#82 af Tanjaknoth (slettet)
Tanja K. rejsen mod det endelige mål
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Tanjaknoth (slettet)
re: Tanja K. rejsen mod det endelige mål
Hej Calcit
270 kcal for sådan en fætter med 20 gr ost og to skiver skinke. så den er ikke farlig men smager skønt.
OBS råkosten er ikke medregnet.
Vægten sagde til morgen 76,5 så trods stilstand i aktivitets niveauet så er det bratte vægttab jeg lagde ud med efter nytår ikke forsvundet så minus 2,2 kg på 8 dage det er sku da meget godt gået..
kan i have en dejlig dag derude.
Stort knus Tanja
270 kcal for sådan en fætter med 20 gr ost og to skiver skinke. så den er ikke farlig men smager skønt.
OBS råkosten er ikke medregnet.
Vægten sagde til morgen 76,5 så trods stilstand i aktivitets niveauet så er det bratte vægttab jeg lagde ud med efter nytår ikke forsvundet så minus 2,2 kg på 8 dage det er sku da meget godt gået..
kan i have en dejlig dag derude.
Stort knus Tanja
14 år11. januar 2011 kl. 08:36
kis (slettet)
Hej Tanja
Hvor er det flot at du har tabt dig trods nedsat aktiviteter.
Godt gået...smiler
Knus kis:-)
Hvor er det flot at du har tabt dig trods nedsat aktiviteter.
Godt gået...smiler
Knus kis:-)
14 år11. januar 2011 kl. 08:54
Tanjaknoth (slettet)
Tak Kis :-)
14 år11. januar 2011 kl. 09:24
calcit
Tak for svar ;-)
14 år11. januar 2011 kl. 10:23
Tanjaknoth (slettet)
Wuhuu har lige taget mål af korpus
Jeg har desværre ikke nogle cm mål af min krop fra da jeg vejede 96,?? bortset fra at min overarm dengang var 47-48 cm
Men jeg fandt i min gamle tråd de her mål og så har jeg sat mine mål for i dag ind som sammenligning.
vægt 85,7 kg idag 76,5 --> - 9,2kg
underarm 23 cm idag 22 cm ---> -1 cm
håndled 16 cm idag 14,5 cm ---> - 1,5 cm
lår 60 cm idag 54---> - 6 cm
læg 35 cm idag 33 cm ---> -2 cm
overarm 33 cm idag 27 cm----> - 6cm
talje 84 cm idag 78 cm ---> - 7cm
hofte 107 cm idag 97----> - 10 cm
røv 108 cm idag 99 cm - 9 cm
bryst med bh 106 cm idag 98 cm -8 cm
ankel (blev 1. gang målt i december da vægten stod på 79,9kg) 21 cm - nu 19 cm
Det samlede vægttab har været 20 kg over de sidste 4 mdr (med stilstand den sidste del af december ;-)
Det var lige en opdatering.
Kan i have en dejlig dag derude.
Knus
Jeg har desværre ikke nogle cm mål af min krop fra da jeg vejede 96,?? bortset fra at min overarm dengang var 47-48 cm
Men jeg fandt i min gamle tråd de her mål og så har jeg sat mine mål for i dag ind som sammenligning.
vægt 85,7 kg idag 76,5 --> - 9,2kg
underarm 23 cm idag 22 cm ---> -1 cm
håndled 16 cm idag 14,5 cm ---> - 1,5 cm
lår 60 cm idag 54---> - 6 cm
læg 35 cm idag 33 cm ---> -2 cm
overarm 33 cm idag 27 cm----> - 6cm
talje 84 cm idag 78 cm ---> - 7cm
hofte 107 cm idag 97----> - 10 cm
røv 108 cm idag 99 cm - 9 cm
bryst med bh 106 cm idag 98 cm -8 cm
ankel (blev 1. gang målt i december da vægten stod på 79,9kg) 21 cm - nu 19 cm
Det samlede vægttab har været 20 kg over de sidste 4 mdr (med stilstand den sidste del af december ;-)
Det var lige en opdatering.
Kan i have en dejlig dag derude.
