise cirka 20 gram chokolade.... Øv at jeg ikke kan lade være, men i det mindste blev det ikke en hel plade chokolade :)
13 år9. februar 2011 kl. 20:03
bruger slettet
Ja lidt sjovt er det jo da:-) men det skulle også være så sundt at grine...
I løbet at min sundhedsstart har vi også været en del ude at spise, men når man bare tænker sig lidt om hvad man bestiller, og hvor meget man spiser så skal der jo være plads til det.
I løbet at min sundhedsstart har vi også været en del ude at spise, men når man bare tænker sig lidt om hvad man bestiller, og hvor meget man spiser så skal der jo være plads til det.
13 år10. februar 2011 kl. 11:13
Fluffy82
Åh, kender alt for godt kampen for at holde øjnene åbne til foredrag. Og det er så ligegyldig om jeg har sovet eller ej. Et lille trick, er at alliere sig med en kold vandflaske, det giver lige lidt opkvikker til kroppen.
Og tillykke med den nye tøjstørrelse!! Det er efter min mening en af de bedste måder at mærke at der virkelig sker noget.
Og tillykke med den nye tøjstørrelse!! Det er efter min mening en af de bedste måder at mærke at der virkelig sker noget.
13 år10. februar 2011 kl. 15:46
Jeg har længe overvejet om jeg, ligesom så mange andre, skulle starte min egen tråd. Og nu gør jeg det altså :)
Jeg har den samme historie som mange andre; mange års overvægt med al for megen usund mad og for meget sofa hygge. Resultatet efter min graviditet var en vægt på 115 kg, hvilket er pænt meget taget i betragtning af at jeg kun er 162 cm høj. Nu har vægten ligget på 70-72 kg de sidste 2 år, trods gentagne forsøg på at nå et normalt BMI. Men jeg må tilstå at jeg først nu er sådan rigtigt klar på at tage kampen op mod de sidste kg! Min far døde sidste år af en blodprop, hvilket har været en øjenåbner for mig; jeg skal dælme ikke dø for min søn når jeg er nået halvvejs gennem livet, bare fordi jeg ikke har taget styringen i mit liv!! :)
Jeg vejede mig i dag; den sagde 71,6 kg. Ønsker inderligt at få en BMI på 25 inden min fødselsdag i slutningen af april, dvs. at jeg skal veje 65 kg. Mit endelige mål er 60 kg, hvilket jeg ønsker at nå inden sommeren er slut.
Jeg har rimeligt godt styr på hvad der skal til før jeg taber mig, har trods alt tabt omkring 100 kg over flere omgange i mit liv - utroligt at jeg faktisk har tabt mig 2 små mennesker og taget to på igen - AD!! :) Jeg spiser hverken ris, pasta eller kartofler i forvejen, men har en svaghed for rugbrød og alt andet groft brød. Jeg kan sagtens spise sundt, men når jeg indtager brød af nogen art stiger min appetit helt vildt! Så det er bare no go :D
Jeg er studerende på en videregående uddannelse, hvilket kræver både megen tid og stillesiddenhed. Samtidig er jeg til tider "alene mor" pga. min mands arbejde, så det er ikke så nemt med motion. Har også et dårligt knæ.... og 300 andre undskyldninger ;) Har dog valgt at vente med motion (her tænker jeg løb) indtil en gang i marts eller april.
- - - - - - -
Den første dag er snart gået madmæssigt, mangler lige noget aftensmad. Det har været en okay dag, dog burde jeg ikke have drukket kakaomælken men måtte bare have noget sødt.
Jeg havde tidligt fri fra skole i dag, så jeg smuttede en tur i H&M inden jeg hentede min søn. Jeg havde lige brug for et selvtillidsboost, hvilket jeg da også fik :) Jeg passer str. 170 i bluser (brnestørrelse) og str. 40 i bukser nede i kvindeafdelingen :) Da jeg stod der i prøverummet huskede jeg pludseligt, at jeg en gang havde stået i et andet prøverum og forgæves skrue mig ned i et par bukser i str. 52.... Det er netop sådanne oplevelser, som gør at jeg får mod på at komme af med de sidste 11,6 kg :) Er også lidt stolt af mig selv, uden at det skal lyde som det rene pral ;)
Og så fandt jeg lige en halv liter fløde efter noget familie tam tam i weekenden, bruger ellers aldrig det stads - kan man fryse sådan noget ned? Aner nemlig ikke hvad jeg skal bruge det til, selvom jeg ikke selv skal spise det :D
Ha´ en dejlig aften :)