Knus
14 år11. januar 2011 kl. 11:19
Store_Michael (slettet)
Hej Tanja, Hold nu da op hvor det køre :o)
I den vægtskala er >2kg /ugen jo helt vildt..
Du gør det sku' godt...
Håber det knæ arter sig... og glæder mig til igen at høre om Zumba lektionerne.. :-)
Knus
Michael.
I den vægtskala er >2kg /ugen jo helt vildt..
Du gør det sku' godt...
Håber det knæ arter sig... og glæder mig til igen at høre om Zumba lektionerne.. :-)
Knus
Michael.
14 år11. januar 2011 kl. 13:49
Tanjaknoth (slettet)
Hej Michael
Jeg tror det må være julen og 14 dages øget indtag af kcal (dog uden vægtøgning) som har givet vægttabet et boost da jeg vendte rundt d 1 januar. De sidste dage har jeg kun tabt 100 g nok pga den indstillede aktivitet.. jeg må snart hive op i mig selv og komme stille og roligt igang igen.
Jeg har købt Alt for damerne i dag (hvilket jeg normalt ikke gør) men der var en kogebog med >af Lone Kjær - sund på den fede måde 215 sider< bag i bogen er der endda lavet en nærings beregning på alle opskrifterne.
Bogen er baseret på opskrifter til hverdag morgen/middag og aften og til fest/gæstebesøg og bygger på opskrifter som kan serveres for hele familien.
Jeg har lige skimmet bogen igennem og opskrifterne ser spændende ud...
bare lige en anbefaling hvis nogle trænger til inspiration.
Jeg tror det må være julen og 14 dages øget indtag af kcal (dog uden vægtøgning) som har givet vægttabet et boost da jeg vendte rundt d 1 januar. De sidste dage har jeg kun tabt 100 g nok pga den indstillede aktivitet.. jeg må snart hive op i mig selv og komme stille og roligt igang igen.
Jeg har købt Alt for damerne i dag (hvilket jeg normalt ikke gør) men der var en kogebog med >af Lone Kjær - sund på den fede måde 215 sider< bag i bogen er der endda lavet en nærings beregning på alle opskrifterne.
Bogen er baseret på opskrifter til hverdag morgen/middag og aften og til fest/gæstebesøg og bygger på opskrifter som kan serveres for hele familien.
Jeg har lige skimmet bogen igennem og opskrifterne ser spændende ud...
bare lige en anbefaling hvis nogle trænger til inspiration.
14 år11. januar 2011 kl. 14:28
Frandsen1987 (slettet)
Det er en rigtig god kogebog Tanja. Jeg har også den der hedder slank på den fede måde. Jeg nyder at lave hendes mad, for det er lækkert varieret lidt anderledes, men alligevel "almindelig" mad.
Jeg kan også rigtig godt lide, at hun skrive hvordan hun plejer at gøre i de forskellige opskrifter, og hvorfor hun gør som hun gør.
Og så er der nogle rigtig dejlige billeder - Jeg er nemlig af den type, at jeg ikke gider lave opskrifter af mad jeg ikke har set et billede af. Rigtig dårlig vane, men synes bare det er nemmere, at se om det er lækkert.
Hører gerne mere når du har prøvet nogle af opskrifterne af :)
Jeg kan også rigtig godt lide, at hun skrive hvordan hun plejer at gøre i de forskellige opskrifter, og hvorfor hun gør som hun gør.
Og så er der nogle rigtig dejlige billeder - Jeg er nemlig af den type, at jeg ikke gider lave opskrifter af mad jeg ikke har set et billede af. Rigtig dårlig vane, men synes bare det er nemmere, at se om det er lækkert.
Hører gerne mere når du har prøvet nogle af opskrifterne af :)
14 år11. januar 2011 kl. 15:52
Tanjaknoth (slettet)
Hej Fransen er der nogle opskrifter i bogen du kan anbefale ?
14 år11. januar 2011 kl. 21:38
Jeg har også problemer med knæet har haft et springknæ tidligere og det er det der spøger....kan mærke hævelser i benet.....ja det er sgu benhårdt arb. at være på kur...hehe...